دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / آشپزی / ترشیجات /

روش تهیه ترشی لیمو بندری  

دوشنبه، 11 مهر 1401
ترشی لیمو ترش یکی از انواع ترشی های قدیمی و خوشمزه ایرانی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ترشی لیمو ترش در ادامه با ساعد نیوز همراه باشید.

ترشی لیمو ترش یکی از خوشمزه ترین و می توان گفته از پر خاصیت ترین ترشی ها می باشد. ترشی لیمو ترش اصالتا برای عربستان می باشد و بیشتر به صورت تند تهیه می شود و در کنار انواع پلوها و کباب ها بسیار دلچسب خواهد بود. شاید برای شما هم جالب باشد که از لیمو ترش ترشی تهیه می شود اما مطمئن باشید اگر یکبار این ترشی را تهیه کنید طعم و مزه آن از یاد شما نخواهد رفت. اما تهیه ترشی لیموترش دارای یک سری نکات است که ما امروز به شما یاد خواهیم داد چگونه یک ترشی لیمو ترش خوشمزه تهیه کنید برای تهیه این ترشی می توانید لیمو ها را حلقه کنید یا چهار قاچ کنید و اگر لیموهای شما در سایز کوچک بود می توانید به صورت درسته استفاده کنید. اما از خواص این ترشی می توان گفت سرشار از ویتامین C است، اضطراب را از بین می برد، تب را پایین می آورد، برای آفت دهان بسیار مفید است،برای درمان اگزما، بوی نامطبوع دهن را از بین می برد، معده را تقویت می کند. امروز در ساعد نیوز ترشی لیمو ترش را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم ترشی لیمو بندری

  • آب لیمو ترش تازه۱ استکان
  • لیمو ترش۵۰۰ گرم
  • سرکه انگور۱ استکان
  • سیر۱ بوته
  • زردچوبه و نمک از هر کدام ۱ قاشق غذاخوری
  • سیاه دانه تخم گشنیزئاز هر کدام ۱ قاشق غذاخوری
  • فلفل سبز و قرمز تند به مقدار کافی

طرز تهیه ترشی لیمو بندری

برای تهیه ترشی لیمو بندری خوشمزه در ابتدای کار لیموها را شسته و نیمی از آنها را جدا می کنیم، سپس نصف لیموها را ابتدا و انتهای آنها را جدا کرده و به صورت ورقه ای برش می زنیم. حالا هسته های لیمو را جدا می کنیم.در ادامه پوست مابقی لیمو ترش ها را جدا کرده و مجددا به صورت ورقه ای خرد می کنیم، سپس برای جلوگیری از تلخ شدن ترشی هسته های لیمو را جدا می کنیم. حالا سیر ها را به صورت خیلی ریز خرد می کنیم.در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت ملایم گذاشته و اجازه می دهیم تابه به خوبی گرم شود، سپس تخم گشنیز را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا بوی خامی تخم گشنیز از بین برود. حالا فلفل سبز و قرمز را خرد کنیم.
در این مرحله سیر خرد شده را به همراه فلفل سبز، فلفل قرمز، سیاه دانه، تخم گشنیز، زردچوبه و نمک درون یک کاسه مناسب ریخته و به خوبی مخلوط می کنیم. حالا لیموهای با پوست را درون یک شیشه درب دار می ریزیم.در ادامه مقداری از مخلوط سیر و ادویه به ظرف اضافه کرده، سپس شیشه را به همراه مخلوط آب لیمو و سرکه تا نیمه پر می کنیم. توجه داشته باشید شیشه را از مخلوط آب لیمو ترش و سرکه پر نکنید به دلیل اینکه لیمو ترش پس از مدتی آب می اندازد
حالا لیمو ترش های بدون پوست را درون یک شیشه جداگانه ریخته و با مخلوط سیر و ادویه ها ترکیب می کنیم در ادامه مجددا شیشه را تا نیمه پر از مخلوط آب لیمو ترش و سرکه انگور کرده و درب آنرا محکم می بندیم.
در ادامه شیشه ها را به مدت ۷ تا ۱۰ روز در مقابل تابش نور آفتاب قرار می دهیم، سپس هر روز شیشه ها را کمی تکان می دهیم. پس از گذشت این زمان ترشی را درون ظرف مورد نظرمان ریخته و سرو می کنیم. نوش جان.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 16 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
سابمیت مقاله چیست؟
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
گام به گام مراحل چاپ کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه