دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / دنیای مد و زیبایی / دکوراسیون منزل /

رازهای زیبایی دکوراسیون خانه چیست؟ 

سه شنبه، 10 تیر 1399
طراحی کردن دکوراسیونی ایده آل و همه چیز تمام نیازمند رعایت نکات ریز و درشتی است که شاید کمتر کسی از آنها باخبر باشد، ایده های دکوراتیو و رازهای دکوراسیونی زیادی وجود دارد که باعث میشوند خانه ای بی عیب و نقص برای خود طراحی و دکوراسیون کنید. 

رازهای زیبایی دکوراسیون خانه

نورپردازی فضا

۹۰ درصد مواردی که افراد از بودن در محیط و حسی که دریافت می کنند راضی هستند، به دلیل نورپردازی صحیح اتفاق می افتد. به این معنا که نورپردازی از منابع مختلفی مانند چراغ های تو کار، لوستر، آویز، دیوار کوب، آباژور و ... می تواند ایجاد شود.

چارچوب فضای داخلی

چارچوب و عملکرد فضا از مواردی است که از نگاه طراحان اهمیت بسیاری دارد. اگر ساختار فضایی مهم باشد، باید خطاهای معماری را در دکوراسیون حل کرد مانند راهروهایی که قناسی دارند و یا سیم کشی برق برای نورپردازی که باید به درستی انجام شود.

کاناپه در جلوی دیوار

از نظر طراحان قرار دادن کاناپه در کنار دیوار زمانی که فضای بزرگی وجود داشته باشد، دیوانه کننده است! افراد زیادی هستند که انتخاب های زیبا و متفاوتی برای دکوراسیون و مبلمان دارند ولی نمی دانند چگونه می توان این تکه ها را درون فضا قرار داد و چیدمان درستی کرد.

حضور گل های تازه

در دکوراسیون منزل برخی از عناصر حتی کوچک می توانند تاثیر زیادی داشته باشند. گل های تازه، زیبا و خوشبو به فضای داخلی خانه انرژی زیادی می دهند. قرار دادن گل و گیاهان در خانه خصوصا در ورودی، اثر خوبی بر کسانی که وارد خانه می شوند، می گذارد.

تعداد کوسن های روی مبلمان

از نظر برخی از طراحان قرار دادن دو عدد کوسن روی کاناپه، خوشایند نیست. زمانی که تعداد بیشتری کوسن را روی مبلمان خود قرار می دهید، دکوراسیون دلنشین تری خواهید داشت.

با کلیشه طراحی نکنید
طراحی مناسب و بالانس به این معنی نیست که همه چیز طبق عادت ها و رعایت کلیشه ای طراحی دکور بندی شود. برای مثال اگر نوع خاصی دکور در شهر ونطقه رواج دارد دلیل نمی شود به صورت کاملاً بارز از همان طراحی برای فضای داخلی خانه استفاده کرد. گاهی اوقات به کار بردن کمی ذائقه غیر معمول در طراحی دکور می تواند فضای خانه را از خسته کننده و یکنواخت بودن دربیاورد.

از ترکیب کردن چند نوع طراحی ترسی نداشته باشید

ترکیب کردن متریال ساده و ایتدایی با مواردی لوکس یک رویکرد بسیار جالب برای طراحی زیبا و چشمگیر است. برای مثال به این تصویر از طراحی یک اتاق غذاخوری توجه کنید. برای صندلی ها طرح سالادینو با کاورهای قابل تعویض که نسبتاً جدید هستند استفاده شده و برای میز یک میز عریض از چوب گردو متعلق به قرن 19 استفاده شده. یک میز آنتیک که اعضای خانواده نگرانی خاصی نیز از بابت ریخت نوشیدنی و غذا بر روی آن ندارند.

آثار هنری را در کنار هم به دیوار آویزان کنید

در کنار هم قرار دادن فریم ها و قاب های آثار هنری بر روی یک دیوار حسی قوی و ماندگار را ایجاد می کند. برای مثال به طراحی اتاق نشیمن ابن خانه ویلایی توجه کنید. طراح از 6 قاب هنری با درون مایه های یکسان درست در کنار هم استفاده کرده و حس یک اثر هنری بزرگ و قوی را به بیننده القا می کند.

تا جای ممکن از هزینه ها کم کنید

آیا قصد دارید که دکور اتاقی را به هزینه های کمتر از نو طراحی کنید؟ پرده های بالونی یک نمونه از تغییرات هوشمندانه ای است که می توانید ایجاد کنید. برای مثال در طراحی اتاق خواب اصلی که در تصویر مشاهده می کنید از پرده های بالونی به جای پرده های بلند و کلاسیک استفاده شده که به حس رمانتیک بودن فضا هم کمک کرده. در عوض از میزان پرده کمتر و به نسبت هزینه کمتری برای طراحی این اتاق خواب استفاده شده است.

رازهای زیبایی دکوراسیون خانه

طراحی کردن دکوراسیونی ایده آل و همه چیز تمام نیازمند رعایت نکات ریز و درشتی است که شاید کمتر کسی از آنها باخبر باشد، ایده های دکوراتیو و رازهای دکوراسیونی زیادی وجود دارد که باعث میشوند خانه ای بی عیب و نقص برای خود طراحی و دکوراسیون کنید.

- اکثر افراد فقط از یک جفت کوسن برای مبل سه نفره استفاده میکنند اما این اشتباه است و باید از دو جفت کوسن استفاده کنید که طرح و رنگ ان ها متضاد باشد مثلا برای مبل قرمز کوسن های سفید و مشکی استفاده کنید.

- اگر دوست دارید منزل تان بزرگتر از آنچه هست به نظر برسد و هیچوقت تکراری و خسته کننده نشود باید از رنگ سفید در آن زیاد استفاده کنید.

- شاید باورتان نشود اما وقتی اتاق خواب تان کوچک است باید تخت خوابی انتخاب کنید که ارتفاع بلندی داشته باشد این باعث میشود اتاق تان بزرگتر از آنچه هست به نظر برسد.

- ترکیب سبک ها یکی از ایده های جذاب دکوراسیونی است که باعث میشود خانه ای متفاوت و خاص داشته باشید، مثلا سبک کلاسیک و مدرن را ترکیب کنید.

- اگر کمد با درهای کشویی دارید میتوانید برای زیباتر شدن و متفاوت شدن آن از کاغذ دیواری استفاده کنید و کمدتان را کاغذ دیواری کنید.

- کل فضای خانه را با فرش و موکت نپوشانید این ایده قدیمی دیگر از مد افتاده است بهترین کار این است که فقط بخش هایی از خانه را قالیچه های شیک پر کنید

لوازم کوچک در فضای داخلی توجه زیادی از طراحان را به خود جلب می کنند. از نظر آنها فضاهای خلوت و مینیمال پتانسیل های خوبی را از دست داده اند. ولی آنچه اهمیت دارد این است که اجازه ندهید وسایل و اکسسوری های خانه شما زیر گرد و غبار پنهان شوند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 14 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
مراحل سابمیت مقاله
سابمیت مقاله چیست؟
گام به گام مراحل چاپ کتاب
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب