دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

سیاست /

رئیس جمهور می‌تواند به وعده رفع فیلترینگ عمل کند؟ 

شنبه، 03 شهریور 1403
کد خبر: 404972
ساعدنیوز: حسین نقاشی عضو شورای مرکزی حزب اتحادملت، گفت: رئیس جمهور باید نهادهای حاکمیتی را متقاعد کند که ادامه فیلترینگ به ضرر مردم و اقتصاد کشور است.

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز به نقل از تابناک، حسین نقاشی، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت، در گفتگویی به وضعیت فعلی فیلترینگ و تداوم آن، اشاره کرد و گفت: با توجه به اقدامات مسبوق به سابقه در زمینه فیلترینگ به نظر می‌رسد این روند ادامه داشته باشد. همانطور که شاهد فیلترینگ برنامه‌هایی نظیر فیسبوک از سال 1388 هستیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز برنامه‌هایی نظیر تلگرام، اینستاگرام و توئیتر فیلتر هستند و سرنوشت رفع فیلترینگ آن‌ها معلوم نیست نیست؛ این در حال است که کاملا محرز است تداوم این شرایط به ضرر مردم و به نفع مافیا تمام می‌شود، بنابراین باید چاره‌ای اندیشید.

نقاشی با بیان اینکه رئیس جمهور دولت چهاردهم اختیار لازم برای حل مشکل فیلترینگ را دارد، افزود: باید گفت که ریاست شورایعالی فضای مجازی و ریاست شورایعالی امنیت ملی هر دو بر عهده رئیس جمهور است. با این حساب حتی ساختار حقوقی هم این اجازه را به رئیس جمهور می‌دهد که در این زمینه موثر عمل کند.

این کنشگر سیاسی ادامه داد: اما آنچه بیش از همه اهمیت دارد، اراده سیاسی رئیس جمهور است. به این صورت که با ایستادگی و مقاومت، مذاکره با نهادهای حاکمیتی را از سر بگیرد و آن‌ها را متقاعد کند که ادامه فیلترینگ به ضرر مردم و اقتصاد کلان است.

رفع فیلترینگ خواست عمومی است

نقاشی، تصریح کرد: برداشتن فیلترینگ برای تمامی شبکه‌های اجتماعی و پیامرسان‌ها یک خواست عمومی است. چراکه همه این شبکه‌ها دسترسی مردم در گردش آزاد اطلاعات را تامین می‌کند. روندی که تاثیر بسیاری در زمینه اقتصاد دارد.

وی ادامه داد: ضمن آنکه ارتباطات شبکه‌ای شده به مردم در تسهیل امور کمک می‌کند، حال اینکه با این اوصاف چرا فیلترینگ انجام شد و چه کسانی از این مسائل سود می‌برند باید رسیدگی شود.

وی خاطر نشان کرد: رییس جمهور نماینده عالی ملت است و باید مدافع منافع اکثریت مردم باشد نه گروه‌های مافیایی یا کسانی که با رویکردهای بسته سیاسی و امنیتی در واقع میخواهند به همه امور سمت سوی امنیتی و سانسور شده بدهند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 03 شهریور
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
ویدیو/ خطر انفجار! از زیر درخت بمب‌انداز رد نشوید/ میوه‌های دینامیتی درخت جعبه‌شنی را ببینید
بازیگران و هنرمندان ایرانی که تهدید به قتل شدند و یا کشته شدند! از پرونده تراژدی داریوش مهرجویی و تکه تکه شدن بابک خرمدین تا پیام تهدید برای صابر ابر+عکس
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
وقتی کودک درون شاهرخ استخری فعال میشه و این چنین با دختراش توی خونه ماهیگیری میکنه +ویدیو/ جمعه های باباهای دختردار اینطوری سپری میشه😍
اصول مهم ویراستاری تخصصی کتاب چیست؟