ساعدنیوز
ساعدنیوز

رومینا اشرفی خطاکار نبود، قصد ازدواج داشت / فرار دختران و پسران عاشق در تالش رسم است

  چهارشنبه، 07 خرداد 1399 ID  کد خبر 81436
رومینا اشرفی خطاکار نبود، قصد ازدواج داشت / فرار دختران و پسران عاشق در تالش رسم است
ساعد نیوز: دستیار ویژه در امور حقوق شهروندی معاونت امور زنان و خانواده از آخرین بررسی های معاون زنان ریاست جمهوری در خصوص پرونده رومینا اشرفی گفت.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از رکنا، رومینا اشرفی دختر اهل تالش را پدرش به قتل رساند. پدر با داس سر از بدن فرزندش جدا کرد. جرم رومینا از نگاه پدر، فرار از خانه با پسر مورد علاقه اش بود. رومینای 14 ساله وقتی فرار کرده بود و بعد از دستگیری از سوی پلیس ، به ماموران گفت :" مرا به دست پدرم بدهید، من را خواهد کشت" کسی حرف های این دختر را باور نکرد. به پدرش سپرده شد. به خانه رفت . شب که خوابید ، پدر بر بالین دختر خوابش حاضر شد و با داس ، سر از تنش جدا کرد.

رومینا اشرفی که کشته شد ، موج خبر قتل او در سراسر کشور پیچید. از مردم تا فعالان اجتماعی و مسئولان به این جنایت واکنش نشان دادند.

معصومه ابتکار - معاون امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری بلافاصله دستور رسیدگی ویژه به پرونده قتل این دختر 14 ساله را به دستیار ویژه در امور حقوق شهروندی این معاونت ابلاغ کرد.

بررسی پرونده قتل رومینا اشرفی در معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری

شهناز سجادی دستیار ویژه در امور حقوق شهروندی معاونت امور زنان و خانواده در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی رکنا، درباره جزئیات پرونده رومینا اشرفی چنین گفت: موضوع قتل و نحوه قتل رومینا اشرفی در دست تحقیق و بررسی قرار دارد . حواشی زیادی در این پرونده وجود دارد که به عواملی مثل عرف منطقه، قوانین و مسامحه ای که می توانست، صورت بگیرد. مربوط می شود.

سوابق زیاد قتل های ناموسی در کشور

دستیار ویژه در امور حقوق شهروندی معاونت امور زنان و خانواده ادامه داد: متاسفانه در سوابق قضایی ما وجود چنین قتل هایی کم نیست بنابراین نیاز است تا اقدامات پیشگیرانه ای صورت بگیرد تا از این دست حوادث جلوگیری شود.

ورود مدعی العموم برای احقاق حق مقتوله

دستیار ویژه در امور حقوق شهروندی معاونت امور زنان و خانواده درباره اقدامات و بررسی هایی که تاکنون در خصوص قتل رومینا اشرفی در این معاونت و بخش حقوقی آن صورت گرفته است چنین گفت: تماسی از طرف معاونت امور زنان و خانواده با ارگان های ذی ربط صورت گرفته است. البته از آنجایی که جرم عمومی است خود دادستان به عنوان مدعی العموم ورود پیدا کرده تا ابعاد مختلف مسئله روشن شود.

نیاز جدی به بررسی پرونده های قتل های ناموسی در کشور

دستیار ویژه در امور حقوق شهروندی معاونت امور زنان و خانواده خاطر نشان کرد: در این حادثه مسائلی وجود دارد که باید اندیشمندان حقوقی و جامعه شناسی به آن ورود کنند و فقط اینگونه نباشد که دستگاه قضا بخواهد آن را بررسی کند چراکه دستگاه قضایی این مسئله را در چارچوب قانون بررسی و برای آن حکمی صادر خواهد کرد اما برای اینکه جامعه دیگر با چنین اتفاقات تلخی روبرو نشود باید تحقیقات و مطالعاتی صورت بگیرد تا دیگر شاهد چنین حوادثی نباشیم.

رسم فرار دختران و پسران عاشق در تالش

دستیار ویژه در امور حقوق شهروندی معاونت امور زنان و خانواده درباره آخرین گزارش از قتل رومینا اشرفی خاطرنشان کرد: روایت های مختلفی که از سوی رسانه ها بیان شده به گونه ای متحد الشکل هستند و به واقعیت امر نزدیک است اما در کل در منطقه تالش رسمی وجود دارد که اگر دختر و پسری یکدیگر را دوست داشته باشند و خانواده هایشان مخالفت کنند، آنها با یکدیگر فرار می کنند.

دستیار ویژه در امور حقوق شهروندی معاونت امور زنان و خانواده ادامه داد: فرار کردن دختر و پسر در عرف نواحی مختلف ایران وجود دارد که نمی توان آن را آدم ربایی نیز نامید چراکه با خواست افراد این اتفاق رخ می دهد و بعد از فرار پسر برای ازدواج اقدام می کند.

فرار رومینا اشرفی برای ازدواج بوده است

دستیار ویژه در امور حقوق شهروندی معاونت امور زنان و خانواده تصریح کرد: در ناحیه تالش و آذربایجان غربی فرار کردن عشاق یک رسم دیرینه است تا پدر را در یک کار انجام شده قرار بدهند که او با ازدواج آن دختر و پسر موافقت کند که در خصوص رومینا اشرفی نیز چنین اتفاقی رخ داده است.

ریش سفیدانی که نیامدند و جنایتی که رخ داد

دستیار ویژه در امور حقوق شهروندی معاونت امور زنان و خانواده تشریح کرد: پدر رومینا اشرفی نیز در خصوص این فرار کوتاه نیامده و از آنجایی که پدر بر دختر ولایت دارد، دادگاه رومینا اشرفی را تحویل پدر می دهد. اما در کل باید به این موضوع به صورت عرفی نگاه می شد چراکه ربودنی اتفاق نیوفتاده بود فلذا باید بزرگترهای فامیل میانجی گری میکردند تا ازدواج رخ بدهد اما اینکه چرا پدر اصرار به بردن دختر خود کرده است هنوز مشخص نیست.

دادگاه از ظرفیت دستگاه های ذی ربط استفاده نکرد

دستیار ویژه در امور حقوق شهروندی معاونت امور زنان و خانواده با بیان اینکه ما ظرفیت های خوبی در بهزیستی داریم که دادگاه می توانست از آن استفاده بکند گفت: دادگاه باید از ظرفیت دستگاه های ذی ربط استفاده می کرد تا این اتفاق رخ ندهد.

لوایح حمایتی از زنان و کودکان باید سریع تر به نتیجه برسد

دستیار ویژه در امور حقوق شهروندی معاونت امور زنان و خانواده تشریح کرد: نیاز است تا لایحه منع خشونت علیه زنان و لایحه حمایت از کودکان هرچه سریع تر به نتیجه برسد تا بتوانیم خلاء های فرهنگی را با قانون پر کنیم. معاونت امور زنان و خانواده 8 سال است که برای نتیجه دادن این لوایح تلاش می کند تا شاید از اینگونه اتفاقات جلوگیری شود.

دستیار ویژه در امور حقوق شهروندی معاونت امور زنان و خانواده افزود: اگر لوایح حمایتی از زنان و کودکان به نتیجه برسند، قضات بر اساس آنها حکم می دهند و دیگر اینگونه نیست چون پدر ولایت دارد، حتما کودک را به او تحویل بدهند. کمااینکه لایحه منع خشونت علیه زنان خواست هم طیف ها است بنابراین هرچه زود تر باید کاری کنیم تا نتیجه بخش باشند.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

29 دیدگاه
  دیدگاه ها
سعید
4 سال پیش

بعد میگن امام زمان ظهور کنه
مهدیس
4 سال پیش

کی گفته رسمه😐😕 تا حالا اکثرتون تالشو نمیشناختین ولی به محض این خبر با رسم و رسومشم آشنا شدین؟ اگه رسم بود این همه مخالفت بعد فرارشونم نبود و این همه مشکل برای رضایت خونواده ها برای عقد وجود نداشت کسی نمیتونه بگه رسمه چون رسم نیست ولی یه اتفاق نادرم نیست. الکی رسم و رسوم پای تالش ننویسین مریضی این پدرم پای مردم تالش ننویسین این اتفاقم فقط تو تالش نیفتاده حالا چون این اتفاق سروصدا کرد دلیل نمیشه همه تو تالش اینجوری ان تالش چندین هزار سال قدمت داره با یه سرچ کوچیک میتونین متوجه همه چی بشین😕بات
مهدیه
4 سال پیش

حرف شما کاملا نادرست است چرا که پدر رومینا حق چنین کاری رو نداشته نه تنها پدر رومینا بلکه تمامی پدر ها دختر حق داره خودش همسر آینده ش رو انتخاب کنه چون اون قراره باهاش زندگی کنه نه پدرش تفاوت سنی هم چیز مهمی نیس مهم تفاهم اخلاقی اگه ۴ نفر مث شما عک کنن ما دخترا باید مث دوره ی قاجار زندگی کنیم که موقع عقد همسرمون‌ رو ببینیم
بازدیدکننده
4 سال پیش

کار بابای رومینا نادرست بود چرا اینکه این موضوع از بین می رفت و نباید پدر رومینا رومینا می کشت
sara
4 سال پیش

متاسفانه تو عصر جدید هنوز فرار دختر پسرا یه معضل بزرگی تو روستا ها و شهرستانهاست، اکثراً هم زندگی خوبی ندارن چون تا آخر عمر خانواده ها رضایت قلبی ندارن نسبت به ازدواج اونها.
بازدیدکننده
4 سال پیش

👍👍👍👍👍👍
بازدیدکننده
4 سال پیش

متاسفم که بویی از انسانیت نبردین اگه دخترخودتون بود هم اینکاروباهاش میکردین ؟ بجای صحبت کردن منطقی میکشتینش مثل پدر جنایتکار رومینا؟
بازدیدکننده
4 سال پیش

این چه حرفیه یعنی بخاطر ابروی خودش باید دختر دسته گلش رو میکشت شمام جای پدرش بودی هم همینکارو میکردی؟! واقعا متاسفم بخاطرحرف مردم باید آدم جگرگوشه خودشو بکشه؟
نوید
4 سال پیش

دختری که هوایی شد باید سرش هم هوایی شود
نوید
4 سال پیش

کشتن دختر خطا کار خو از همون اول رسم بوده
علی قنبری
4 سال پیش

بنظرمن اون پسر مسئول قتل رومینا است .کسی ک دخترداره میفهمه چقدسخته تحمل این موضوع
علی قنبری
4 سال پیش

بنظرمن اون پسر مسئول قتل رومینا است .کسی ک دخترداره میفهمه چقدسخته تحمل این موضوع
بازدیدکننده
4 سال پیش

خیلی‌ها‌دارن‌با‌یک‌دسته‌ادم‌‌‌های‌بیشعور‌زندگی‌میکنن‌که‌ طرز‌فکرشون‌‌اینه‌که‌‌به‌خانواده‌ زور‌بگن‌هیچ‌منطقی‌ندارن‌‌حرف‌حرفه‌خودشون‌تو‌خونه‌‌ دختر‌ها‌هم‌تو‌این‌سن‌حساس‌هستن‌فقط‌به‌فکر‌ارامشن‌ عاشقم‌نشن‌فقط‌دوست‌دارن‌ازدواج‌کنن‌فقط‌برن‌راحت‌ شن‌به‌نظر‌من‌این‌دختر‌بیچاره‌عاشق‌نبوده‌فقط‌میخواسته از‌اون‌خونه‌فرار‌کنه
علی داس
4 سال پیش

اینایی که گفتی بدردخودتون میخوره،مشخص داریدناموس مردموبه سمت فسادوفرارمیکشید،مادردختره هم یکی مثل دخترخودش،معلوم مادردختره تواین فراردست داره،بدبخت پدره برای حفظ ناموس اینکاروکرده وحالاچون توزندان داره پشت سرشوهرش هزارتابدوبیراه میگه،آشغال خوداصلان هم دست بااوکسکش نامردی که دخترتودزدیده!؟اصلا مادره خانواده خودت سالمی!؟منم بودم هردورومیکشتم.چراهمیشه پدرخانواده بایدتاوان بده!؟جرم وتوودخترت واون نامردانجام داده بیچاره مرده توزندان!شاشیدم تورسمتون،معلوم خودتم خرابی،ازکی حفظ ناموس وآبروشده فسادوظلم!؟
بازدیدکننده
4 سال پیش

اون یه بچه کمسن و سال بوده دیگه حق این اشتباه سر بریدن نبوده که
محسن
4 سال پیش

از فردا همه دختر و پسر ها فرار می کنند و بهانه را این رسم کثیف می دانند.
بازدیدکننده
4 سال پیش

آره واقعاً الان آبروش جلوی کشور رفتع🧐🧐🧐
بازدیدکننده
4 سال پیش

به نظرمیرسه ابعاد وزوایای این موضوع کاملا روشن نیست به نظر باید اظهارات وحرفهای پدررومینا راهم شنید اگرچه برای قتل رومینا توجیهی نمیتواند باشد.
ناشناس
4 سال پیش

هرکی قصدازدواج داره بایدازراه درستش باشه پسره ی نامردنبایدرومیناروفراری میداد.رومیناسنش کم بوده ونادونی کرده ولی پسره 30سالشه نبایداینکارومیکردوابروی خانواده رومینارومیبرد
ناشناس
4 سال پیش

چندسال پیش توی محله ی مایه دختری باپسرموردعلاقه ش فرارکردبعدش بامیانجیگری طایفه قضیه حل شدوباهم ازدواج کردن الان بچه هم دارن ازاون موقع به بعدهمه ی طایفه پدردختره روسرزنش میکنن که چرااین لکه ی ننگ رواززمین پاک نکردی،چراسرش رونبریدی اینومیخام بگم که پدررومیناهم چاره ای نداشته اگه این کارونمیکردبایدتاآخرعمرطعنه وسرزنش مردم روتحمل میکرد
بازدیدکننده
4 سال پیش

هردوهمومیخواستن وقتی دوطرف راضی باشن که مشکلی نیست اینا طرز فکر شماهاست که جامعه رو ب گند کشیده
بازدیدکننده
4 سال پیش

همه مث توفکرکنن باید برن بمیرن کجای قانون نوشته دوست داشتن جرمه یافرار کردن جرمه یا مرگه؟خیلی راه های بهتریم بود میتونست کناربیاد اجازهربده ازدواج کنه پدری که دخترشومجبور میکنه مرگ موش بخوره ازمادردختره میخواد بهش یادبده خودشو داربزنه چه انتظاری میشه داشت فقط همومیخواستن ودوست داشتن عشق که این چیزا سرش نمیشه ب فرض فرارکرده باشه دلیل نمیشه سربچشوببره درسته ابروعلف نیست که دوباره سبز بشه ابی هم که ریخته بشه جمع ولی بدتر ابروخودشوبرد یه ننگ بخودش زد یه قاتل شناخته شده حق اینجورپدرا قصاصه
ارزو
4 سال پیش

ببین چه پدری بودی که دخترت از دسته فرار کرده بود شاید یه مسیر اشتباه رو انتخاب کرده بود باید راهنمایی میشد اون فقط ۱۴ سالش بود با کشتن بچه ات چی عایدت شد جز این که یه قاتل بشیاونم قاتل دخترت تو یه بی شرفی
قاسم شریفی
4 سال پیش

باسلام دردین اسلام میگویند دخت باکره باید با اذن پدرازدواج کند وپدر خود ولی دم است شما مسعولین محترم یا قوانین خود را اصلاح کنید یا قوانین اسلام را قبول داشته باشید هرپدری که دختر دارد خود رابگذارد جای پدر رومیتا ایا اگردخترمن یاشما چنین کاری بکند براحتی ازکنار ان میگذرید مامسلمانیم واعتقادبراین داریم دخترباکره باید با اجازه پدرازدواج کند اول مقصر کسانی هستند که رومیتا راتحویل پدردادند وشما طوری پشتیبانی میکنید که به هردختری حق میدین ازخانه با هرکس دلش خواست برود پس نقش پدربیچاره این وسط چهوداس
امیررضا
4 سال پیش

آبرو و حیثیت زمانی مهم است که از دست نرفته باشه اون موقع شاید آبروی مرد جلوی فامیل ها می رفت الان آبروی او جلوی یک کشور از بین رفته است خودت ببین کدوم بهتره کشور یا فامیل؟🤔🤨
فتحی
4 سال پیش

دانشمندان وپژوهشگران چی رابررسی کنن مگه قانون جنگله هرکسی یکی رابخوا د فرارکنن ابرو وحیثت علف نیست که دوباره سبز بشه حقش بود
ییی
4 سال پیش

خیلی حرفه چرتیه( فرار دختر و پسرای عاشق در تالش رسم است)
ف
4 سال پیش

حالا ازدواج هم که میکرد می شد کودک همسری
مراد
4 سال پیش

حالا عاشق چی شده این آدم شب ببینه خیال میکنه جن دیده بابای من ۸۰ سالش از این خوشتیپ تر
پربحث های هفته   
قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (123 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (85 نظر) ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (84 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (83 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (42 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (41 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (40 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (36 نظر) ایده خنده دار یک ایرانی برای احداث برج آزادی روی پشت بوم خونه اش حماسه آفرید/یه پا جاذبه گردشگریه واسه خودش😂+عکس (33 نظر) خلاقیت خنده دار دانش آموز تنبل در پاسخ به سوال ریاضی حماسه ساز شد+عکس/حیف انیشتین این نخبه رو ندید مرد (31 نظر) رونمایی از مادربزرگ زیبای هانده ارچل بازیگر سریال مست عشق؛ وقتی خوشگلی رو از مامان بزرگت به ارث میبری/ خدا شانس بده والا😅 (30 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (30 نظر) نگاهی به کیک تولد 1 سالگی و 4طبقه آروکو پسر سپهر حیدری و آرام خانوم/ کیک نیست کاخه برا خودش+ عکس (29 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (27 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (26 نظر)
دیگران می‌خوانند   
شباهت بی حد و اندازه احسان علیخانی، مجری محبوب ایرانی به مادرش+عکس رونمایی از یک عکس نایاب و تاریخی از خلاقیت مردم دوران قاجار برای حمل جنازه/ بیچاره مُرده تا دفن بشه چی به سرش میومد!+عکس عکس تاریخی از یک دبیرستان پسرانه در تهران 90 سال پیش/ چه قوانین جالبی برای امتحان گرفتن داشتند! کولاک ژست های جذاب و جدید علیرضا بیرانوند، ستاره تیم ملی در صنعت مدلینگ/ چه استایل تابستونی خفنی+ویدیو (ویدئو)سکانس فراموش نشدنی از پشت صحنه در حاشیه/ترکیب جواد رضویان و مهران مدیری یعنی بمب خنده نگاهی به تابلوفرش وَاِن یَکاد المیرا شریفی مقدم در خانه اش/ هم اصالت هم دیانت +عکس خلاقیت خنده دار یک مادر در تبدیل نوزادش به تِی برای تمیز کردن خانه حماسه آفرین شد+ویدئو/هیتلر هم مغز تو رو نداشت! رونمایی از مادر واقعی ریما رامین فر، همای پایتخت +عکس/چه مامان زیبایی😍 خانه شیک و امروزی بهاره افشاری، بیتای سریال فاصله ها به سبک اروپایی/ دکوراسیون لوکس و باسلیقه خانم بازیگر+عکس نگاهی به لباس عروس و دسته گل با کلاس سوگل طهماسبی بازیگر سریال فاصله ها/ باز هم عکس عروس خانوم بدون حضور آقای داماد+عکس خلافیت منحصربفرد مادر باحوصله ایرانی برای خوراندن تخم مرغ به فرزند بد غذایش/ مادر نمونه سال+ عکس ویدئوی جذاب از همراهی جواد عزتی و الناز حبیبی در اکران تمساح خونی! شوکه کننده ترین سکانس برنامه "صداتو"/ افشاگری عجیب جوان خوش چهره و خوش صدای برنامه صداتو درباره ترانه معروف "تنهاترین عاشق" (ویدئو) شادترین لحظه برنامه "صداتو" با آهنگ محلی جنوبی / داور معروف دیگه نتونست جلو خودشو بگیره اومد وسط عکسی جنجالی از دوران جوانی مریم امیر جلالی / ماشالا خانوم بازیگر مثل قالی کرمان می مونه! (عکس) استوری جدید یوسف تیموری با پدرش/ شباهت عجیب وی به پدرش جلب توجه کرد!/چه میز غذای شیک و رنگارنگی! زهره فکور صبور، ستایش دلنوازان: مرگ آرومو خیلی دوس دارم و بدم میاد تو بستر مریضی بمیرم! +ویدئو خلاقیت بامزه و خنده دار یک پسربچه برای رای آوردن در انتخابات شورای مدرسه/ با این وعده شیرین حتما رای میاری😂+عکس (فیلم) لحظه وحشتناک ظاهر شدن یک فروچاله بزرگ در استرالیا! / خوب شد آدم اون دور و بر نبود (فیلم) تیدا سگ زنده یاب "سگی که قبل تر در حادثه متروپل کمک بسیاری کرده بود" برای یافتن کودک 4ساله مفقود شده در علفزارها! (عکس) جشن دندونی ساده و صمیمی سام نوه اکبر عبدی در خانه شان/ماشالا چه خونه لاکچری دارن، دیوارکوبهای نقره شون فقط! رونمایی از استایل شیک دامادی علی دایی در تالار/ مهریه عجیب همسر اردبیلی ابرستاره فوتبال ایران چیست؟+عکس استایل شیک و امروزی هادی کاظمی در جشن تولد همسرش سمانه پاکدل/ ایشالا به پای هم پیر بشین+عکس (ویدئو) سکانس فوق خنده دار برنامه "شب آهنگی"/ بازم حامد آهنگی یک استعداد گوگولی و خوش انرژی دیگه رو کشف کرد، خدا حفظشون کنه (ویدئو) عجیب ترین و خاص ترین بستنی ایران/ خلاقیت بستنی فروش تهرانی مثل بمب صدا کرد (ویدئو) لحظه مواجه شدن یک معلم با هدیه غافلگیرکننده ای که مدرسه برایش تدارک دیده/ شما هم همچین هدیه ای میگرفتین اینقدر ذوق میکردین؟ ویدیویی از وحشتناکترین حادثه ای که ممکن است برای کودک شماهم بیفتد!/ برای هر مادر دارای کودک 1 تا 3 سال دیدن این ویدیو اجباری است! نحوه ساخت سرم پوست خانگی ضد چروک برای انواع پوست (چرب، خشک، مختلط و...) همسر سابق مهدی قائدی، ستاره معصومی، در کنار خواهرش که انگار دوقلوهای همسانند/ اینقدر شباهت طبیعیه واقعا؟ (تصاویر) پنت هاوس فوق لوکس کریم باقری/ نگاهی به خونه و زندگی پر زرق و برق فوتبالیست محبوب کشورمان (عکس) نگاهی به خونه زندگی شیک و مجلل علی دایی/ فقط تراس دلباز خونه شون! (عکس) نگاهی به خونه و زندگی شیک و طلایی مادر مهدی قائدی، فوتبالیست خوب کشورمان/ چه مادر خوش خنده ای داره، برادرش هم که کپی خودشه زیبایی خاص نجم الدین شریعتی، مجری برنامه سمت خدا در 7 سالگی/ مگه داریم این همه تغییر؟+عکس نگاهی به حیاط سرسبز و بزرگ ستاره سادات قطبی با گلدان های زیاد/ آدم اینجا باشه که پیر نمیشه +عکس صندلی 125 میلیون تومانی محمدرضا گلزار در آمریکا+ عکس حضور چهره های فوتبالی در منزل امیر قلعه نویی برای تسلیت به سرمربی بابت فوت مادرش و گریه های بی امان سکاندار تیم ملی+عکس/ فرهاد مجیدی، فتح الله زاده و... فال روزانه امروز شنبه 15 اردیبهشت ماه 1403 عکسی از اولین روز مادر شدن همسر جوان حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله ها/ چه بچه ناز و دلبری داره ماشاءالله فال انبیاء روزانه شنبه 15 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز شنبه 15 اردیبهشت 1403
تیتر امروز   
فال روزانه امروز شنبه 15 اردیبهشت ماه 1403 فال انبیاء روزانه شنبه 15 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز شنبه 15 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز شنبه 15 اردیبهشت 1403 فال ابجد روزانه شنبه 15 اردیبهشت 1403 فال حافظ با تفسیر شنبه 15 اردیبهشت 1403 + فیلم خودروهای برقی، تهدیدی برای سلامتی و امنیت سرنشینان دیگر خودروها چالش برای کسایی که ادعای تیزبینی دارند! / مورچه رو پیدا کن در این معمای تصویری 5 تفاوت را در کمتر از 10 ثانیه پیدا کنید (تصاویر) لیختن اشتاین، کشوری که می‌توانید آن را اجاره کنید! (ویدئو) دانشجویان مونیخ با سرسره به کلاس درس می‌روند! (تصاویر) میو میو تا مدرک دکترا! گربه‌ای که دانشجوی دانشگاه آمریکا شد (ویدئو) کارهایی که دانشجوها زمان امتحانات عهد میبندن انجام ندن اما انجام میدن 😂 (تصویر) فرشته‌ای در لباس معلم! / فداکاری معلمی که دانش‌آموز سرطانی‌اش را در بیمارستان درس می‌دهد (ویدئو) یادی از عمو زنجیرباف، معلم نمونه بچه‌های دهه شصت، سیدحسن نیرزاده نوری
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...