روش تهیه زیتون کبابی لذیذ

  پنجشنبه، 15 مهر 1400   زمان مطالعه 3 دقیقه
روش تهیه زیتون کبابی لذیذ
زیتون گریل شده یا زیتون کبابی یا ساید دیش که امروزه در کنار بیشتر غذاها دیده می شود و بسیار پر طرفدار و در سراسر دنیا تهیه می شود شما می توانید زیتون دلخواه خود را مزه دار و کبابی کنید یا داخل تابه گریل یا سولاردم یا با فر تهیه کنید. این زیتون کبابی یک چاشنی بسیار خوشمزه در کنار دیگر غذاهای شما می باشد.

به آسانی میتوانید در منزل خود زیتون کبابی درست کنید.زیتون میوه ای است که نباید آن را در سفره صبحانه خود نادیده گرفت.در هنگام خرید زیتون هر روز با تنوع جدیدی روبرو میشویم.این بار زیتون سبز کبابی مهمان سفره های ایرانی شده است و طعم فوق العاده ای دارداز آنجایی که طرز تهیه زیتون کبابی آسان است تا حد امکان توصیه میکنیم از این نوع زیتون نیز استفاده کنید. زیتون کبابی به زیتون گریل نیز معروف است (گریل واژه لاتین همان کباب شده است) در این مطلب طرز تهیه زیتون کبابی را به شما آموزش خواهیم داد.

مواد مورد نیاز برای پخت زیتون کبابی

  • زیتون کنسروی سبز ماه: 1 کیلو گرم
  • سیر: 1 عدد متوسط
  • نمک طعام: به میزان لازم
  • آویشن خشک: به میزان دلخواه
  • روغن زیتون تازه برند ماه: 1 استکان روغن زیتون اصل ماه راد
  • گوجه: در صورت لذوم در کنار زیتون ها سرو کنید
  • فلفل تند قرمز: یک قاشق چای خوری
  • فلفل سیاه: نصف قاشق مربا خوری

طرز تهیه زیتون کباب شده

  1. به آرامی زیتون ها را کنار ظرف فشار دهید و سپس زیتون ها را روی تستر یا ماهیتابه رژیمی بچینید.
  2. زیتون ها را در دمای 200 درجه سانتی گراد حرارت دهید تا کمی تغییر رنگ دهد.
  3. بعد از اینکه از کباب شدن زیتون ها مطمئن شدید، داخل شیشه تا نصف بیشتر بگذارید.
  4. روغن زیتون ماه راد را به آهسته به شیشه اضافه کنید تا تقریبا روی زیتون ها را بپوشاند.
  5. سیر و ادویه ها شامل آویشن خشک، نمک، فلفل سیاه و فلفل قرمز را در کنار مواد قبل قرار دهید.
  6. درب ظرف را ببندید و به مدت 3 روز در محیط تاریک و خنک مانند انباری قرار دهید.
  7. به شما تبریک می گوییم، زیتون کبابی و خوش طعم شما آماده و قابل سرو است.

نکات قابل توجه زیتون کباب شده

  • تا جای ممکن از زیتون بدون هسته استفاده کنید تا زحمت کمتری برای خارج کردن هسته زیتون به خرج دهید.
  • اگر زیتون بدون هسته در دسترس نبود کافی ست هسته زیتون ها را به آرامی جدا کنید تا آسیبی نبیند.
  • این غذا معمولا با زیتون سیاه پخته نمی شود پس هر زمان تصمیم به درست کردن این غذای خوشمزه را گرفتید به این موضوع دقت کنید.
  • زیتون کبابی هم به همراه غذا هم به صورت میان وعده یعنی جداگانه قابل مصرف است.
  • پخت زیتون کبابی هم با تستر و هم با ماهیتابه قابل اجرا است.

مواد لازم برای تهیه زیتون گریل شده در ماهیتابه

  • زیتون سبز بی هسته ۲ کیلوگرم
  • سیر ۶ حبه
  • سرکه سفید ۳ ق غذا خوری
  • فلفل تند ۱ عدد
  • گوجه خشک ۱۰ برگه
  • رزماری ۳ شاخه
  • نمک به مقدار لازم
  • آب جوشیده سرد شده به مقدار لازم

طرز تهیه زیتون گریل شده در تابه یا ساندویچ ساز

شما می توانید از هر نوع زیتون دلخواه در تهیه این زیتون کبابی استفاده کنید اگر زیتون شما بی هسته است بعد از شستن آن را داخل آبکش بریزید اگر زیتون شما هسته دارد با کمک هسته گیر زیتون آن را خارج کنید سپس بشورید.

اما برای گریل کردن زیتون شما می توانید از ماهیتابه دو طرفه یا ساده گریل یا ساندویچ ساز استفاده کنید یا در فر به روی سینی فلزی قرار دهید زیتون را روی برجستگی ها تابه گریل قرار دهید و با پشت قاشق کمی فشار دهید تا خط های تابه گریل روی زیتون ایجاد شود و یا می توانید برای ۱۰ دقیقه در فر ۲۰۰ درجه قرار دهید تا کبابی شود.

در ادامه زیتون گریل شده را از تابه خارج کنید و صبر کنید تا خنک شود سپس داخل یک شیشه تمیز بریزید و لا به لا سیر و رزماری و گوجه خشک و فلفل تند قرار دهید سپس آب جوشیده و سرکه را اضافه کنید و درب شیشه را محکم بسته و برای ۵ روز بگذارید در محیط خنک و تاریک بماند سپس مصرف کنید نوش جان.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (668 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (198 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان