رفتار منطقی دولت سیزدهم باعث ایجاد ثبات در بازار سرمایه شد

  سه شنبه، 10 خرداد 1401 ID  کد خبر 207712
رفتار منطقی دولت سیزدهم باعث ایجاد ثبات در بازار سرمایه شد
ساعدنیوز: نایب رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: دولت سیزدهم با یک رفتار کاملاً منطقی و با عدم دخالت در بازار سرمایه و اتخاذ تصمیمات و انجام اقداماتی باعث شد بازار سهام روند طبیعی خود را در پیش بگیرد و رو به بهبود حرکت کند.

به گزارش سایت خبری ساعدنیوز به نقل از ایرنا، «حسین سلاح ورزی» امروز (سه شنبه) به اقدامات انجام شده از سوی دولت سیزدهم در حوزه بازار سرمایه اشاره کرد و افزود: دولت سیزدهم از زمان روی کار آمدن خود رفتار معقول و منطقی را نسبت به معاملات بازار سرمایه و کاهش هیجانات ایجاد شده در این بازار در پیش گرفت.

وی با بیان اینکه شاهد تصمیمات درست اتخاذ شده از سوی دولت در خصوص بازار سرمایه بودیم، اظهار داشت: عملاً دولت سیزدهم با یک رفتار کاملاً منطقی در زمینه عدم دخالت در بازار، انجام اقداماتی با صبر و طمانینه و نیز خارج از دخالت اجازه داد تا بازار روند طبیعی خود را در پیش بگیرد و نیز وضعیت معاملات بازار سرمایه رو به بهبود پیش برود.

ارز ترجیحی نتوانست باعث رفاه و حمایت از اقشار آسیب پذیر شود

عضو شورای عالی بورس به حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و تاثیر آن بر اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: در کشور ایران و همچنین تجربیات مشابه بین المللی به کار گرفته شده را در هیچ کجا ندیده ایم و هیچگاه توزیع ارز ترجیحی به صورت گسترده نتوانست منجر به رفاه شود و از اقشار آسیب پذیر حمایت کند.

سلاح ورزی گفت: با توجه به وجود چنین مساله ای از همان ابتدا استفاده از ارز ترجیحی اشتباه بود و باید تدبیر بیشتری از سوی مسوولان سابق برای استفاده از این ارز در اقتصاد کشور صورت می گرفت. این ارز نتوانست نشانه ای از اصابت دقیق این سیاست ها را به هدف ایجاد کند.

وی به تبعات استفاده از ارز ترجیحی در اقتصاد کشور اشاره و بیان کرد: از سال های گذشته شواهد زیادی را در زمینه معضلات استفاده از ارز ۴۲۰۰ تومانی شاهد باشیم. توزیع ارز ترجیحی در بسیاری از حوزه ها منجر به توزیع رانت قاچاق و نیز از بین رفتن منابع و ثروت ملی شد.

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران خاطرنشان کرد: استفاده از این ارز ترجیحی در همه سال های گذشته زمینه ساز چندنرخی شدن ارز بود که این اتفاق هم به مراتب به همراه خود نااطمینانی و غیر پیش بینی پذیری اقتصاد کشور را به همراه داشت.

سلاح ورزی ادامه داد: اغلب دولت ها بعد از روی کار آمدن خود چنین وعده ای را می دادند که نرخ ارز را تک نرخی می کنند و بساط یارانه های آشکار و نهانی در اقتصاد کشور را جمع می کنند اما هیچگاه در عمل این اتفاق رخ نداد.

در آینده شاهد منافع و ثمرات اصلاح سیاست ارز ترجیحی خواهیم بود

وی ادامه داد: به دنبال بدعهدی های انجام شده از سوی مسوولان دولت قبل، اکنون شاهد قیمت های مختلف ارز نیمایی، ارز حواله ای، قیمت فردایی و نیز ده ها قیمت هستیم که این امر باعث ایجاد مشکلات مختلف در اقتصاد کشور شد.

عضو شورای عالی بورس اظهار داشت: با توجه به ایجاد چنین معضلاتی در کشور اکنون دولت اقدام مهمی را مبنی بر حذف ارز ترجیحی به منظور بهبود وضعیت اقتصادی کشور انجام داد که تاکنون انتقادات زیادی را با خود به همراه داشت.

سلاح ورزی خاطرنشان کرد: دولت باید بتواند این طرح خود را از طریق برنامه های مختلفی که برخی از آنها را وزارت اقتصاد برای قشر آسیب پذیر در نظر گرفته به درستی پیش ببرد و اقدامات اصلاحی را به سرانجام برساند.

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران تاکید کرد: در این صورت می توان گفت که این اقدام دولت سیزدهم بسیار موثر بوده و در آینده شاهد منافع و ثمرات آن در اقتصاد ملی خواهیم بود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (658 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (112 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (93 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (64 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (59 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (46 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (41 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (16 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (11 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
از حضور پزشکیان در بازار تهران تا حضور پسران رهبر انقلاب در یک مراسم خاص در حواشی داغ امروز جمعه 29 تیر 1403
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان