ارز دیجیتال ریپو چیست و چگونه کار می کند؟

  چهارشنبه، 05 آذر 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
ارز دیجیتال ریپو چیست و چگونه کار می کند؟
Repo Coin یک انقلاب در حوزه وام دهی و باز پرداخت محسوب میگردد. این راه حلی است که از طریق پاداش دادن در قالب رمز ارز Repo Coin منجر به بازیابی سریع تر و کارآمدتر دارایی ها برای وام دهندگان خودرو می شود.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز،پروژه ریپو (Repo) برخلاف بسیاری از رمزارزهای موجود در بازار، پروژه ای با محوریت یک ICO جهت جمع آوری سرمایه اولیه نمی باشد، اما قصد دارد تا به مشارکت کنندگان در پروژه امکان دستیابی به توکن هایشان را بدهد.

ریپو امیدوار است تا با رهبران صنعت خودرو و در جهت بهبود روند باز پرداخت تسهیلات اخذ شده توسط مشتریان، به تفاهم خوبی دست یابد. ریپو قصد دارد این کار را با مشارکت کاربران و با اسکن پلاک خودروها توسط جامعه Repo به انجام برساند.

در واقع Repo Coin یک انقلاب در حوزه وام دهی و باز پرداخت محسوب میگردد. این راه حلی است که از طریق پاداش دادن در قالب رمز ارز Repo Coin منجر به بازیابی سریع تر و کارآمدتر دارایی ها برای وام دهندگان خودرو با ایجاد انگیزه و گردهم آوردن یک جامعه بزرگ از مردم برای کمک به پیدا کردن و متوقف نمودن صاحبان وسایل نقلیه متخلفی معطوف میباشد که نسبت به باز پرداخت اقساط خودرویشان اهمیت چندانی قائل نیستند.

بنابر اظهارات تیم Repo Coin، از طریق وبسایت رسمی این پروژه به آدرس repocoin.io آنها در حال ساخت و طراحی یک راه حل نهایی از طریق ایجاد یک وبسایت، برنامه تلفن همراه، کیف پول دیجیتال، پلتفرم مبتنی بر بلاکچین با استفاده از پروتکل استلار و از طریق یک قرارداد هوشمند میباشند.

به همین سادگی! کاربران با استفاده از یک اپلیکیشن موبایلی قادر به اسکن پلاک خودروها و شناسایی خودروهای متخلف در امر بازپرداخت اقساط خواهند بود. کاربران بازای شناسایی خودروهای متخلف توکن Repo دریافت خواهند کرد.

روش کار با ریپو چگونه است؟

روش کار بدین صورت است که:

۱- ابتدا کاربران اپلیکیشن موبایلی را بر روی تلفن همراه خود دانلود و آنرا نصب میکنند و در مکانهای عمومی میتوانند به اسکن پلاک خودروها بپردازند.

۲- در صورتی که پلاک یک خودرو ممهور به برچسب عدم بازپرداخت اقساط تلقی گردد، فوراً یک پیام اخطار به کاربران، شرکت وام دهنده و شرکت حمل و نقل جهت بازپس آوردن خودرو ارسال میگردد.

۳- جرثقیل حمل پس از اعلان موقعیت خودرو به محل اعزام شده و مراحل توقیف و حمل خودرو به پارکینگ انجام میشود.

۴-توکن Repo بعنوان پاداش برای کاربری که موقعیت خودروی متخلف را اعلان نمود، واریز میگردد.

پایه گذاران Repo باور دارند با مشارکت آژانس های وام دهنده، شرکت های تسهیل کننده بازپرداخت خودکار و جامعه ای از کاربران که از طریق ارز دیجیتال تشویق شده و انگیزه میگیرند، میتوان صنعت ۱ میلیارد دلاری باز پرداخت را دچار تحول و دگرگونی ساخت بطوری که پیش از این هیچکس شاهد آن نبوده است.

مدل فعلی صنعت بازپرداخت اقساط خودرو به طور موثر نیازهای وام دهندگان خودرو را برآورده نمی کند و این در حالی است که از سال ۲۰۱۲ این مشکل به صورت تصاعدی افزایش هم یافته است. صنعت لیزینگ خودرو در حال حاضر بر فن آوری های گران قیمت و ناکارآمد برای یافتن وسایل نقلیه متخلف تکیه دارد که منجر به فرآیند کند و پر هزینه برای وام دهندگان شده است که می خواهند دارایی های از دست رفته را بازیابی کنند.

همچنین مشکلات عمده ای در ارتباط بین شرکت های تسهیل کننده در امر باز پرداخت و وام دهندگان وجود دارد که موجب تاخیرات و هزینه های اضافی برای وام دهندگان شده است. علاوه بر این، با وجود اینکه این بازار یک بازار ۱ میلیارد دلاری است، اطلاعات زیادی در مورد صنعت لیزینگ خودرو در دسترس نیست و همین مساله سبب ایجاد اختلال در روند تعامل بانک ها و شرکت های لیزینگ خودرو شده است.

ریپو که توکنی بر بستر بلاکچین استلار می باشد، دلیل استفاده خود را از میزبانی شبکه استلار به شرح زیر عنوان کرده است:

ما استلار (Stellar) را برای چند دلیل انتخاب کردیم، در درجه اول سرعت تراکنش، سپس قابل اعتماد بودن و همچنین می تواند معاملات ارزان برای بسیاری از کاربران را پشتیبانی کند. چون استلار بر اساس یک الگوریتم توافق و اجماع است و نه بر اساس ماین، لذا می تواند معاملات را ظرف چند ثانیه تایید کند.

استلار تنها ۵ ثانیه زمان جهت تایید تراکنش نیاز دارد و این را مقایسه کنید با شبکه اتریوم که به طور متوسط ​​به ۳٫۵ دقیقه زمان نیاز دارد.
سادگی سیستم استلار به طور هدفمند برای قراردادهای هوشمند محدود می شود، همچنین به جلوگیری از موقعیت هایی برای هکرها جهت به سرقت بردن توکن ها منتهی میگردد.

کاربران با دریافت جایزه بصورت توکن های Repo به مکان یابی خودروهای متخلف تشویق شده و سپس با داشتن این توکن ها میتوانند برای خرید کالا و خدمات تعریف شده ازجمله سرویس We Care برای افراد یا خانواده هایی که بیش از دیگران بر اساس رای کاربران به وسیله نقلیه نیاز دارند بصورت اهدای یک خودرو در یک ماه در وبسایت repocoin.io بهره ببرند.

دارندگان توکن Repo میتوانند از پلتفرم آن استفاده کرده و از جوایز تدارک دیده شده از کارتهای هدیه گرفته تا یک اتومبیل تسلا مدل ۳ استفاده کنند.

گفتنی است تعداد توکن های Repo در نظر گرفته شده ۳۵۷ میلیون توکن میباشد که بعد از تولید این تعداد، چیزی به آن اضافه نخواهد شد.

این توکن در زمان نگارش این مقاله در رتبه ۶۲ جدول CoinmarketCap قرار دارد و ارزش هر واحد از آن برابر با ۰٫۵۶ دلار می باشد و در حدود ۱۰۹ میلیون واحد از آن در چرخه بازار قرار دارد.

خاطر نشان میسازد این توکن توانسته است در ۳۰روز گذشته و در حد فاصل ۱۰ دسامبر ۲۰۱۸ ،تا ۱۱ ژانویه ۲۰۱۹ ، رشدی معادل ۱۰۴۰/۹۴ درصد را تجربه کند.

شرایط استفاده از توکن ریپو

تیم repo Coin شرایط استفاده از توکن را به این شرح بیان کرده است:

خرید، مالکیت، دریافت و یا در اختیار داشتن توکن های Repo هیچگونه حق ضمنی به غیر از امکان استفاده و مشارکت و تعامل هر آنچه در وبسایت رسمی توضیح داده شده است را برای در اختیار دارنده بهمراه نمی آورد.

در صورت تکمیل و استقرار صحیح پلتفرم بلاکچین Repo، لازم است تمامی شرکت کنندگان بدانند که توکن Repo به مثابه سهام و یا اوراق بهادار نبوده و هیچگونه حقوقی را برای مالک آن به استثناء موارد ذکر شده در وبسایت رسمی بهمراه نخواهد داشت.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (460 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (320 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (213 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (124 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (38 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) چهره خندان و ظاهر متین و باوقار بازیگران زن در دیدار با حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی و شبنم قلی خانی تا خواهران اسکندری ستاره و لاله (13 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (10 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (8 نظر) نگاهی به دیزاین میز عزای ساده مادر محسن کیایی، مجری خوش خنده صداتو در خانه اش +عکس/ قاب عکس، شمع مشکی، گل و کیک یزدی (8 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر) نگاهی به کیک تولد قلبی شکل مادر عینکی سردار آزمون ؛ انتخاب کیک سوپر استار فوتبال منحصر بفرد است (6 نظر)
منتخب روز   
واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند