دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

رونمایی از آزمایش خون شگفت انگیزی که که تاریخ مرگ را میگوید! 

دوشنبه، 18 دی 1402
کد خبر: 370218
ساعدنیوز: آینده تشخیص پزشکی متحول شده است و آزمایش خونی می تواند خطر مرگ فرد را در عرض پنج سال به دقت پیش بینی کند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی ساعدنیوز به نقل از خبرآنلاین، آزمایش خون یک ابزار تشخیصی قدرتمند است که می تواند بینش ارزشمندی را در مورد سلامت کلی بیمار ارائه دهد. آنها شامل گرفتن نمونه کوچکی از خون از بازوی بیمار و سپس تجزیه و تحلیل آن در آزمایشگاه است. نتایج تجزیه و تحلیل می‌تواند اطلاعاتی را در مورد وضعیت سلامتی بیمار، مانند خطر ابتلا به بیماری‌های خاص یا داشتن عفونت یا شرایط دیگر، نشان دهد.

طیف وسیعی از آزمایش‌های خونی مختلف برای تعیین نشانگرهای مختلف مرتبط با بیماری، از جمله سطوح هورمونی، پروتئین‌ها و سایر مواد موجود است. علاوه بر تشخیص بیماری‌هایی مانند سرطان، دیابت و HIV/AIDS، می‌توان از آزمایش‌های خونی خاص نیز برای تشخیص ویژگی‌های ژنتیکی ارثی از والدین استفاده کرد.

دقت این فناوری توسط الگوریتم‌های یادگیری ماشینی مدرن بهبود یافته است که امکان تجزیه و تحلیل دقیق‌تر متابولیت‌های موجود در جریان خون را فراهم می‌کند. این روش جدید به طور قابل توجهی دقیق تر از روش های سنتی است و برخی مطالعات نشان می دهد که در توانایی های پیش بینی خود به دقت 92 درصد دست یافته است. با چنین دقت بالایی، این فناوری می‌تواند تحقیقات پزشکی، تشخیص و تصمیم‌گیری‌های خط‌مشی سلامت عمومی را در آینده متحول کند.

چگونه دانشمندان از آزمایش خون برای پیش بینی مرگ و میر استفاده می کنند؟
آزمایش خون ساخته شده توسط دانشمندان گامی انقلابی به جلو در پیش بینی مرگ و میر است. این پتانسیل را دارد که تحقیقات پزشکی، تشخیص و تصمیمات خط مشی بهداشت عمومی را متحول کند. مهمترین جنبه این آزمایش توانایی آن در تشخیص الگوهای متابولیت هایی است که با افزایش خطر مرگ در عرض پنج سال مرتبط است.

این آزمایش از الگوریتم های یادگیری ماشینی برای تجزیه و تحلیل داده های بیش از 1000 نفر و شناسایی الگوهای سطح متابولیت آنها استفاده می کند. این الگوها نشان می دهد که چقدر احتمال دارد یک فرد در عرض پنج سال بمیرد و دقت 92 درصد آزمایش شده است. این می‌تواند به این معنا باشد که پزشکان می‌توانند پیش از اینکه به شدت بیمار شوند، افرادی را که در معرض خطر بالاتر مرگ قرار دارند، شناسایی کنند، و به آنها اجازه می‌دهد اقدامات پیشگیرانه انجام دهند یا درمان‌های هدفمندتری را ارائه دهند.


1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 19 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
برنده بهترین عکس عروسی سال 2023 چه کسی است؟/عروس دامادی که برنده جایزه 1500دلاری شدند!
ترجمه تخصصی کتاب
ویدیو/ ری‌اکشن سکته‌ای دانش‌آموزان سال آخری موقع دریافت کارنامه و مشاهدۀ نامۀ اعمالِ درخشان
ترجمه تخصصی متن
استوری های مزین به "happy birthday" بازیگران برای تبریک تولد احمد مهرانفر، ارسطویِ پایتخت+ عکس/ از محمد علیزاده تا نسرین نصرتی فهیمه پایتخت
ویدیو/ بازسازی ماکت "تخت‌جمشید" به شکل روزهای اوج و شکوه تاریخی‌اش/ حماسه‌ای که مهندس مهدی فتحی‌نژاد برای خلق آن 14 سال تلاش و تحقیق کرد
(ویدئو) خوانندگی فرزاد فرخ در اتاق خوابش / صداش یه آرامشی داره
روایتی از بزرگترین تفریح رهبر معظم انقلاب و فرزندان ایشان
نگاهی به جشن تولد رویایی و منحصربفرد الناز شاکردوست وسط دریا+عکس/از خلاقیت عکاسی خانوم بازیگر موقع غروب خورشید نمیشه گذشت👌