دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / دانستنی های خودرو /

روغن موتور با کیفیت را چگونه تشخیص دهیم؟ 

جمعه، 15 دی 1402
برای انتخاب و خرید روغن موتور باید به خوبی از کیفیت آن مطلع باشید. حتما برای خیلی از شما دوستان سوال است که چطور می توان کیفیت روغن موتور مناسب را تشخیص داد.در ادامه این مطلب از ساعد نیوز با ما همراه باشید.

همه افرادی که صاحب خودرو شخصی می باشند درگیر این مسئله هستند که چطور می توانند یک روغن موتور با کیفیت برای خودرو خود انتخاب کنند.در حقیقت باید بگوییم که روش تشخیص کیفیت روغن موتور تبدیل به یک دغدغه بسیار بزرگ شده است.قطعا این موضوع را می توانید به خوبی درک کنید که روغن موتورهای مختلفی در بازار موجود می باشند که دسترسی به آن ها آسان است اما سختی کار، روش تشخیص کیفیت روغن موتور است که اغلب ما نسبت به آن هیچ دانش و اطلاعی نداریم.

نحوه تشخیص کیفیت روغن موتور


روغن موتور هم مانند همه‌ی اقلامی که در بازار هستند، جنس خوب و بد دارد. برای تشخیص کیفیت روغن موتور باید به یک سری موارد توجه کرد. در این بخش از راهنمای خرید روغن موتور، به معرفی برخی روش‌های تشخیص کیفیت روغن موتور را توضیح دهیم.

روغن‌های خیلی ارزان نخرید


زمانی که همه‌ی روغن‌های داخل بازار در یک رنج قیمتی هستند و یک روغن‌ماشین خیلی ارزان‌تر است، باید احتمال تقلبی بودن آن را داد. با توجه به رقابتی که وجود دارد معمولاً قیمت‌ها با یک اختلاف اندک عرضه می‌شود. معمولاً زمانی که از مواد بی کیفیت برای ساخت استفاده می‌شود امکان چنین اختلاف قیمتی وجود دارد.

کیفیت ظرف روغن موتور


امکان دارد برخی از کلاه‌برداران برای سود بیشتر اقدام به جمع آوری قوطی‌های روغن موتور برای فروش مجدد کنند. برای جلوگیری از بروز چنین اتفاقی، حتماً به کیفیت و استحکام ظرف روغن توجه کنید. اگر احساس کردید ظرف روغن موتور سست و کهنه است، از خرید آن خودداری کنید.

برچسب مشخصات روغن موتور


شرکت‌های معتبر برچسب مشخصات و راهنمای روغن موتور که بر روی بسته بندی آن درج می‌شود را با کیفیت بالا چاپ می‌کنند. پس اگر موقع خرید روغن ماشین دیدید روی آن برچسب بی کیفیت و ناخوانایی چسبیده، به اصل بودن آن شک کنید.

روغن باید شفاف باشد


رنگ و بوی روغن هم می‌تواند ما را در تشخیص کیفیت روغن موتور کمک کند. روغن‌های با کیفیت معمولاً رنگ روشن و بویی ملایم دارند. اگر هنگام خرید و باز کردن درب روغن بوی تندی احساس کردید، احتمالاً رنگ ان هم کدر است که نشان از کیفیت پایین آن دارد.

سخن پایانی


ما در این مطلب تلاش کردیم تا بتوانید با توجه به روش تشخیص کیفیت روغن موتور که به آن ها اشاره شده است برای خودرو خود بهترین، با کیفیت ترین روغن موتور از انواع روغن های موجود در بازار را انتخاب کنید.


3 پسندیدم 1 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 28 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
دکوراسیون دلنشین و دهه شصتی حیاط خانه احسان علیخانی+عکس/ حوض آبی رنگ وسط حیاط با دو صندلی مخصوص آقای مجری و مادرش
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
ویراستاری تخصصی مقاله
آیتک سلامت با پوشیدن مانتو کوتاه طرح سنتی و شلوار بگ استایلی جذاب مناسب خانوم های قد بلند ساخته است +عکس
جدیدترین ژست عاشقانه المیرا دهقانی و همسر قدبلند و خوش‌تیپش در مکانی با بافت سنتی و قدیمی/ ظاهر شدن خانوم بازیگر با استایل ساده و بدون آرایش
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
وقتی رونالدو همه ی عروسک های لوناپارک رو با گلزنی برای همسرش جورجینا جایزه گرفت / جورجینا مثل بچه ها ذوق زده شد 😍
ترجمه تخصصی متن