دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / آشپزی / نان و شیرینی / انواع کیک /

روش تهیه کیک شیفون کاکائویی ساده 

دوشنبه، 24 مرداد 1401
کیک شیفون یا کیک اسفنجی یکی از اولین مواردی است که باید در مسیر کار قنادی و کیک پذیری فرا گرفت. با طرز تهیه کیک شیفون ساده و شکلاتی با پف زیاد و 4 تخم مرغ بسیار خوشمزه با ما در ساعد نیوز همراه باشید.

کیک شیفون کاکائویی یکی از کیک های بسیار ساده ولی در عین حال پر کاربرد است که می توانید برای خامه کشی از آن استفاده کنید. کیک شیفون شکلاتی را می توانید در قالب های مختلف تهیه کنید و برش بزنید و با خامه یا گاناش دلخواه خود تزئین کنید. این کیک را می توانید همانند دیگر کیک ها را در فر و یا بدون فر تهیه کنید. کیک شیفون شکلاتی با ۶ تخم مرغ را به شما یاد خواهیم داد شما می توانید بین مواد نسبت گرفته و آن را به ۴ تخم مرغ و یا ۳ تخم مرغی تقسیم کنید. بهتر است همه مواد را اندازه کنید زیرا کیک های شیفون بسیار حساس هستند. این کیک پف بسیار خوبی دارد. کیک شیفون یک نوع کیک جدید قرن ۲۰ می باشد. امروز در ساعد نیوز طرز تهیه کیک شیفون شکلاتی با پف زیاد برای خامه کشی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای کیک شیفون کاکائویی

  • تخم مرغ درشت ۴ عدد
  • آرد سفید ۱.۵ پیمانه
  • شکر ۱ پیمانه
  • وانیل‏ ۱ قاشق چای خوری
  • پودر کاکائو ۳ قاشق غذا خوری
  • روغن مایع ۱/۴ پیمانه
  • آب ولرم ۱/۴ پیمانه
  • بیکینگ پودر ۱ قاشق غذا خوری

طرز تهیه کیک شیفون کاکائویی

آرد و بیکینگ پودر را سه بار الک کنید ( اگر از کاکائو استفاده کردید، کاکائو را هم با این مواد الک کنید).البته سه قاشق از آرد کم کنید،وگرنه بافت کیک سنگین میشود.تخم مرغ و شکر و وانیل رابا همزن به مدت ۱۰ دقیقه میزنیم تا کشدار و کرمی شود و حجمش تقریبا دو برابر شود، سپس ۱پیمانه از آرد را به مواد اضافه کرده و با همزن برقی میزنیم.

بعد از ان،آب و روغن را اضافه میکنیم وبا همزن هم میزنیم و در نهایت نصف دیگر آرد را اضافه و با لیسک به صورت تا کردن و آرام هم میزنیم، وقتی کاملا یکدست شد داخل قابلمه کاغذ روغنی میگذاریم وموادمان را داخل آن میریزیم و به مدت ۴۵ دقیقه تا ۱ ساعت میگذاریم پخته شود حتما بعد از ۳۰دقیقه چک کنید.اگر دوست دارید کیک بزرگتری داشته باشید ،یعنی کیکـ ۸ تخم مرغی کاملا همه مواد دو برابر میشود و باید قالب میان تهی و یا اینکه در دو قالب درست کنید.

در صورتی که بخواهیم کیکمان شکلاتی باشد باید به هر میزان که پودر کاکائو اضافه میکنیم، به همان میزان از آرد کم کنیم و اگر دوست داریم ساده درست کنیم از آرد دستور اصلی کم نمیکنیم، البته کیک پایه برای خامه کشیدن،کیکمان شکلاتی باشد،خوشمزه تر میشود.اگر دوست دارید داخل فر درست کنید درجه فر باید ۱۷۰درجه سانتی گراد باشد،البته بستگی به فر هم دارد،معمولا کیکهای شیفون دیرتر پخته میشوند،دما باید کمتر باشد که کیکمان نسوزد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 17 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تبدیل پایان نامه به مقاله !
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
مراحل سابمیت مقاله
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه