روش تهیه املت قارچ و سبزیجات لذیذ

  دوشنبه، 01 آذر 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
روش تهیه املت قارچ و سبزیجات لذیذ
املت قارچ و سبزیجات یکی از پیش غذاهای بسیار خوشمزه و مقوی می باشد که اگر با گوجه نگینی تهیه شود بسیار خوشمزه می شود. املت ها انواع اقسام مختلفی دارند شما می توانید مواد املت را لای تخم مرغ ها بزارید یا همه مواد را باهم ترکیب کنید. قارچ یکی از پر خاصیت ترین سبزیجات می باشند که کالری بسیار کمی دارد.

امروز به آموزش املت قارچ وسبزی که سرشار از ویتامین است می پردازیم. بسیار سریع درست می شود.این آموزش را از دست ندهید و با ما همراه باشید.

مواد اولیه برای املت قارچ و سبزیجات

  • تخم مرغ (زرده و سفیده جدا) 4عدد
  • نمک یک چهارم قاشق غذاخوری
  • شیر (کم چرب) 2 قاشق غذاخوری
  • پنیر فتا (رنده شده) 40 گرم
  • فلفل سیاه یک چهارم قاشق چایخوری
  • روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری
  • پوره گوجه فرنگی 100 گرم
  • کدو سبز (خردشده) 50 گرم
  • قارچ ورقه ای (خرد شده) 50 گرم
  • آبلیموی تازه به مقدار لازم

روش تهیه املت قارچ و سبزیجات

جهت تهیه املت قارچ و سبزی ابتدا سفیده های تخم مرغ و نمک را با همزن برقی بزنید تا فرم بگیرد. آنگاه زرده های تخم مرغ را همراه با شیر، پنیر فتا و فلفل سیاه مخلوط کنید و با همزن برقی بزنید تا حجمش دو برابر شود. حالا قالبی را به قطر 25 سانتیمتر، با روغن زیتون چرب کنید و مایه فراهم کرده را در آن بریزید و با حرارت ملایم بپزید تا تخم مرغ ببندد.
سپس املت را در فر گرم شده با دمای 180 درجه سانتیگراد، بگذارید و به مدت 5 تا 8 دقیقه املت را بپزید تا طلایی رنگ شود. اکنون پوره گوجه فرنگی، کدو و قارچ را به مدت 10 دقیقه، بپزید.حالا املت را در ظرف مناسبی بگذارید، یک نیمه از املت را روی نیمه دیگر آن برگردانید و مخلوط سبزی را رویش بریزید و همراه با آبلیموی تازه میل کنید.

آماده است.

مواد لازم برای املت قارچ و سبزیجات روش دوم

  • تخم مرغ: ۳ عدد
  • پیاز متوسط: نصف ۱ عدد
  • نمک و فلفل سیاه: به مقدار لازم
  • روغن زیتون: ۱/۵ قاشق غذا خوری
  • گشنیز تازه خرد شده: ۱ قاشق غذاخوری
  • پنیر موزارلای رنده شده: ۲ قاشق غذاخوری
  • قارچ دکمه ای: ۶ عدد
  • کره گیاهی: ۱ قاشق غذاخوری
  • فلفل سبز: ۱ عدد
  • پنیر چدار رنده شده: ۲ قاشق غذاخوری

روش تهیه املت قارچ و سبزیجات روش دوم

در اولین مرحله از طرز تهیه املت قارچ و پنیر باید قارچ ها و گشنیزها را با آب فراوان بشویید. سپس با استفاده از یک چاقوی تیز و تخته آشپزی قارچ ها را به صورت ورقه ای برش دهید و کنار بگذارید. بعد از قارچ ها به سراغ گشنیزها بروید. آن ها را کاملاً خرد و ریز کنید.

بعد از خرد کردن قارچ و گشنیز، در این مرحله از درست کردن املت قارچ و پنیر باید یک ماهیتابه را با حرارت متوسط روی گاز قرار دهید. سپس مقداری روغن در آن بریزید و صبر کنید تا کاملاً داغ شود. نصف قاشق غذاخوری کره را به همراه قارچ به ماهیتابه اضافه کنید. مقداری نمک و فلفل به آن بزنید و قارچ ها را در کره تفت دهید. بعد از ۳ دقیقه قارچ ها را از روی حرارت بردارید.

برای درست کردن املت قارچ و پنیر و سبزیجات برای ۳ نفر به سه عدد تخم مرغ نیاز دارید. تخم مرغ ها را در یک کاسه بشکنید و سپس با استفاده از چنگال یا همزن دستی آن ها را خوب بزنید. سپس پیاز خرد شده را همراه با فلفل سبز خرد شده و نمک و فلفل به آن اضافه کنید و خوب ترکیب کنید.

در این مرحله از طرز تهیه املت قارچ و پنیر باید مقداری کره داخل ماهیتابه بریزید. اجازه دهید کره آب شود و به طور یکنواخت در همه بخش های ماهیتابه پخش شود. سپس مخلوط تخم مرغ ها را به کره اضافه کنید. زمانی که کمی تخم مرغ ها خودشان را گرفتند، قارچ، پنیر موزارلا و پنیر چدار را اضافه کنید. درب ماهیتابه را روی آن قرار دهید تا سطح املت نیز به خوبی پخته شود. برای تزئین این املت خوشمزه می توانید مقداری گشنیز خرد شده روی آن بریزید.

مواد لازم برای املت قارچ و سبزیجات روش سوم

  • سیب زمینی: ۲ عدد
  • قارچ: ۲۰ عدد
  • پنیر پیتزا: به مقدار لازم
  • ترکیب ذرت، هویج خرد شده و نخود فرنگی: ۱/۲ لیوان فرانسوی دسته دار
  • تخم مرغ: ۲ عدد
  • فلفل دلمه: نصف ۱ عدد
  • گوجه فرنگی: ۲ عدد
  • پیازچه: ۴ عدد
  • نمک، فلفل، زردچوبه و آویشن: به مقدار لازم

طرز تهیه املت قارچ و سبزیجات روش سوم

در اولین مرحله از طرز تهیه املت قارچ و سبزیجات باید سیب زمینی ها را با آب بشویید. سپس پوست سیب زمینی ها را جدا کنید و آن ها را به صورت نگینی خرد کنید. سپس قارچ ها را بشویید و به صورت ورقه ای خرد کنید و کنار بگذارید. بعد از جدا کردن پوست هویج، آن را هم به صورت نگینی خرد کنید و برای درست کردن املت قارچ و سبزیجات خوشمزه کنار بگذارید.

در این مرحله از طرز تهیه املت قارچ و سبزیجات در یک ماهیتابه مقداری روغن بریزید. سیب زمینی های خرد شده را به همراه مقداری نمک و زردچوبه سرخ کنید. قارچ ها را در یک ماهیتابه دیگر به همراه کمی روغن تفت دهید. برای جلوگیری از سیاه شدن قارچ در زمان سرخ کردن می توانید کمی آبلیمو به آن اضافه کنید. نخود فرنگی، ذرت و هویج خرد شده را نیز مقداری تفت دهید تا نرم و پخته شوند.

در سومین مرحله از طرز تهیه املت قارچ و سبزیجات مخلوط باید مقداری روغن در ماهیتابه بریزید. سپس سیب زمینی سرخ شده، قارچ و سایر سبزیجات را داخل یک ماهیتابه بریزید و ترکیب کنید. سپس مقداری نمک، فلفل و آویشن به مواد اضافه کنید. روی مواد کمی پنیر پیتزا بریزید. تخم مرغ ها را در یک کاسه بشکنید و خوب هم بزنید. سپس تخم مرغ زده شده روی مواد پخش کنید. درب ماهیتابه را روی آن قرار دهید تا هم تخم مرغ پخته شود و هم پنیرها آب شوند.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (218 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (171 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (131 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (121 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (64 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (62 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (52 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (50 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (46 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (43 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (35 نظر) رونمایی از وحید بادپی کوه عضله رقیب جدی هادی چوپان در مسابقات مسابقات مستر المپیا +فیلم (30 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ترکیب توالت فرنگی با ایرانی حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (25 نظر) (فیلم) دفاع جانانه پزشکیان از داماد حسن روحانی / به هر کشوری برود با کله قبولش می‌کنند! (21 نظر) برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ...