روش تهیه سوفله بادمجان با مرغ شیک

  شنبه، 26 شهریور 1401   زمان مطالعه 2 دقیقه
روش تهیه سوفله بادمجان با مرغ شیک
سوفله بادمجان یکی از انواع غذاای خوشمزه و مجلسی بین المللی است که دارای رسپی های بسیار متنوعی می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سوفله بادمجان و مرغ در ادامه با ساعد نیوز همراه باشید. “سوفله بادمجان” یک پیشنهاد مناسب و لذیذ است که می توانید به عنوان پیش غذا از آن استفاده کنید.

سوفله بادمجان یا گراتن بادمجان نوعی پیش غذای مجلسی است که بسیار هم طرفدار دارد. سوفله بادمجان در بیشتر مناطق به موساکا نیز معروف است اما در ایران به نام سوفله ی بادمجان یا گراتن بادمجان خوانده میشود. سوفله بادمجان تشکیل شده از بادمجان به همراه سس بشامل و پنیر پیتزا نیز می باشد. بادمجان دوستان عزیز همراه ما باشید برای آموزش بادمجان به سبک تازه با نام سوفله بادمجان و مرغ در ساعد نیوز .

مواد لازم برای تهیه سوفله بادمجان و مرغ

  • سیب زمینی ۲ عدد
  • سینه مرغ ۱ عدد
  • پیاز ۱ عدد
  • بادمجان ۳ عدد
  • قارچ ۵ عدد
  • فلفل دلمه ۱ عدد
  • گوجه فرنگی ۱ عدد
  • پنیر پیتزا به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه سس بشامل سوفله بادمجان و مرغ

  • کره ۲ ق غذا خوری
  • آرد ۲ ق غذا خوری
  • شیر ۱.۵ پیمانه
  • فلفل سیاه، پودر سیر به مقدار لازم

طرز تهیه سوفله بادمجان با مرغ

ابتدا سیب زمینی را آبپز کنید، برای این کار سیب زمینی را شسته و به همراه کمی آب و نمک داخل قابلمه بریزید و بگذارید تا سیب زمینی پخته شود و بعد پوست بگیرید و حلقه ی برش بزنید. می توانید بجای آبپز کردن سیب زمینی ها را سرخ کنید.

در ادامه بادمجان ها را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل آب و نمک قرار دهید تا تلخی بادمجان ها گرفته شود و بعد بشورید و سرخ کنید. پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و به همراه زردچوبه و روغن تفت دهید و در ادامه مرغ خرد شده را به همراه ادویه ها اضافه کنید و هم بزنید تا مرغ تغییر رنگ دهد و سرخ شود و بعد قارچ ها را بشورید و اسلایس کنید و به همراه فلفل دلمه ای خرد شده و بادمجان های سرخ شده هم بزنید تا آب اضافه قارچ کشیده و فلفل دلمه نرم شود و در انتها گوحه فرنگی را ریز کنید و ب همراه مرغ تفت دهید تا حسابی مواد باهم سرخ شوند.

برای تهیه سس بشامب باید ابتدا کره را داخل تابه ریخته و بعد از ذوب شدن آرد را اضافه کنید و تفت دهید و بعد شیر گرم شده را اضافه کنید و هم بزنید تا سس غلیظ شود و در انتها کمی فلفل سیاه و پودر سیر بزنید. سس بشامل نیز آماده می شودو باید لایه ها را روی هم قرار دهید.

کف ظرف سیب زمینی را بچینید و روی آن مواد مرغی را بریزید و بعد سس بشامل و در آخر سس و پنیر پیتزا را اضافه کنید و به دلخواه روی پنیر قارچ قرار دهید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۲۰ دقیقه با دمای ۱۹۰ بگذارید تا سوفله بادمجان با مرغ پخته شود و بعد با سس دلخواه سرو کنید. نوش جان

سوفله بادمجان با مرغ 

نکات کلیدی در تهیه سوفله بادمجان با مرغ و قارچ در فر
  1. می توانید برای تزیین از فلفل دلمه نیز استفاده کنید.
  2. برای پخت در توستر و سولاردم دما را روی ۱۶۰ تنظیم کنید.
  3. شیر را برای سس بشامل کمی گرم کنید تا بریده نشود.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (145 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (133 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (89 نظر) شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند (73 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (57 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (46 نظر) عاشقانه های بیرانوند و اکرم بانو با نمایی از ویلایی لاکچری/ بیرانوند استخر شنا و زمین فوتبال ویلایش را به نمایش گذاشت (32 نظر) خلاقیت خنده دار کارمند کوتاه قامت برای افزایش ارتفاع صندلی‌اش در اداره با چهارپایه حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (31 نظر) نگاهی به خونه زندگی مجلل کاظم نوربخش، سلمان سریال نون خ+ویدیو/ چه چیدمانی، خوش سلیقگی از در و دیوار میباره (22 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (18 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (16 نظر) نگاهی به کیک تولد چند طبقه و هزار رنگ رضا داوودنژاد/ لبخندهای از ته دل آقای بازیگر کنار همسرش غزل بانو (16 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده کرمانی، با نوشته جالب پشت پژو حماسه ساز شد/ آخه جای این چیزا پشت ماشینه؟!🤣 (14 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (13 نظر) خوانندگی و کنسرت معرکه و عاشقانه رضا گلزار/ چه قدرت صدای محشری تو اجرای زنده داره+ویدیو (11 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز