دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / دانستنی های خودرو /

روغن موتور مولتی گرید چیست؟ 

یکشنبه، 08 بهمن 1402
یکی از راه‌های مراقبت از موتور خودرو استفاده از روغن موتور مناسب است. در این مطلب از ساعد نیوز درباره روغن موتور مولتی گرید صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های روغن موتور، ویسکوزیته است. برای روغن موتور خودروها در فصل های مختلف ویسکوزیته متفاوت است. برای نشان دادن مقدار ویسکوزیته روغن موتور خودرو از اعداد 0 تا 60 استفاده می‌شود. به این صورت که برای فصل‎های سرد و زمستانی از اعداد 0 تا 25 استفاده می‌شود و برای فصل‌های گرم و تابستانی از اعداد 30 تا 60 استفاده می‌شود.بنابراین با توجه به این دسته‌بندی، روغن موتور مناسب هر فصل (فصل گرما و فصل سرد و زمستانی) به دو نوع سینگل گرید و مولتی گرید تقسیم می‌شود.

آشنایی با روغن موتور مولتی گرید


امروزه روغن‌هایی که برای موتور خودروهای مختلف تهیه می‌شود از نوع مولتی گرید است. این روغن موتور با استفاده از فناوری‌های پلیمری ساخته شده‌ و برای فصول گرم و سرد مناسب است. روی برچسب روغن موتور مولتی گرید از دو عدد و یک حرف استفاده می‌شود. برای مثال می‌توانیم به روغن موتور 10W-40 اشاره کنیم که این روغن موتور دارای یک حرف و دو عدد است و برای فصول گرم و سرد استفاده می‌شود.

عددی که قبل از حرف W دیده می‌شود، نشان‌دهنده ویسکوزیته روغن موتور در دمای سرد است. عدد بعد از آن، ویسکوزیته روغن موتور در دمای گرم موتور را نشان می‌دهد. در روغن موتور 10W-40، عدد 10 نشان‎دهنده ویسکوزیته روغن موتور در دمای سرد و عدد 40 نشان‌دهنده ویسکوزیته آن در دمای گرم است.

سخن پایانی


بنابراین با توجه به مطالبی که گفته شد، روغن موتور مولتی گرید برای هر دو فصل گرم و سرد مناسب است. بیشتر روغن‌های امروزی مولتی گرید هستند و برای هر چهار فصل مناسب‌اند. این روغن موتورها را با یک سری افزودنی‌های پلیمری تولید می‌کنند که با استفاده از آن، مجبور نیستیم در زمستان از یک نوع روغن و در تابستان از نوع دیگری استفاده کنیم.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 27 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ترجمه تخصصی متن
(تصاویر) چیدمان مدرن و اروپایی پنت هاوس شیک رضا گلزار با مبلمانی با رنگ های متضاد هم، ستون های طرحدار و باشگاه خانگی
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
خطای دید/ حتی افرادی با ضریب هوشی بالا نمی‌توانند در 10 ثانیه "اسکوتر" را در میان انبوهی از "سگ بولداگ" پیدا کنند
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
مقایسه شگفت انگیز استایل جورجینا با آنتونلا همسر مسی/ رقابت سرسخت همسران فوتبالیست/ بنظرتون کدوم جلوتره؟ +عکس
(ویدئو) بازی صبحگاهی گربه زیبای محمدرضا گلزار / وقتی گلزار سر به سر گربه اش میذاره
شاعرانه ترین سکانس عاشقانه سینمای ایران/ عاشقانه بی تکرار پارسا پیروزفر و نیکی کریمی/ عاشقانه ای که رودست نداره
خلاقیت منحصربه‌فرد پدر ایرانی در نصب کولرآبی روی موتورش حماسه‌ای جدید آفرید+ویدیو/ با این ایده موتورسواری توی گرما باز هم لذت بخشه
اعتراف طناز طباطبایی/ عاشق فوتبالیست معروف بودم و به خاطرش فوتبال می دیدم