دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

اقتصاد /

روایت احیای یک شرکت ورشکسته دولتی در تبریز به ابتکار بخش خصوصی 

چهارشنبه، 21 تیر 1402
کد خبر: 348060
ساعدنیوز: مهندس رامین علیپور مدیر کارخانه توسعه صنعت بلبرینگ ایران در نشست خبری با حضور خبرنگاران به توضیح درباره فرایند احیای شرکت بلبرینگ سازی ایران معروف به مروارید صنعت آذربایجان شرقی پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعدنیوز، شرکت توسعه صنعت بلبرینگ ایران امروز پرانرژی تر از همیشه در حال تولید مجموعه ای از باکیفیت ترین محصولات صنعتی در ایران است. اما در سال هایی نه چندان دور یعنی زمانی که این شرکت به عنوان یک سازمان دولتی در حال فعالیت بود، از صدقه سر تصمیمات نادرست مدیرانی نالایق به یکی از زخم های چرکین در صنعت استان آذربایجان شرقی تبدیل شده بود. اعتراضات و اعتصابات کارگری شرکت بلبرینگ ایران هر روز در صدر خبرهای استان آذربایجان شرقی قرار داشت اما با استقرار دولت سیزدهم و عزم جدی مدیران جدید استان برای احیای شرکت های ورشکسته و بحرانی اتفاق بزرگی در این شرکت رخ داد.

مهندس رامین علیپور یکی از نخبگان مدیریت صنعتی استان آذربایجان شرقی از سوی هلدینگ سلیمیان یکی از هلدینگ های بسیار موفق کشور مأمور احیای این شرکت ورشکسته شد. مهندس علیپور در نشست خبری با خبرنگاران استان گفت: زمانی بلبرینگ های تولیدی این شرکت در آلمان با همین برند بلبرینگ ایران مصرف می شد اما با تصمیمات نادرست مدیریتی این شرکت دچار بحران شد و در دهه 80 و 90 شمسی فاجعه ای بزرگ را تجربه کرد و در نهایت ورشکسته شد. هلدینگ سلیمیان با شرکت در مزایده برگزار شده با مبلغی بالغ بر 361 میلیارد تومان آن را خریداری کرد. با همت بلند مدیران و کارگران امروز مشغول تولید بهترین و باکیفیت ترین بلبرینگ در کشور است.

علیپور با اشاره به فعالیت نزدیک به 250 نفر در این شرکت از تولید روزانه 1500 الی 2000 بلبرینگ و رولربرینگ در شرکت توسعه صنعت بلبرینگ ایران خبر داد و گفت: فعالیت این شرکت از سال 1401 به صورت جدی و شبانه روزی آغاز شده است و قصد داریم که تولید روزانه مان را تا سقف 10000 بلربرینگ در روز افزایش دهیم. ما نه یک مونتاژکار بلکه یک تولیدکننده واقعی بلبرینک هستیم. صفر تا صد بلبرینگ در داخل خود شرکت تولید می شود.

این صنعتگر پرتلاش افزود: هلدینگ سلیمیان نزدیک به 600 میلیارد تومان در زمینه احیای شرکت بلبرینگ ایران سرمایه گذاری کرده است. خط تولید جدید بلبرینگ های دوردیفه با سرمایه گذاری ای بالغ بر 5 میلیون یورو به انجام رسیده است و این خط تولید عنقریباً با 100 نفر نیروی جدید آغاز به کار خواهد کرد. هدفگزاری ما این است که نیروی کارمان را تا 350 نفر افزایش دهیم.

علیپور از کارشکنی خودروسازان داخلی در پرداخت معوقات و بدهی های شان به شرکت بلبرینگ و هلدینگ سلیمیان گفت و افزود: خودروسازان هم به تأمین کننده قطعات خیانت می کنند هم به مصرف کننده. ما نزدیک به 250 میلیارد تومان از شرکت های ساپکو و مگاموتور طلب داریم و پرداخت این طلب می تواند کمک شایان توجهی را در زمینه تأمین مالی شرکت بکند.

مدیر کارخانه توسعه صنعت بلبرینگ ایران درباره واردات کالاهای مشابه بی کیفیت از چین نیز گفت: امروز نزدیک به 300 هزار بلبرینگ آماده تحویل به بازار داریم. اگر دپوی لازم از این کالا را تأمین کنیم یقیناً از مقامات استانی درخواست خواهیم کرد که جلوی واردات را بگیرند. یقیناً تمامی نیازهای استان را می توانیم تأمین کنیم. هدف مقدس ما تولید است و وقتی چنین هدف مقدسی را پیش رو داریم، هیچ مشکلی نمیتواند جلوی ما را بگیرد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 18 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
ترجمه تخصصی متن
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
ویدیو/ خاطرات فرار از صف مدرسه با مخفی شدن در کلاس/ حالا این کلاس کمد داشت ناظم ندید، بقیه بگن کجا مخفی می‌شدین؟
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
(تصاویر) نگاهی به استایل های ایرانی پسند و شیک احسان علیخانی، مجری و برنامه ساز "جوکر 2"/ استایل های مامان پسند احسان علیخانی👌
هزینه چاپ یک کتاب
نوحه ترکی مسعود پزشکیان با رخت عزای امام حسین در مجلس با فرا رسیدن ماه محرم+ویدیو/ حسینه یئرلر آغلار، گویلر آغلار