دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / دانستنی های خودرو /

روغن موتور SN چه فرقی با روغن موتور SM دارد؟ 

سه شنبه، 12 دی 1402
روغن موتور sn از نظر کیفیت بالاتر است، اما برای خودروهای خیلی قدیمی ممکن است مناسب نباشد. ما در این مطلب از ساعد نیوز درباره تفاوت روغن موتور SN با روغن موتور SM بحث می کنیم. با ما همراه باشید.

درباره اهمیت روغن‌موتور بارها و بارها خوانده‌اید. روان‌کننده‌ای حیاتی که عملکرد صحیح موتور خودروها وابستگی شدیدی به کیفیت آن دارد. با این حال هنوز هم برخی از مالکان خودروها با اصطلاحات فنی روغن‌موتور آشنایی ندارند. شاید جالب باشد بدانید که تفاوت روغن‌موتور SN و SM چیست؟

تفاوت روغن موتور SN و SM


کیفیت روغن موتورها به وسیله شاخص‌های مختلفی تعیین می‌شود. شاخص API یکی از مهم‌ترین شاخص‌هایی است که کیفیت روغن را نشان می‌دهد. این شاخص با استفاده از دو حرف انگلیسی نشان داده می‌شود؛ که حرف اول نشان‌دهنده نوع سوخت (دیزلی یا بنزینی) و حرف دوم نشان دهنده کیفیت روغن است.

شاخص‌های قدیمی به صورت SA، SB، SC، SD، SE و SF بودند. البته این روغن ها کیفیت پایینی داشتند و به همین دلیل امروزه استفاده از آن‌ها منسوخ شده است. در حال حاضر اغلب روغن‌های موتور با استفاده از شاخص SN، SM، SL و SJ نشان داده می‌شوند. برای این که بدانید چه روغنی و با چه شاخصی برای خودرو شما مناسب است، به دفترچه خودرو خود نگاه کنید.

روغن‌هایی که دارای شاخص SN و SM هستند، بهترین گزینه برای موتور خودرو شما هستند. البته کیفیت روغن‌های موتور SN نسبت به روغن‌های SM بالاتر است. روغن‌های موتور با شاخص SN نه تنها آسیبی به خودرو شما وارد نمی‌کنند، بلکه کیفیت بسیار مناسب‌تری نیز دارند. در انتخاب روغن حتما به این شاخص توجه کنید و روغن مناسب خودرو خود را تهیه کنید.

سخن پایانی


در مقایسه تفاوت روغن موتور sl با sm باید گفت که هیچ یک از این روغن‌ها بر دیگری برتری ندارند! روغن موتور SM نسبت به SL فناوری جدیدتری دارد و می‌تواند جایگزین آن شود، اما این سوال که روغن موتور SL بهتر است یا SM؟ سوال صحیحی نیست!هر یک از انواع روغن موتور در شرایطی ممکن است بهتر از دیگری باشند.


پسندیدم 1 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 28 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
ویدیو/ شعر حماسی استاد شهریار، در وصف اسطورهٔ دینی تاریخ اسلام، امام حسین (ع) و روز عاشورا از زبان رئیس جمهور ایران دکتر پزشکیان
اعتراف طناز طباطبایی/ عاشق فوتبالیست معروف بودم و به خاطرش فوتبال می دیدم
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
ستاره معصومی همسر سابق مهدیی قائدی عاشورا وتاسوعای حسینی را اینگونه تسلیت گفت + عکس
هزینه چاپ یک کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
مقایسه شگفت انگیز استایل جورجینا با آنتونلا همسر مسی/ رقابت سرسخت همسران فوتبالیست/ بنظرتون کدوم جلوتره؟ +عکس
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه