روش تهیه یوفکا مرغ لذیذ با پنیر

  دوشنبه، 20 دی 1400   زمان مطالعه 5 دقیقه
روش تهیه یوفکا مرغ لذیذ با پنیر
یوفکا مرغ با پنیر که میتوان گفت مرغ پیچیده شده درون خمیر هزارلا به همراه پنیر است، یک ترکیب خاص و به یاد ماندنی را برای شما ایجاد می‌کند. یوفکا انواع مختلفی دارد و به راحتی با جایگزین کردن مواد اولیه آن می‌توانید غذای جدید دیگری برای خود تهیه کنید.

مرغ پیچیده شده درون خمیر هزارلا به همراه پنیر اسرم یک ترکیب خاص و به یاد ماندنی را برای شما ایجاد می کند. برای اینکه بتوانید یوفکای مرغ خود را به درستی آماده کنید، نیاز به کمی تمرکز دارید و در طول مدت پخت این غذا باید مواظب باشید تا خمیر شما از هم باز نشود و مراحل طرز تهیه یوفکا مرغ را دقیق و با حوصله انجام دهید. این تمرکز به غذای خوشمزه و درجه یکی که در انتها به دست خواهد آمد می ارزد. این غذا با اینکه حجم کمی دارد اما به دلیل داشتن خامه ترش، مرغ و پنیر اسرم زود باعث سیر شدن شما می شود.

یوفکا انواع مختلفی دارد و به راحتی با جایگزین کردن مواد اولیه آن می توانید غذای جدید دیگری برای خود تهیه کنید. می توانید به جای مرغ از گوشت یا سوسیس استفاده کنید یا حتی به کمک سبزیجات مختلف مانند قارچ، فلفل دلمه ای، ذرت زیتون و … یوفکای سبزیجات بپزید و از طعم عالی آن لذت ببرید. در ادامه همراه باشید تا طرز تهیه یوفکا مرغ با پنیر را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم یوفکا مرغ با پنیر

دستور پخت مخصوص یوفکا مرغ با پنیر

  • فیله مرغ 400 گرم
  • آرد دو قاشق غذاخوری
  • پیاز متوسط یک عدد
  • قارچ 100 گرم
  • پنیر 400 گرم
  • نمک نصف قاشق چای خوری
  • فلفل نصف قاشق چای خوری
  • خامه ترش دو قاشق غذاخوری
  • جعفری یک سوم پیمانه
  • خمیر هزارلا 400 گرم

طرز تهیه یوفکا مرغ با پنیر

  1. در یک ظرف آرد، نمک و فلفل را بریزید. سپس فیله های مرغ را از وسط نصف کنید و در ترکیب آرد، نمک و فلفل قرار دهید.
  2. درون ماهیتابه ای کمی روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید و اجازه دهید تا روغن داغ شود. سپس فیله های مرغ را درون تابه قرار دهید و آن ها را کمی تفت دهید.
  3. پیازها را رنده کنید و قارچ ها را خرد کنید سپس آن ها را به فیله های مرغ درون تابه اضافه کنید. مواد داخل تابه را برای چند دقیقه با هم تفت دهید. بعد از اینکه آن ها را خوب با هم تفت دادید و بوی خامی مرغ گرفته شد، خامه ترش را به همراه کمی آب (نصف لیوان) داخل تابه بریزید و در آن را بگذارید و اجازه دهید تا مرغ کاملا بپزد.
  4. یک ورق خمیر هزارلا را روی یک سطح صاف پهن کنید و روی آن را کمی به روغن آغشته کنید. سپس ورق دوم را روی آن بگذارید و روی آن را هم روغن بمالید. ورق سوم هم به همین ترتیب روی لایه دوم قرار دهید. بخشی از مخلوط مرغ را وسط لایه سوم بریزید و کمی پنیر روی آن قرار دهید. سپس اطراف خمیر هزارلا را جمع کنید و به بالا بیاورید تا روی مرغ را بپوشاند. تصور کنید که می خواهید مرغ را به کمک خمیر هزارلا کادو کنید. بقیه مواد را هم به همین ترتیب آماده کنید.
  5. یک ورق روغنی روی سینی فر قرار دهید و یوفکا مرغ به همراه پنیر را روی آن قرار دهید. روی یوفکاها کمی روغن بمالید. سینی فر را داخل فر با حرارت 200 درجه سانتی گراد و به مدت 20 تا 25 دقیقه قرار دهید. پس از این مدت زمان، یوفکا مرغ شما آماده می شود.
  6. یوفکا انواع مختلفی دارد و به راحتی با جایگزین کردن مواد اولیه آن می توانید غذای جدید دیگری برای خود تهیه کنید. می توانید به جای مرغ از گوشت یا سوسیس استفاده کنید یا حتی به کمک سبزیجات مختلف مانند قارچ، فلفل دلمه ای، ذرت زیتون و … یوفکای سبزیجات بپزید و از طعم عالی آن لذت ببرید.

مواد لازم یوفکا مرغ با پنیر روش دوم

  • زرده تخم مرغ 1 عدد
  • کنجد مقدار کافی
  • خمیر یوفکا مقدار کافی
  • کره مقدار کافی
  • پنیر پیتزا مقدار کافی
  • سینه مرغ 400 گرم
  • پیاز 1 عدد
  • قارچ 300 گرم
  • نمک فلفل زردچوبه مقدار کافی
  • فلفل دلمه سبز 1 عدد
  • ذرت نصف پیمانه
  • روغن مایع مقدار کافی

طرز تهیه یوفکا مرغ با پنیر روش دوم

ابتدا و برای شروع تهیه بورک 1 عدد پیاز را شسته ان را پوست کنده و به صورت نگینی و ریز خرد می کنیم. سپس داخل یک تابه روغن مایع ریخته و بعد از داغ شدن روغن ، پیاز را در تابه تفت می دهیم تا سبک شود و به ان زردچوبه و نمک اضافه می کنیم و با پیاز مخلوط می کنیم.سپس 300 گرم قارچ را شسته و ان را به صورت ریز خرد می کنیم و به تابه پیازها اضافه می کنیم و ان را در تابه تفت می دهیم تا ابش کشیده شود.

سپس 400 گرم سینه مرغ را داخل یک قابلمه دارای اب می ریزیم و قابلمه را روی گاز می گذاریم و مرغ را ابپز می کنیم.سپس وقتی مرغ پخت ، ان را از قابلمه خارج کرده و وقتی مرغ سرد شد ان را با دست ریش ریش می کنیم .سپس 1 عدد فلفل دلمه را شسته و ان را نگینی خرد می کنیم و ان را همراه با ذرت به مواد داخل تابه در مرحله قبل اضافه می کنیم و با انها مخلوط می کنیم.در ادامه مرغ ریش شده را همراه با نمک و فلفل به مواد داخل تابه اضافه می کنیم و با انها و همراه انها تفت می دهیم تا مزه دار شود.

سپس روی یک سطح صاف یک ورق خمیر یوفکا را باز می کنیم و به ان با قلمو کمی کره اب شده می مالیم و سپس مقداری از مواد میانی بورک را که در مرحله قبل تهیه کرده بودیم روی خمیر می گذاریم و روی ان کمی پنیر پیتزا می ریزیم .سپس خمیر را یک لایه بر می گردانیم تا روی مواد میانی را بپوشاند و سپس ان را از دو طرف تا می کنیم.و در اخر ان را چند تای دیگر می دهیم.

سپس رومال را تهیه می کنیم و 1 عدد تخم مرغ را شکسسته و زرده ان را جدا می کنیم و با قلمو روی بورک می مالیم و روی ان را برای تزیین مقدرای کنجد می ریزیم.سپس بورک را کف یک سینی فر که ان را با روغن مایع چرب کرده ایم می گذاریم و سینی را داخل فر از قبل گرم شده با حرارت 180 درجه سانتی گراد و برای مدت 12 دقیقه قرار می دهیم تا بورک ما اماده شود و بپزد.

سپس وقتی بورک مرغ اماده شد ان را از فر خارج کرده و بعد از اینکه کمی سرد شد ان را از سینی بر می داریم و در ظرف مناسب می پینیم و بورک مرغ را برای وعده غذایی شام همراه با سس میل می کنیم و یا بعنوان فینگر فود از ان استفاده می کنیم.نوش جان


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت بی نظیر راننده شمالی برای همسر باردارش حماسه آفرید+فیلم/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (52 نظر) نگاهی به تاج‌ گل‌های اعیانی و گرانقیمت افتتاحیه رستوران محمدرضا گلزار در تهران؛ تبریک و شادباش دوستان و هنرمندان به سوپراستار سینما و برادرش+عکس (44 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید!/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (38 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (38 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ترکیه‌ای ساره بیات+عکس/ یکی از یکی معروف تر و هنرمند تر (37 نظر) چیدمان دکور عزای قاجاری ستاره اسکندری برای پدرش در منزل شخصیشان+عکس/تزئینی زیبا با شمعدونی های شاه عباسی و رومیزی ترمه و قاب عکس (34 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (32 نظر) نگاهی به امضای زیبا و هنرمندانه ی آیتک سلامت ستاره چشم رنگی تیم ملی + عکس / شیک بودن در آیتک خلاصه می شود (30 نظر) روزی که آیت الله خامنه ای پای حرف های شهربانو منصوریان نشست +عکس/ خواهران منصوریان مهمان ویژه بیت رهبری (30 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (28 نظر) موتور سواری حسن یزدانی در سطح شهر / وسیله نقلیه باور نکردنی پر افتخار ترین کشتی گیر تاریخ ایران + عکس (26 نظر) نگاهی به خونه زندگی اعیانی متین ستوده خانم بازیگر خرم آبادی برنامه جوکر/ ماشالا سلیقش حرف نداره+عکس (25 نظر) نگاهی به پذیرایی دلباز و شاهانه عمارت لاکچری علی دایی +عکس/ از فرش های ابریشمی تبریزبافت تا پیانوی کنسرتو مارک پتروف (24 نظر) نگاهی به مدل مانتو های اعیانی نسرین مقانلو در عین با حجاب بودن/ میشه هم خوشتیپ بود هم با حجاب+عکس (23 نظر) خلاقیت خنده دار یک مادر ایرانی برای تزئین موز مهمانی حماسه آفرید/ مامان نگو هنرمند بگو+عکس (23 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روستای تاریخی حیرت انگیز در یزد ؛ مقصدی زیبا برای رقم زدن روزی خاطره انگیز در کنار عزیزانتان
فال روزانه امروز دوشنبه 29 مرداد 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 29 مرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 29 مرداد ماه 1403
فال ابجد روزانه دوشنبه 29 مرداد 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 29 مرداد 1403+فیلم
فال انبیاء روزانه دوشنبه 29 مرداد 1403
هدیه خاص رهبر معظم انقلاب به الهام چرخنده/ رهبری فرموردند این خانم کیست؟ گفتم من سرباز شما هستم
برگزاری جلسه رفع موانع تولید باحضور رییس مرکز حل اختلاف کشور در گلوگاه مازندران
برگزاری آئین تکریم آزادگان رسانه ملی
گله و انتقاد یاسین سبزی پور سلامات، ریاست کمیته قهرمانان تمامی ورزش‌ها در اتحادیه و انجمن صنفی باشگاه‌داران خوزستان
تصادف زنجیره ای اتوبوس با بیش از ده خودرو در آزادراه کرج _ تهران 10 مصدوم برجای گذاشت+ویدئو
رونمایی از تندیس بی‌نظیر و متفاوت بیتا فرهی/چگونه قد، وزن و جزئیات ویژگی‌های در این مجسمه محاسبه شد؟+عکس
شرایط مربوط به طرح جذب و کسر خدمت سربازی فارغ التحصیلان دانشگاهی ‌
محمدمنان رئیسی: مدافعان وزیر راه سال دیگر او را استیضاح می‌کنند
منتخب روز   
شعر خوانی شاعر یزدی در محضر آیت الله خامنه ای و خنده های از ته دل رهبر انقلاب / شاعر : همه را شکل یار می بینم ، پیرزن را نگار می بینم همسر شهید مجبور به فروش روکش دندان شد+ عکس در 27 مرداد سالروز تولد آیت الله آل هاشم؛ یادی کنیم از بوسه پدر امام جمعه شهید بر مزار پسرش+ عکس/ روحش شاد و یادش تا ابد گرامی خاطره خنده دار شهاب حسینی : میگه وقتی رِنوی طوسی اردکان 11 رو کنار ماشین لاکچری رضا گلزار پارک کردم برای خودش کُمدی کلاسیکی بود +ویدئو تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت!