رئیس جمهور در سازمان ملل چه گفت؟ + فیلم

  چهارشنبه، 04 مهر 1403 ID  کد خبر 410078
رئیس جمهور در سازمان ملل چه گفت؟ + فیلم
مسعود پزشکیان در نخستین سخنرانی دوران ریاست جمهوری‌اش در مجمع عمومی سالیانه سازمان ملل، ضمن اشاره به بحران‌های منطقه از جمله تجاوز اسرائیل به غزه و لبنان، درباره رویکرد ایران تاکید کرد که ایران هیچ گاه به دیگر کشورها حمله نکرده و بر گفت و گو برای حل منازعات تاکید کرد. فیلم کامل سخنرانی پزشکیان در سازمان ملل را ببینید.

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز، مسعود پزشکیان در نخستین سخنرانی دوران ریاست جمهوری‌اش در مجمع عمومی سالیانه سازمان ملل، ضمن اشاره به بحران‌های منطقه از جمله تجاوز اسرائیل به غزه و لبنان، درباره رویکرد ایران تاکید کرد که ایران هیچ گاه به دیگر کشورها حمله نکرده و بر گفت و گو برای حل منازعات تاکید کرد. فیلم کامل سخنرانی پزشکیان در سازمان ملل را ببینید.

با یاد رئیس‌جمهور فقید ایران

سال گذشته رئیس‌جمهور خدمتگزار کشورم سید ابراهیم رئیسی از همین جایگاه با شما سخن گفت؛ او در راه خدمت به مردم ایران به شهادت رسید.

مردم جهان در یک سال گذشته ماهیت رژیم اسرائیل را دیده‌اند‌. سردمداران این رژیم در 11 ماه بیش از 41 هزار نفر از مردم غزه را به خاک و خون کشیده‌اند.

به مردم آزادی‌خواه سراسر جهان می‌گویند «یهودستیز»! به مردمی که علیه ظلم آنها بپاخاسته‌اند می‌گویند تروریست

علت خون‌ریزی در دنیا غیر از این است که متجاوزی به ملت دیگر تجاوز کرده است؟

پزشکیان: مردم به شعار محوری وفاق ملی رای دادند

مردم ما در انتخاب من به شعار محوری وفاق ملی رای دادند. این شعار منطبق با دستور خداوند در قرآن کریم است.

انسان ها همه از ریشه هستند و پیامبران آمدند که اختلافات را بر مبنای کدام حل و فصل کنند.

پزشکیان: قصد دارم موانع و چالش‌ها را برطرف کنم

من قصد دارم موانع و چالش ها را برطرف و مناسبات کشورم را بر اساس ملزومات واقعی دنیای امروز ساماندهی کنم

من قصد دارم بنیان های استوار برای ورود کشورم به عصر جدید و نقش آفرینی سازنده و موثر در نظام در حال ظهور جهانی پایه ریزی کنیم.

وحشی‌گری دیوانه‌وار اسرائیل باید متوقف شود

ما در کنار مردم کشورهای شما که در خیابان‌ها علیه اقدامات اسرائیل تظاهرات می کنند، ایستاده‌ایم و جنایت علیه بشریت را محکوم می‌کنیم.

جامعه جهانی فورا خشونت را متوقف کند و هر چه زودتر آتش‌بسی دائمی برقرار گردد. وحشیگری دیوانه‌وار اسرائیل در لبنان پیش از آن که منطقه و جهان را به آتش بکشاند متوقف شود.

رژیم اسرائیل در غزه شکست خورده و با جنایت و وحشی‌گری و تلاش برای گسترش جنگ نمی‌تواند افسانه شکست‌ناپذیری خود را بازسازی کند.

طبیعی است جنایات کور و تروریستی چند روز گذشته و تجاوز گسترده علیه لبنان که هزاران انسان بی‌گناه را به خاک و خون کشیده بی‌پاسخ نمی‌ماند.

مسئولیت عواقب این جنایات با دولت‌هایی است که در برابر تلاش‌های بین‌المللی برای پایان دادن به این فاجعه وحشتناک می‌ایستند و هنوز نام خود را مدافع حقوق بشر می‌نامند.

پزشکیان: ایران هرگز آغازگر هیچ جنگی نبوده است

مردم جهان در یک سال گذشته دیده‌اند سردمداران رژیم‌صهیونیستی چگونه جنایت می‌کنند و در یازده ماه بیش از 41 هزار مردم بی‌گناه را در غزه به خاک و خون کشیده‌اند

صهیونیست‌ها به نسل‌کشی، کودک کشی، جنایت جنگی و تروریسمِ دولتی می‌گویند «دفاع مشروع»! به بیمارستان و مهدکودک و مدرسه می‌گویند «هدفِ مشروعِ نظامی» به مردم آزادیخواه و شجاعی که در غرب و شرق جهان به نسل کشی آن‌ها اعتراض می‌کنند، می‌گویند «یهودستیز! ».

به مردم مظلومی که پس از هفت دهه اِشغال و تحقیر، علیه آن ها به پا خاسته‌اند میگویند «تروریست!» ولی این اسرائیل است که دانشمندان، دیپلمات‌ها و مهمانان ما را در سرزمین ما ترور کرده و از داعش و گروه‌های تروریستی پنهان و آشکار حمایت کرده‌است؛ در مقابل ایران از جنبش‌های آزادی بخش و مردمی حمایت کرده است، که چهار نسل است قربانی جنایات و استعمارگری رژیم اسرائیل بوده‌اند.

به تاریخ معاصر منطقه نگاه کنید! ایران هرگز آغازگر هیچ جنگی نبوده و تنها در برابر تجاوز دیگران قهرمانانه از خود دفاع نموده و متجاوزان را پشیمان ساخته است!

ایران، سرزمین هیچ ملتی را اِشغال نکرده است؛ چشم به منابع هیچ کشوری نداشته است؛ و بارها برای ایجاد صلح و ثبات پایدار در منطقه طرح‌های گوناگون به همسایگان و مجامع بین‌المللی پیشنهاد داده است.

پزشکیان: مردم فلسطین آینده خود را تعیین کنند

تنها راه پایان دادن به کابوس هفتاد ساله ناامنی در غرب آسیا و جهان، بازگرداندن حق تعیین سرنوشت مردم فلسطین است.

پیشنهاد می‌کنیم که تمامی مردم فلسطین، چه کسانی که اکنون در سرزمین مادریشان حضور دارند و چه آنهایی که مجبور به ترک خانه و کاشانه شده‌اند، در یک همه پرسی سراسری، آینده خود را تعیین کنند.

ما معتقدیم با چنین سازوکاری میتوان به صلحی پایدار رسید. تنها از این طریق است که مسلمان، یهودی و مسیحی می‌توانند در سرزمینی واحد و در آرامش و به دور از نژادپرستی و آپارتاید در کنار هم زندگی کنند.

پزشکیان: ما خواهان صلح برای همه هستیم

جمهوری اسلامی ایران مصمم به تامین و تضمین امنیت خود است، نه ایجاد ناامنی برای دیگران.

ما خواهان صلح برای همه هستیم و با هیچکس سر جنگ و دعوا نداریم. ما خواستار صلح و امنیت پایدار برای مردم اوکراین و روسیه هستیم.

جمهوری اسلامی ایران ضمن مخالفت با جنگ و تاکید بر لزومِ توقفِ سریع درگیری‌های نظامی در اوکراین، از هرگونه راه حل صلح آمیز حمایت می‌کند و معتقد است تنها از طریق گفت‌وگو این بحران خاتمه می‌یابد.

نظم جدید منطقه باید فراگیر و به سود همسایگان باشد

ما از ضرورت اتحاد منطقه و تشکیل یک «منطقه قوی» سخن گفته ایم. «منطقه متحد و قوی» بر چند اصل استوار است.

اول اینکه بپذیریم همسایه هستیم و به لطف همسایگی همواره در کنار هم باقی خواهیم ماند. حضور قدرتهای خارجی در منطقه موقتی و منشا بی‌ثباتی است. توسعه و پیشرفت ما و شما به یکدیگر گره خورده است. برون سپاری امنیت به کشورهای فرامنطقه‌ای به سود هیچ یک از ما نیست.

دوم اینکه نظم جدید منطقه باید فراگیر و به سود همه همسایگان باشد. نظمی که منافع تک تک کشورهای همسایه را تامین نکند، نمیتواند پایدار باشد.

سوم اینکه کشورهای همسایه و برادر نباید منابع ارزشمند خود را در جهت رقابت‌های فرسایشی و مسابقه تسلیحاتی هدر دهند. منطقه ما از جنگ، تنشهای فرقهای، تروریسم و افراط گرایی، قاچاق مواد مخدر، کمبود آب، بحران پناهندگان، تخریب محیط‌زیست و مداخلات خارجی رنج می‌برد.

ما می‌توانیم با هم به این چالش‌های مشترک، برای تأمین آینده بهتر نسل‌های بعدی رسیدگی نماییم.

پزشکیان: تحریم‌ها مردم را هدف قرار داده است

خروج یکجانبه ترامپ از برجام نشانگر دیدگاه تهدیدمحور در عرصه سیاسی و نگاه قدرت محور در عرصه اقتصادی بود.

سیاست فشار حداکثری زمانی علیه ایران به کار گرفته شد در صورتی که ایران به همه تعهدات خود عمل کرد.

ایران و قدرت‌های جهانی با نگرشی فرصت‌محور به برجام دست یافتند و ما در برابر شناسایی حقوق ایران و رفع تحریم‌ها، بالاترین سطح از نظارتها در حوزه هسته‌ای را پذیرفتیم.

خروج یکجانبه ترامپ از برجام نشانگر دیدگاه تهدید محور در عرصه سیاسی و نگاه قدرت محور در عرصه اقتصادی بود.

پزشکیان خطاب به مردم آمریکا: این ایران نیست که شما را تحریم کرده است

در اینجا خطاب به مردم آمریکا می‌گویم: این ایران نیست که در کنار مرزهای شما پایگاه نظامی ساخته است.

ایران نیست که کشور شما را تحریم کرده و مانع از روابط تجاری شما با جهان شده است. ایران نیست که مانع از دسترسی شما به دارو می‌شود.

این ایران نیست که مانع دسترسی شما به نظام بانکی و پولی جهان شده است. ما نیستیم که سران ارتش شما را ترور کرده‌ایم، بلکه آمریکاست که عزیزترین سردار نظامی ایران را در فرودگاه بغداد ترور کرده است

من به همه دولت‌هایی که راهبردی غیرسازنده در قبال ایران در پیش گرفته‌اند این است که از تاریخ درس بگیریم. ما می‌توانیم از این محدودیت‌ها فراتر رویم و دوران جدیدی را آغاز کنیم.

این دوران جدید با به رسمیت شناختن دغدغه‌های امنیتی ایران و هم چنین کار مشترک بر سر مسأله‌های مشترک شروع می‌شود.

پزشکیان: ما آماده تعامل با اعضای برجام هستیم

رئیس‌جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل: ما آماده تعامل با اعضای برجام هستیم. اگر تعهدات برجامی به طور کامل و با حسن نیت اجرا شود، می‌توان در مورد دیگر مسائل هم وارد گفت‌وگو شد.

پزشکیان: تحریم‌ها سلاحی مخرب و غیرانسانی هستند

تحریم‌ها، سلاحی مخرب و غیرانسانی هستند که با هدف فلج کردن اقتصاد کشور اعمال می‌شوند.

محرومیت از دسترسی به داروهای حیاتی، یکی از دردناک‌ترین پیامدهای تحریم‌ها است که جان هزاران انسان بیگناه را به خطر می‌اندازد. این اقدام، نه تنها نقض آشکار حقوق بشر، بلکه جنایتی علیه بشریت است .

ملت ما، در طول سال‌های گذشته، با تحمل سختی‌های فراوان ناشی از تحریم‌ها، نشان داده است که در برابر ظلم و ستم ایستادگی میکند.

دغدغه‌های امنیتی ایران باید به رسمیت شناخته شود

پیام من به همه دولت‌هایی که راهبردی غیر سازنده در قبال ایران در پیش گرفتند این است که از تاریخ درس بگیریم.

ما می‌توانیم از این محدودیت‌ها فراتر رویم و دوران جدیدی را آغاز کنیم؛ این دوران جدید با به رسمیت شناختن دغدغه‌های امنیتی ایران و همچنین کار مشترک بر سر مسئله‌های مشترک شروع می‌شود.

اگرچه زخم‌های ناشی از تحریم‌ها بر پیکره جامعه ما عمیق است اما مواجهه با این تجربه تلخ، ما را به ملتی قوی‌تر با اراده‌ای پولادین و خودباور تبدیل کرده است.

ایران آمادگی دارد برای ساختن دنیایی بهتر با قدرت‌های جهانی و همسایگانش مراودات اقتصادی اجتماعی سیاسی و امنیتی موثر و از جایگاه برابر داشته باشد.

پاسخ مناسب به چنین پیامی که از ایران صادر می‌شود اعمال تحریم‌های بیشتر نیست بلکه اجرای تعهدات قبلی در رفع تحریم‌ها برای بهبود واقعی شرایط اقتصادی مردم ایران است و زمینه سازی برای توافق‌های بیشتر.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری از چهره درس خوان رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ 12 سالگی رهبری در مدرسه (436 نظر) نگاهی به انواع لباس مدرسه دانش آموزان کشور های مختلف/ آمریکا، ژاپن، چین و... (232 نظر) الهام چرخنده امروز صبح به دیدار رهبر معظم انقلاب رفت+عکس/ چهره آرام خانم بازیگر در بیت رهبری (175 نظر) سحر زکریا: 6 سال همسر مهران مدیری بودم / او جوانی ام را گرفت !+فیلم (157 نظر) پری غفاری معشوقه شاه پهلوی: شاه آرام آرام مشروب می‌خورد و گاهی گیلاس مرا هم پر می‌کرد/ ازدواجی در کار نبود من دستمزدم را می گرفتم! (154 نظر) رهبر معظم انقلاب: ترویج موسیقی بر خلاف مذاق اسلام است/ اردوی مختلط دختر و پسر یعنی چه؟! دانشجو بره خارج از کشور که چه کنه؟+فیلم (148 نظر) مروری بر بازیگران مرد ایرانی که از گوشواره استفاده می‌کنند؛ امیر جعفری، ارسلان قاسمی، امین حیایی و...+عکس (103 نظر) روز اول مهر یادی کنیم از اخراج سجاد رضایی فرزند اکبر کلاس دوم ب با گرمکن ورزشی دهه شصتی +فیلم/ من برای لهجه اصفهانیش مُردم شما ادامه بدید (93 نظر) نعیمه نظام دوست: عاشق احمدرضا عابدزاده بودم ، اون بلیزر داشت منم با یه رنو افتادم دنبالش اصلا به من محل نذاشت قلبم خیلی شکست و اومدم خونه عکسهاشو پاره کردم+ویدیو (92 نظر) خانه پدری ساده رهبر معظم انقلاب به روایت تصویر +عکس/ از سقف چوبی و بوفه دکوری ساده تا چراغ نفتی و کابینت های فلزی (88 نظر) اکبر عبدی: 25 سال مصرف کننده تریاک بودم، اینجانب اکبر عبدی 4 سال و نیم یک معتاد+فیلم (82 نظر) رضا عطاران : من و خانومم تو سینما بودیم همه اومدن برای عکس و امضا که اعلام شد رضا گلزار وارد شده دور و برمون حتی یه نفر هم نموند همه رفتن پیش رضا (80 نظر) دیدار احساسی علی پروین اسطوره فوتبال با رهبر انقلاب در بیمارستان +عکس / ارادت خاص علی آقا به رهبر معظم انقلاب (79 نظر) علیرضا بیرانوند: پرتاب‌های بلندم به خاطر چوپانی کردنم هست؛ به عنوان یک چوپان در کنار خانواده ام همیشه مجبور بودم که با پرتاب سنگ مواظب گوسفندانم باشم (75 نظر) خلاقیت هوشمندانه یک مدرسه ایرانی برای استفاده از پله های سالن/ دست مریزاد به این همه نبوغ و ابتکار+عکس👌 (71 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
از تولد 1 سالگی دختر سردار آزمون تا شوخی حسن ریوندی با قطعی برق حواشی داغ امروز جمعه 6 مهر 1403
کتاب خوب بخوانیم ؛ معرفی کتاب صد سال تنهایی گابریل گارسیا مارکز
خرید قاتل خونسرد کرمانشاهی با کارت‌های بانکی مقتولانش !
فال قهوه با نشان روز جمعه 6 مهر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 6 مهر 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه جمعه 6 مهر 1403
فال روزانه امروز جمعه 6 مهر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 6 مهر 1403
فال روزانه امروز پنجشنبه 5 مهر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 5مهر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 6 مهر 1403
دانلود آهنگ جدید «اگه دوسم داشتی» علی یاسینی+فیلم/ تو درو دیوار هرچیو پرت نمیکردم تو اگه دوسم داشتی
پزشکیان: دیگر با چه زبانی بگوییم با کسی سر جنگ نداریم؟
(ویدیو) شیردوشیدن تاریخی حامد آهنگی/ فقط اونجا که میگه شیر تازه گاو را از ما بخواهید
نامه امام جمعه اردبیل به سید حسن نصرالله: جوانان اردبیل، تبریز، ارومیه و زنجان آماده اعزام به لبنان هستند
منتخب روز   
برای اولین بار نماینده اسرائیل هنگام سخنرانی مسعود پزشکیان به سخنان رئیس‌جمهور ایران گوش داد و سالن را ترک نکرد+ویدیو از نخ بستن به انگشتر برای اندازه شدن تا دکمه‌های متفاوت قبا و نخ نما شدن عبا؛ در مروری بر ساده‌زیستی رهبر معظم انقلاب+عکس خبرنگار شبکه صهیونیستی ایران اینترنشنال در منهتن آمریکا: من دیدم که همسر مسعود پزشکیان از ساختمانی در اینجا خارج شد+ویدیو/ ای کاش به عنوان خبرنگار یک مقدار اطلاعات داشتی! ذوق‌زدگی و خوشحالی خبرنگار ترکیه از "ساغول" گفتن مسعود پزشکیان در نیویورک؛ خبرنگار ترکیه: این رئیس‌جمهور تُرک آذربایجانی است+ویدیو رهبر معظم انقلاب: بعضی‌ها فکر می‌کنند نشاط یعنی رقاصی؛ فلان برنامه موسیقی رو توی تلویزیون پخش کنیم مردم نشاط پیدا کنند، نشاط این نیست+ویدیو تصاویری جالب از مسعود پزشکیان پشت نیمکت کلاس درس در روز اول مهر/ ردیف دوم و چهارم نشینی رئیس جمهور توئیت جدید پزشکیان به زبان کُردی و عربی +عکس وزیر اسبق کشور: رهبر معظم انقلاب یک دوره تندخوانی شرکت کردند و یک کتاب 300 صفحه‌ای را در یک شب می‌خوانند+ویدیو نیکی کریمی از مهمترین اتقاق زندگی اش پرده برداشت ؛ خانم بازیگر : پدرم مرا به این سمت سوق داد تاج گل اعیانی با گل‌های سفید و سیاه محمدباقر قالیباف در مراسم ختم پدر خداداد عزیزی+عکس استاندار بصره راننده شخصی مسعود پزشکیان در سفر به این شهر شد+عکس/ چهره خندان رئیس جمهور سوار بر BMW