دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

رهبر معظم انقلاب: من و آقای رفسنجانی وضع مالی خوبی نداشتیم آنقدر به بقال سر کوچه بدهکار شدیم خجالت می کشیدیم برویم و تقاضای نسیه کنیم 

چهارشنبه، 07 شهریور 1403
کد خبر: 405851
ساعد نیوز: خاطره ای از غلامعلی حداد عادل در باب ساده زیستی رهبر را میخوانید. این مطلب مربوط به خاطرات دوران جوانی رهبر معظم انقلاب و آیت الله هاشمی رفسنجانی است.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعد نیوز به نقل از تسنیم، غلامعلی حداد عادل خاطره‌ای جالب از ساده زیستی رهبر معظم انقلاب روایت کرده است که در ذیل می‌آید:

حداد عادل: در باب ساده زیستی مقام معظم رهبری کمتر صحبت شده‌است، علتش هم این است که یکی از لوازم ساده زیستی، پنهان کردن آن است. اگر کسی دائماً ساده زیستی خود را به رخ دیگران بکشد،‌ معلوم می‌شود که ساده زیست نیست و تها کسانی که به‌طور طبیعی از ساده زیستی کسی اطلاع داشته باشند،‌ می‌توانند درباره آن صبحت کنند. ما در باب شیوه زندگی و کردار آقای خامنه‌ای از قبل از انقلاب شنیده بودیم که آزاده هستند و در قید تعلقات دنیوی نیستند. بعد از انقلاب‌، هرچه بیشتر با ایشان آشنا شدیم،‌این حقیقت را در ایشان بیشتر دیدیم. بنده از آن جهت که با خانواده ایشان پیوند سببی دارم، شاید اطلاعاتم قدری بیشتر از بقیه باشد،‌ولی البته کامل نیست، چون نه من خیلی دنبال مطلع شدن از جزئیات بوده ام و نه داماد من که فرزند ایشان است درباره این مسایل صحبتی می‌کند. خاطره‌ای از سالهای قبل از انقلاب نقل کنم که خود ایشان در زمان ریاست جمهوری شان برای من تعریف می‌کردند. ایشان می‌گفتند من و آقای هاشمی مدتی تحت تعقیب ساواک و در خانه‌ای در خیابان گوته مخفی بودیم. پولی نداشتیم و زندگی خیلی بر ما سخت می‌گذشت. سر کوچه ما یک مغازه بقالی بود که مایحتاج خود را از او می‌خریدیم و به قدری به او بدهکار شده بودیم که خجالت می‌کشیدیم برویم و از او تقاضای نسیه کنیم. وضع مالی آقای هاشمی قدری از من بهتر بود. از ایشان پرسیدم: «حالا آن بقال کجاست؟» گفتند: «هست. مغازه هم دارد. یک بار آمد و او را دیدیم و حال و احوال کردیم.» منظور این است که ایشان قبل از انقلاب این طور زندگی می‌کردند؛ بعد از انقلاب هم روحیه‌شان عوض نشد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 07 شهریور
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
اصول مهم ویراستاری تخصصی کتاب چیست؟
(ویدئو) سکانس خنده دار و عالی عقد ساعد سهیلی در فیلم «پول و پارتی» / طعنه به گلزار میزنه یعنی؟! فقط حرکات چشماش عالیه😂😂
(فیلم) انتقام سخت رضا نیکخواه از مهران مدیری بعد از چند سال / میگه از مدیری بدم میاد!😂
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
خلاقیت منحصربفرد و دیدنی راننده آبادانی در تبدیل ماشینش به مهدکودک بازدید میلیونی گرفت+ ویدیو/ انصافا ابتکارش حرف نداره👌
کتاب خوب بخوانیم ؛ معرفی کتاب عاشقانه پنج قدم فاصله
(فیلم) خاطره خنده دار علی دایی از خوش شانسی در امتحان زبان تخصصی دانشگاه شریف / درسی که عادل فردوسی پور توش استاده!
ویرایش و ویراستاری متون انگلیسی
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI با بهترین کیفیت
کتاب خوب بخوانیم ؛ معرفی کتاب عاشقانه دختری که رهایش کردی