رازهایی برای جذب طرف مقابل در برخورد اول

  یکشنبه، 28 فروردین 1401   زمان مطالعه 10 دقیقه
رازهایی برای جذب طرف مقابل در برخورد اول
آیا می‌دانید که وقتی برای اولین بار با کسی آشنا می‌شوید، فقط ۳ ثانیه طول می‌کشد که توسط وی قضاوت شوید؟ همین مدت کوتاه کافی است تا این فرد عقیده‌ای در مورد شما پیدا کند که ظاهر شما، طرز لباس پوشیدن، زبان بدن، رفتار و سبک مخصوص‌تان آن را شکل داده‌اند. این را گفتم تا بدانید، لحظات اول آشنایی چقدر اهمیت دارد.

قرار ملاقات گاهی اوقات می تواند کمی استرس زا باشد. بیشتر افراد از خود می پرسند چطور در برخورد اول جذاب باشیم؟ گاهی اوقات شما خود را در تنگنا قرار می دهید تا در اولین ملاقات بهترین به نظر برسید. هم چنین گاهی اوقات، تلاش های شما می تواند تأثیر زیادی داشته باشد. هنگامی که قرار ملاقات می گذارید، شاید لازم باشد بخاطر استرس و هیجانات از مشاور یا روانشناس کمک بگیرید. در این جا چند نکته ی عالی برای اولین قرار ملاقات وجود دارد که شما را فوراً جذاب تر می کند و شانس شما را برای قرار ملاقات دوم بسیار بیشتر می کند.

آمادگی برای اولین دیدار

تمام تلاش خود را بکنید تا برای قرار خود آماده به نظر برسید. هم مردان و هم زنان مجذوب نشانه های فیزیکی جذاب مانند موهای براق، پوست شفاف، چشم های روشن و اندامی متناسب هستند. سعی کنید چهره ای متقارن داشته باشید. رسیدن به این امر در کوتاه مدت ممکن است سخت باشد. بنابراین ایده خوبی است که قبل از این که از شما برای قرار ملاقات خواسته شود، صورت خود را مرتب کنید. داشتن آرایش مناسب نیز کمک می کند. اگر مرد هستید، به دنبال یک تیپ خوش سلیقه باشید، زیرا ثابت شده است که این امر جذابیت ظاهری مرد را برای روابط کوتاه مدت افزایش می دهد. عطر خود را با دقت انتخاب کنید، زیرا عطرهای خاصی از نظر علمی ثابت شده اند که شما را جذاب تر می کنند. روغن گل رز، رایحه های میوه، وانیل و غیره انتخاب های عالی هستند. (به صورت جداگانه نه همه با هم و ترکیبی). ایجاد یک تاثیر اولیه قوی بسیار مهم است. سعی کنید در اولین روابط خود لبخند بزنید. مردان هنگام خندیدن، زنان را جذاب تر می دانند، اما زنان زمانی مردان را جذاب تر می بینند که خود را متفکر و مرموز نشان دهند.

تأثیر زبان بدن

از زبان بدن خود برای نشان دادن در دسترس بودن، انگیزه و علاقه خود به طرف مقابل استفاده کنید. اگر آقا هستید بهتر است صاف بایستید، شانه های خود را صاف کنید و دستان خود را به نمایش بگذارید. اگر خانم هستید با سر و موهای خود زیاد درگیر نباشید و دست خود را پایین نگه دارید. لبخند بزنید و به سمت بالا خیره شوید. زیاد ارتباط چشمی برقرار نکنید! نشان داده شده است که تماس چشمی بیش از حد باعث می شود برای افراد متقاعد کننده نباشد، بنابراین در عوض به دهان فرد مقابل نگاه کنید. هنگام صحبت کردن، سعی کنید ویژگی های مشترک خود را کشف کنید. بر اساس فرضیه جذب شباهت، به اشتراک گذاشتن چیزها با شخص دیگری می تواند حس محبت ایجاد کند.

چطور در برخورد اول جذاب باشیم؟

اگر مرد هستید، از جمله ها یا شوخی های تکراری، تعارف های توخالی یا اشاره های جنسی خودداری کنید، زیرا تأثیر بدی روی قرار ملاقات شما خواهند داشت. در عوض، ۳۶ سوال آرتور آرون را بپرسید، که از نظر علمی ثابت شده است که صمیمیت فوری ایجاد می کند. (موارد مورد علاقه من عبارتند از: آیا در مورد این که چگونه می میرید یک حس پنهانی دارید، در مورد رابطه خود با مادرتان چه احساسی دارید؟ و آخرین بار چه زمانی جلوی شخص دیگری گریه کردید؟ و ... سعی کنید از این گونه سوالات استفاده کرده و صحبت خود را جهت دهید.

۱. به موقع سر قرار بروید

کسی که اولین بار است شما را می بیند زیاد علاقه ای به شنیدن توجیه ها و بهانه هایی که برای دیر رسیدن می آورید ندارد؛ حتی اگر توجیه هایتان کاملا معقول و به جا باشند. طوری برنامه ریزی کنید که چند دقیقه زودتر از زمان مقرر به مقصد برسید. برنامه تان را حساب شده بچینید و زمانی را برای تاخیرهای احتمالی مثل ترافیک یا رفتن از مسیر اشتباهی، در نظر بگیرید. فراموش نکنید زود رسیدن بهتر از دیر رسیدن است، و اولین قدم در ساختن ذهنیت خوب در نگاه اول هم، همین زود رسیدن است.

۲. خودتان باشید، راحت باشید

اگر بی قرار و مضطرب باشید، طرف مقابل تان هم ممکن است احساس ناراحتی کند و این طوری بی برو برگرد ذهنیت اشتباهی از خودتان در ذهن او خلق می کنید. اما اگر اعتماد به نفس داشته باشید و آرام بمانید، مخاطب تان هم بیشتر احساس راحتی می کند. به این ترتیب هردو بنیان محکمی پیدا خواهید کرد تا یک تصویر خوب در برخورد اول بسازید. یکی از تکنیک های ریلکسیشن که می تواند در این راه کمک تان کند، تکنیک تمرکز است. این تکنیک برای غلبه بر استرس سخنرانی در جمع بسیار کاربردی است و کمک می کند تا توجه تان را از وقایع محیط اطراف به مرکز بدن خودتان معطوف کنید و از شر اضطراب خلاص شوید.

قرار زن و مرد

۳. متناسب جلوه کنید

این که ظاهر فیزیکی اهمیت دارد، یک چیز بدیهی است. کسی که برای اولین بار شما را ملاقات می کند هیچ چیز در مورد شما نمی داند و اولین سرنخی که از شخصیت شما بدست می آورد، از همین ظاهر شماست. اما این به معنی نیست که باید خودتان را شبیه مدل های شیک و پیک کنید تا ذهنیت خوب و ماندگاری در ذهن ها خلق شود؛ البته مگر اینکه برای مدل شدن مصاحبه کاری داشته باشید! نکته ی مهم این است که معقول و مرتب لباس بپوشید و متناسب جلوه کنید.

از قدیم گفته اند شنیدن کی بود مانند دیدن؛ بنابراین در اولین چیزی که مخاطب تان در شما می بیند، هزار نکته نهفته است. پس به این نکته توجه داشته باشید که آیا ظاهرتان اطلاعات درستی در مورد شما منتقل می کند؟ آیا این نکته های نهان تصویر اولیه ی خوبی از شما ارائه می دهند؟ دقت کنید که کجا قرار است بروید و لباس مناسب برای آن ملاقات یا موقعیت به خصوص چیست؟ برای محیط کاری ای که قرار است برای بار اول بروید، کدام پوشش مناسب تر است؟ کت و شلوار؟ یک کت اسپرت؟ و یا یک تیپ غیر رسمی؟ برای این کار می توانید از خودتان بپرسید که طرف مقابل تان احتمالا چه چیزی خواهد پوشید. اگر کار او در حوزه ی تبلیغات یا موسیقی است، شاید پوشیدن یک دست کت و شلوار کلاسیک چندان به جا نباشد!

توجه داشته باشید که لباس مخصوص محیط کسب و کار و یا ملاقات های اجتماعی، در کشورها و فرهنگ های مختلف فرق دارد. بنابراین اگر در محیط یا کشوری ناآشنا هستید، حواس تان باشد که از سنت ها و هنجارهای آنجا مطلع شوید. در کل باید گفت که لباس های تمیز و مرتب، مدل موی خوب، اصلاح کامل، آرایش باوقار، برای بیشتر موقعیت های کاری و اجتماعی مناسب است. توجه داشته باشید که آرایش، پیرایش و نظافت تان برازنده ی شما باشد. با لباس پوشیدن صحیح و رسیدن به سر و وضع تان، نه تنها می توانید در برخورد اول تاثیر خوبی بگذارید، بلکه می توانید برای قرار گرفتن در یک موقعیت حساس کاملا آماده بوده و اعتماد به نفس و آرامش بیشتری پیدا کنید.

۴. چند کلمه در باب شخصیت منحصر به فرد

خبر خوبی که برای تان داریم این است که نیاز نیست برای تاثیرگذاری روی دیگران، هم رنگ جماعت بشوید یا ویژگی های منحصربه فرد خودتان را کتمان کنید. درست است که در برخورد اول تا حدودی باید در هنجارهای جامعه بگنجید. اما همه اینها به این برمی گردد به مقوله سر و وضع تان که متناسب با موقعیت باشد. مثلا اگر فضا کاری است، پوشش اداری متناسب داشته باشید. اگر در برنامه عصرگاهی کاملا رسمی شرکت دارید، لباس شب مناسب با آن را انتخاب کنید. ولی همراه با همه اینها، فردیت و شخصیت منحصربه فرد خودتان را هم داخل همین چارچوب نشان دهید.

۵. یک لبخند قهرمانانه!

خوب گفته اند که «بخند تا دنیا به رویت بخندد.» در اولین برخورد، هیچ کاری به اندازه لبخند زدن، ذهنیت مثبت از شما نمی سازد. لبخندی گرم و همراه با اعتماد به نفس باعث می شود هم شما احساس راحتی کنید و هم طرف مقابل تان. پس وقتی حرف از برخورد اول است، لبخند زدن برگ برنده شماست. اما حواس تان باشد که شورش را درنیاورید، کسانی که زیادی لبخند می زنند ممکن است ریاکار و گول زنک به نظر بیایند و یا حتی سطحی و ظاهربین جلوه کنند.

زنی در حال لبخند زدن

۶. اعتماد به نفس داشته باشید

در خلق ذهنیت مثبت در اولین نگاه، زبان بدن هم به اندازه ی لباس و ظاهر موثر است. هردوی اینها برای مخاطب تان، هزار حرف از شما دارد. از زبان بدن تان استفاده کنید تا اعتماد به نفس تان را در ذهن مخاطب برجسته سازید (زبان بدن افراد با اعتماد به نفس را یاد بگیرید). راست بایستید، لبخند بزنید، ارتباط چشمی برقرار کنید و محکم دست بدهید. همه ی اینها کمک می کنند تا در نظر بقیه به عنوان فردی جلوه کنید که از خودش مطمئن است. به این ترتیب هم خودتان و هم طرف مقابل تان تشویق می شوید که احساس راحتی بیشتری داشته باشید. تقریبا همه ی آدم ها وقتی برای اولین بار کسی را ملاقات می کنند کمی مضطرب می شوند. این دلشوره ممکن است باعث شود تیک عصبی شما رو شود و عرق کردن کف دست هایتان شروع شود. اگر از عادت های عصبی تان باخبر باشید می توانید آنها را تحت اختیار بگیرید. با کنترل خنده های عصبی و دستپاچگی تان هم خود را آرام کرده اید، هم طرف مقابل تان را. فراگیری روش های مختلف ریلکسیشن می تواند در کنترل کردن عادت های عصبی به شما کمک کند.

۷. باز کردن سر صحبت را فراموش نکنید

مکالمه ها بر پایه ی بده بستان های زبانی بنا شده اند. برای اینکه بتوانید گفتگوی دوستانه تری داشته باشید، قبل از ملاقات، اطلاعاتی در مورد علایق طرف مقابل تان به دست بیاورید. مثلا آیا فوتبال بازی می کند؟ آیا در موسسه خیریه خاصی فعالیت دارد؟ ببینید چه چیزی هست که شما با این فرد به صورت مشترک داشته باشید؟ اگر هست، همان می تواند موضوع خیلی خوبی برای باز کردن سر صحبت باشد. با خوب شروع کردن گفتگو، ادامه ی مکالمه هم راحت تر پیش می رود.

۸. مثبت فکر کنید

طرز فکر شما در همه کارهایی که انجام می دهید خودش را نشان می دهد. پس سعی کنید نگرش مثبت داشته باشید، حتی در مقابل انتقادها و یا زمانی که دارید از اضطراب دق می کنید. همه ی سعی تان را بکنید تا از اولین دیدارتان چیزی یاد بگیرید، بشاش و پرانرژی بمانید و لبخند روی لب تان را حفظ کنید.

۹. مودب و باملاحظه باشید

لازم به گفتن نیست که رفتار مودبانه، اخلاق خوب و برخورد محترمانه و باملاحظه رفتار کردن چقدر در ساختن ذهنیت مثبت در اولین برخورد موثر است. در واقع این حداقلی است که باید رعایت کنید! پس بهترین رفتار را داشته باشید! یکی از قابل توجه ترین کارهایی که می توانید انجام دهید، خاموش کردن موبایل است. تصور کنید که چه تاثیری بر طرف مقابل تان خواهید گذاشت اگر با کسی غیر از وی، صحبت کنید؟ آشنای جدیدتان سزاوار توجه صد درصدی شماست. هرچقدر توجه تان به او کمتر باشد، تاثیر بدتری بر او گذاشته اید.

دیدار دو مرد

استرس و هیجان در قرار ملاقات اولیه برای همه انسان ها کاملا طبیعی است. اما بهترین راه حل این است که کامل به خود مسلط باشید و استرس و هیجان خود را کنترل کنید. در ملاقات اولیه آرام باشید و شنونده خوبی باشید و صحبت را قطع نکنید. لبخند زیبایی داشته باشید و مدام به چشمان طرف مقابل نگاه نکنید. سعی کنید خودتان باشید و اعتماد به نفس خود را حفظ کنید. بهترین و مناسب ترین لباس را بپوشید و از زیاده روی در آرایش یا عطر خودداری کنید. از نشان دادن علایق و ویژگی های خود خجالت نکشید و اجازه دهید طرف مقابل شما را همان گونه که هستید بپذیرد. گذشته های خود و طرف مقابلتان را پیش نکشید و بدانید آینده از گذشته مهم تر است و باید از گذشته درس گرفت. بهداشت را رعایت کرده و قبل از رفتن مسواک بزنید و به زیبایی دندان های خود برسید. نگرانی ها را رها کنید و قبل از روز موعود استراحت کنید و منفی نگر نباشید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (647 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (198 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (148 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (60 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (22 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان