دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / آشپزی / غذاهای مدرن /

روش پخت ته چین اسفناج 

پنجشنبه، 30 اردیبهشت 1400
ته چین ها جزء پرطفدار ترین غذاهای ایرانی محسوب می شوند. ته چین به دلیل ظاهر زیبایی که دارد بسیار اشتها آور است و در مهمانی های مهم از ته چین بسیار استفاده میشود به دلیل اینکه رنگ و لعاب میز و یا سفره را چند برابر می کند. ته چین انواع و اقسام زیادی دارد. در شهر های مختلف با روش های گوناگون تهیه می شود.

ته چین یکی از غذاهای اصیل ایرانی است که طرفداران زیادی دارد. ته چین را با مواد و ترکیبات مختلفی تهیه می کنند و انواع متفاوتی دارد. برای درست کردن ته چین، مواد مختلف را لابه لای برنج آبکش می ریزند و دم می کنند. ممکن است برای ته دیگ غذا از ترکیب برنج و ماست و زعفران یا فقط از سیب زمینی استفاده کنند. ته چین اسفناج شمالی یکی از انواع ته چین و از جمله غذاهای لذیذ سنتی است که معمولا همه افراد با هر ذائقه ای آن را می پسندند. این غذا به خاطر وجود اسفناج، خواص فراوانی دارد به خصوص برای بچه ها که اکثرا از خوردن اسفناج امتناع می کنند، ولی اگر از آن در غذایی لذیذ مثل ته چین استفاده کنید، حتما آن را امتحان می کنند.

طرز تهیه ته چین اسفناج بدون گوشت

  • برنج۲پیمانه
  • زرده تخم مرغ۱عدد
  • ماست به مقدارلازم
  • زعفران آب شده به مقدارلازم
  • مرغ خردشده
  • اسفناج خردشده

برای تهیه یک ته چین زعفرانی ، تابه را آماده کنید و روی حرارت lملایم اجاق گاز قرار دهید همراه با مقداری روغن مرغ را درون تابه ریخته و تفت دهید کمی که رنگ مرغ ها تغییر کرد و عوض شد نمک و فلفل و زردچوبه را به آن اضافه کنید سپس مواد را با هم مخلوط کرده تا ادویه حسابی بخورد مرغ برود ، در پایان کمی هم زعفران به مرغ اضافه کنید مرغ که سرخ شد اجاق را خاموش کرده و آنرا کنار قرار دهید .در مرحله بعد ، اسفناج را بصورت جداگانه بپزید و برنج را نیز آبکش نمایید ، درون تابه ای جداگانه پیاز را خرد کرده و تفت دهید سپس اسفناج ها را اضافه کنید کمی نمک و فلفل به مواد زده و باهم تفت دهید .در مرحله بعد ، زرده تخم مرغ و ماست را با هم مخلوط کنید کمی هم زعفران دم کرده با آن مخلوط کنید حالا به این مواد برنج آبکش شده را اضافه کنید ، قابلمه مورد نظر را آماده کرده کف و دیوار آنرا با روغن چرب کنید ، برنج را نصف کرده نیمی از آن را درون قابلمه ریخته و با پشت قاشق فشار دهید تا حالت منسجمی پیدا کند سپس مرغ سرخ شده را اضافه کرده و الباقی برنج را بر روی مرغها ریخته شعله پخش کن را روی اجاق گاز گذاشته و دم کنی را روی قابلمه قرار دهید تا ته چین مجلسی آماده شود .

طرز تهیه ته چین اسفناج و گوشت

  • گوشت :600 گرم
  • برنج:5 تا 6 پیمانه
  • اسفناج :800 گرم
  • رب انار:1 پیمانه
  • پیاز:یک عدد
  • سیب زمینی حلقه ای شده :برای ته دیگ
  • نمک و فلفل :به اندازه لازم
  • روغن :به میزان لازم

برنج را بشویید و با آب ولرم و مقداری نمک خیس کنید. پیاز را خرد کنید و با گوشت و کمی فلفل روی حرارت قرار دهید تا بپزد.حتما هنگام جوشیدن ،کف روی آن را بگیرید. وقتی گوشت پخت آن را صاف کنید و خرد کنید.اسفناج ها را پس از شستن و خرد کردن، در روغن تفت دهید و رب انار را درون مخلوط کنید.برنج را پخته و آبکش کنید.قابلمه مناسب را انتخاب کنید و مقداری روغن داخل آن بریزید و با سیب زمینی حلقه شده کف قابلمه را بپوشانید. سپس با کفگیر نیمی از برنج را روی سیب زمینی ها ریخته و بعد روی آن گوشت و اسفناج سرخ شده بریزید و مجددا بقیه برنج را بریزید. مقداری از آب گوشت را با روغن مخلوط کرده و روی برنج بریزید و سپس آن را روی حرارت ملایم دم کنید. اگر دوست دارید ته چین طعم ترش تری داشته باشد می توانید یک قاشق رب انار به آب گوشت و روغن اضافه کنید وبعد برنج را دم کنید.

نکاتی که می تواند به خوشمزه شدن ته چین اسفناج کمک کند

  1. برای طعم بهتر مرغ می توانید کمی زعفران بر روی مرغ بریزید.
  2. برای تهیه هر نوع از ته چین فقط کافی است که مواد اصلی را مثل گوشت یا بادمجان جایگزین مرغ و اسفناج کنید.
  3. اسفناج را بدون نیاز به بخار پز هم می توانید به صورت خام در لای برنج استفاده کنید.
  4. برای خوشمزگی مرغ، حتما آن را مزه دار کنید.
  5. برای زیبایی بیشتر می توانید سیب زمینی حلقه شده را در کف قابلمه اضافه کنید.

پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 15 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
مراحل سابمیت مقاله
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان