دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / آشپزی / نوشیدنی های گرم وسرد /

روش تهیه قهوه فرانسه فوری  

سه شنبه، 14 تیر 1401
قهوه فرانسه یکی از محبوب ترین نوشیدنی های بین المللی است که با روشی متفاوت سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه قهوه فرانسه در ادامه با ساعد نیوز همراه باشید.

با اینکه در دنیا، قهوه ای به نام قهوه فرانسه وجود ندارد ، اما در ایران به قهوه ای که با فرنچ پرس یا قهوه ساز برقی فیلتری تهیه شود ، قهوه فرانسه گفته می شود.شاید دلیل ما ایرانی ها طرز تهیه قهوه با فرنچ پرس باشد اما از این موضوع که بگذریم فرانسوی ها با استفاده از فرنچ پرس قهوه ای تولید می کنند که طعم آن برای همیشه در ذهن و قلب آدمی نقش می بندد.در این مطلب می خواهیم ببینیم که این قهوه را چطور مثل خود فرانسوی ها تهیه کنیم پس با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه قهوه فرانسه خانگی

  • آب ۱ پیمانه
  • قهوه فرانسه ۲ ق چای خوری

طرز تهیه قهوه فرانسه فوری

ابتدا باید داخل مخزن دستگاه آب بریزید، دقت کنید روی دستگاه شما یا قوری شما به هر اندازه که آب بریزید به همان مقدار به شما قهوه می دهد پس هر درجه ی که روی قوری یا روی مخزن درج شده است میزان یک فنجان می باشد، آب تصفیه شده را داخل مخزن بریزید. حالا باید به ازای هر لیوان آب ۲ ق چای خوری قهوه فرانسه داخل توری مخصوص قهوه بریزید و درب روی مخزن را بسته و دستگاه را که عمدتا یک دکمه در پایین دارد فشار دهید تا عصاره گیری بعد از چند ثانیه آغاز شود و بعد می توانید قهوه فرانسه را میل کنید.

ابتدا آب را جوش بیاورید و قهوه را داخل فرنچ پرس بریزید و نیمی از آب را بریزید و کمی هم بزنید و بعد مابقی آب را اضافه کنید و بعد از ۳۰ ثانیه درب فرنچ پرس بگذارید و برای ۴ الی ۵ دقیقه صبر کنید تا قهوه دم بکشد، سپس اهرم فرنچ پرس را به آزامی به پایین بکشید و قهوه فرانسه دمی را داخل لیوان ریخته و سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه قهوه فرانسه ساده و فوری

  1. به دلخواه می توانید به قهوه فرانسه شکر اضافه کنید.
  2. در برخی از دستگاه برقی دکمه تنظیم غلظت دارد که بیشتر به صورت چرخشی می باشد که می توانید آن را تنظیم کنید.
  3. حتما آسیاب قهوه فرانسه باید درشت باشد.

تفاوت قهوه فرانسه با ترک و اسپرسو

شاید فکر کنید قهوه ای که برای درست کردن قهوه دمی فرانسه استفاده می کنید با ترک یا اسپرسو متفاوت است. اما در واقع حقیقت این است به جز تغییرات جزیی در درصدهای ترکیب قهوه تمام قهوه هایی که میل می کنید ترکیبی از عربیکا و روبوستا هستند و این روش عصاره گیری و دم کردن قهوه و البته مقدار و اندازه رُست و برشتگی قهوه و اندازه آسیاب قهوه است که نام های مختلفی به قهوه شما می بخشد.

پس به این ترتیب از قهوه فرانسه گرفته تا ترک و اسپرسو این روش دم کردن و عصاره گیری و میزان رُست و آسیاب دانه قهوه است که آن ها را از هم متمایز می کند و البته طبق علاقه مردمان هر خطه جغرافیایی این روش عصاره گیری هم متفاوت است.

  • قهوه ترک : برای مثال برای تهیه قهوه ترک و قهوه عربی رست و برشتگی قهوه باید ملایم و روشن و درجه آسیاب قهوه بسیار ریز (چیزی شبیه آرد) باشد. قهوه ترک را باید در ایبریک یا جذو درست کنید.
  • قهوه اسپرسو: برای داشتن یک قهوه اسپرسو خوشمزه با کریما و خامه قابل قبول با دستگاه موکاپات یا دستگاه اسپرسوساز خانگی باید از دانه قهوه متوسط تا تیره برشته شده استفاده کنید و دانه های قهوه را در زمان آماده سازی قهوه آسیاب کنید. درجه آسیاب را ریز تا متوسط انتخاب کنید.
  • قهوه فرانسه: برای دم کردن قهوه با دستگاه فرنچ پرس باید دانه قهوه درشت یا Coarse آسیاب شود در غیر این صورت قهوه عصاره گیری مطلوب نخواهد داشت. در واقع اگر اندازه ذرات آسیاب شده مناسب نباشد (Under extract or over extract ) در نهایت قهوه عصاره گیری شده یک فنجان اصطلاحا بیش یا کم عصاره گیری شده به شما می دهد.

پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 08 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
گام به گام مراحل چاپ کتاب
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله !