دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / آشپزی / غذاهای مدرن /

روش تهیه ساندویچ برنج و لوبیا 

دوشنبه، 11 مهر 1401
ساندویچ برنج و لوبیا از غذاهای ساده و خوشمزه بین المللی است که با دستورها و مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ساندویچ برنج و لوبیا در ادامه با ساعد نیوز همراه باشید.

وقتی صحبت از ساندویچ می شود، اکثر ما به یاد انواع فست فود می افتیم. غافل از اینکه انواع و اقسام ساندویچ خانگی وجود دارند که می توانند هم به عنوان غذای اصلی و هم میان وعده مورد استفاده قرار بگیرند. این خوراکی بهترین گزینه به عنوان یک میان وعده سالم و مقوی برای مدرسه بچه ها نیز محسوب می شود.

اما بر خلاف تصور بسیاری از افراد، تنوع این ساندویچ ها بسیار زیاد است و می توان برای جلوگیری از تکراری شدن این میان وعده، هر سری نمونه های مختلفی از آن را تهیه کرد. کودکان نیز با توجه به متنوع بودن ساندویچ ها استقبال بیشتری از آن ها خواهند داشت.

تاریخچه انواع ساندویچ

داستان های زیادی درباره اولین ساندویچ ساخته شده در دنیا وجود دارد. ولی گفته می شود که ساندویچ به شکل امروزی در قرن هجدهم میلادی و به وسیله فردی به نام «جان مونتاگو» اختراع شد. جان مونتاگو یکی از کنت های شهری کوچک به نام «ساندویچ» در کشور انگلستان بود و علاقه زیادی به بازی کردن داشت. گویا این اشراف زاده به هیچ وجه دوست نداشته است بازی را به دلیل غذا خوردن متوقف کند.

به همین خاطر هم معمولا دستور می داده است به جای سفره کشیدن یا سر میز غذا خوردن، تکه ای از گوشت گاو نمک زده و برشته شده را بین دو برش نان تست برایش بیاورند. این غذا هم سریع آماده می شده و هم می توانسته است آن را با یک دست بخورد، بدون این که روند بازی مختل شود. این اتفاق زمانی افتاد که در میان اشراف زادگان اروپایی، تشریفات دست و پا گیری برای غذا خوردن رواج داشته است.

محبوبیت ساندویچ در میان مردم عادی

گویا کم کم آوازه این مدل غذای آسان و خوشمزه در شهر ساندویچ از دربار به سراسر شهر می رسد و مردم «غذایی مثل ساندویچ» می خواستند. به تدریج مردم برای این که به این غذا نیز اصالت بدهند، تصمیم می گیرند نام شهر خودشان یعنی «ساندویچ» را روی آن بگذارند.

شاید جالب باشد بدانید که دستور تهیه ساندویچ تا سال ها در کتاب های آشپزی نوشته نمی شد. چون برخی آشپز ها فکر می کردند این کار باعث ورشکستگی رستوران ها خواهد شد. در آمریکا هم بسیاری از آشپزها تا اواخر قرن هجدهم میلادی تن به تقلید از سبک آشپزی انگلیسی نمی دادند. اما در هر حال این فست فود خوشمزه بالاخره توانست به یکی از مهم ترین غذاهای مردم در کل دنیا تبدیل شود.

مواد لازم برای ساندویچ برنج و لوبیا

  • برنج (یا 2 فنجان برنج پخته) ۱ فنجان
  • روغن زیتون ۲ قاشق غذا خوری
  • پیاز (خرد شده) ۳ حبه
  • فلفل جالاپنو (بدون هسته و خرد شده) ۱ عدد
  • زیره ۱ قاشق چای خوری
  • نمک و فلفل به مقدار لازم
  • رب گوجه فرنگی ۳ قاشق غذا خوری
  • لوبیا (کنسرو) ۲ عدد
  • آب ۱/۱/۲ فنجان
  • ذرت ۳۰۰ گرم
  • پیازچه (خرد شده) ۶ عدد
  • پودر سیر ۱/۲ قاشق چای خوری
  • پودر پیاز ۱/۲ قاشق چای خوری
  • نان تورتیلا ۱۶ عدد
  • پنیر (رنده شده - یا هر نوع پنیر دلخواه) ۲ فنجان

طرز تهیه ساندویچ برنج و لوبیا

برنج را بپزید و کنار بگذارید.در این زمان، روغن را در یک تابه بزرگ روی حرارت متوسط قرار دهید و گرم کنید. پیاز، سیر، فلفل جالاپنو و زیره را به روغن اضافه کنید و تفت دهید و روی آنها نمک و فلفل بپاشید و گاه گاهی هم بزنید تا اینکه پیاز ها نرم شوند مواظب باشید که سیر ها نسوزند. سپس رب گوجه را اضافه کنید و به مدت یک دقیقه هم بزنید.یک کنسرو لوبیا را اضافه کرده و داخل تابه له کنید و کنسرو دوم لوبیا را اضافه کنید و هم بزنید و آنها را به جوش آورید و حرارت را ملایم کنید تا غلیظ شود و بگذارید به مدت ۱۰-۱۲ دقیقه آرام بجوشد و گاه گاهی هم بزنید.ذرت را اضافه کنید و به مدت ۲-۳ دقیقه بیشتر بپزید و پودر سیر و پودر پیاز را اضافه کنید و هم بزنید و بعد از روی حرارت بردارید و با پیازچه و برنج پخته مخلوط کنید.نان های تورتیلا را در ماکروویو به مدت ۳۰-۴۰ ثانیه قرار دهید تا گرم شوند و داخل نان ها دو سوم فنجان مخلوط لوبیا و برنج و یک چهارم فنجان پنیر بریزید.نان ها را ببندید و روی سینی قرار دهید و در صورت تمایل با سالسا و خامه ترش سرو نمایید.


1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 17 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
مراحل اکسپت مقاله
سابمیت مقاله چیست؟
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
گام به گام مراحل چاپ کتاب
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!