دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / دانستنی های خودرو /

روغن موتور 20W50 برای چه خودروهایی مناسب است؟ 

سه شنبه، 19 دی 1402
روغن موتور 20w50 روغن غلیظی است که برای موتورهای سنگین ترجیح داده می شود ما در این مطلب از ساعد نیوز به شما می گوییم این روغن برای کدام خودروها مناسب است. با ما همراه باشید.

20w50 یکی دیگر از روغن موتورهای کارآمد است که عملکرد بالایی را در اولویت ارائه می دهد. اگرچه 20w40 در مصرف سوخت کارآمدتر است ، اما 20w50 تقریباً برای همه خودروها ایده آل است، بنابراین از موتور محافظت می کند و از جنبه های تمیزی آن مراقبت می کند.

روغن 20W50 برای چه ماشین هایی مناسب است؟


20W50 بیشتر برای خودروهایی با کارایی کارکرد در دمای بالا ترجیح داده می شود. این روغن همچنین در درجه اول برای اتومبیل های تابستانی و همچنین وسایل نقلیه ای که در فصل زمستان معتدل کار می کنند ایده آل است. ویسکوزیته سینماتیکی آن 16.3 – 21.8 mm²/s است.

اگر با ماشین خود را برای مدت طولانی با سرعت بالا رانندگی کنید، موتور شروع به گرم شدن می کند. اگر اجزای موتور روغن کاری کافی دریافت نکنند، این گرما باعث پارگی و فرسودگی جدی می شود. در این شرایط، روغن 20w50 یک گزینه عالی برای مقابله با آن است که یکی از تفاوت روغن 10w40 با 20w50 می باشد.

علاوه بر این، اگر در مناطق سردسیری هستید که ماشین شما بیش از یک هفته در پارکینگ خاموش می باشد و نیاز به استارت سرد دارد. روغن 20W50 روانکاری ایده آلی را برای پمپاژ سرد در موتور می دهد. ویسکوزیته روغن 20W50 چیزی است که آن را برای خودروهای زمستانی و تابستانی ایده آل می کند. اعداد روی نام آن ویسکوزیته را در دماهای پایین و بالا مشخص می کند.

شماره 20 و w نشان دهنده ویسکوزیته روغن در زمستان یا دماهای پایین است که در حداقل 20- درجه سانتیگراد یا -4 درجه فارنهایت کار می کند. عدد 50 ویسکوزیته روغن را در دماهای کارکرد یا بالا نشان می دهد که در حداکثر +45 درجه سانتیگراد یا 113 درجه فارنهایت کار می کند.

سخن پایانی


اگر وسیله نقلیه شما مسافت زیادی را در یک کشش با بارهای سنگین به شکل کالا یا مسافر طی می کند، روغن غلیظی مانند 20w50 انتخاب ایده آلی است. به این دلیل است که سواری طولانی باعث افزایش دمای داخل موتور می شود.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 27 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
ویدیو/ شعر حماسی استاد شهریار، در وصف اسطورهٔ دینی تاریخ اسلام، امام حسین (ع) و روز عاشورا از زبان رئیس جمهور ایران دکتر پزشکیان
(تصاویر) چیدمان مدرن و اروپایی پنت هاوس شیک رضا گلزار با مبلمانی با رنگ های متضاد هم، ستون های طرحدار و باشگاه خانگی
نگاهی به چیدمان هنرمندانه اتاق خواب رامین رضاییان+عکس/ از لوسترهای ژاپنی بالای تخت‌خواب تا گلهای استوایی و سرسبز کنار تخت/ اینجا خود بهشته😍
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
ناگفته‌هایی از زندگی شخصی داماد پزشکیان و اعضای خانواده رئیس جمهور منتخب + فیلم
(ویدئو) بازی صبحگاهی گربه زیبای محمدرضا گلزار / وقتی گلزار سر به سر گربه اش میذاره
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
خلاقیت منحصربه‌فرد پدر ایرانی در نصب کولرآبی روی موتورش حماسه‌ای جدید آفرید+ویدیو/ با این ایده موتورسواری توی گرما باز هم لذت بخشه
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه