رونمایی از سوغاتی متفاوت رئیسی از آمریکا /3506 لوح مصادره‌ شده توسط آمریکا به ایران بازگشت

  جمعه، 31 شهریور 1402 ID  کد خبر 357116
رونمایی از سوغاتی متفاوت رئیسی از آمریکا /3506 لوح مصادره‌ شده توسط آمریکا به ایران بازگشت
ساعد نیوز: رئیسی گفت: در جریان سفر به نیویورک، 3506 لوح مصادره‌ شده توسط آمریکا بعد از 85 سال که جزو میراث ارزشمند ملت ایران است، به کشور بازگشت.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعد نیوز به نقل از خبر آنلاین، ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور بعد از سفری سه روزه به نیویورک و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل، دیدار با سران کشورها و سخنرانی در جمع رسانه‌های آمریکایی و ایرانیان مقیم، دقایقی پیش وارد فرودگاه مهرآباد تهران شد.

بنا براخبار منتشر شده در هواپیمای حامل رئیس جمهور مجموعه ای از الواح تاریخی مربوط به هخامنشی نیز وجود دارد که از آمریکا تحویل گرفته شده است.

رئیسی پس از بازگشت از سفر سه روزه به نیویورک، در فرودگاه مهرآباد تصریح کرد: این بار صدای ملت ایران از همه سال‌ها رساتر بود.

رئیس جمهور با بیان اینکه رسانه‌ها تصویر واقعی از ایران نشان دهند، ادامه داد: در جریان سفر به نیویورک، 3506 لوح مصادره‌ شده توسط آمریکا بعد از 85 سال که جزو میراث ارزشمند ملت ایران است، به کشور بازگشت.

رئیس جمهور گفت: 3500 لوح را با خود به کشور بازگزداندیم و بقیه این الواح نیز به زودی بازمی‌گردد.

رئیسی افزود: در سفر به نیویورک مواضع جمهوری اسلامی ایران را در راستای تامین منافع و ارزش‌ها تبیین کردیم و همچنین در این سفر 20 جلسه نشست و ارتباط با نخبگان و سیاسیون داشتیم.

رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه حضور در نشست سازمان ملل زمینه‌ای برای ارتباطات و تبین مواضع است، تصریح کرد: در این نشست و جلساتی که داشتیم دو موضوع مهم یک تبیین مواضع ایران و دو تامین منافع و ارزش‌ها را در نظر داشتیم.

رئیسی گفت: آنها که به ارزش‌ها توجه نمی‌کنند خود را در جهت حفظ منافع دیگران قرار می‌دهند.

رئیس با بیان اینکه بنای جمهوری اسلامی ایران همکاری با همه‌ کشورها است، افزود: در نشست با نخبگان و اصحاب رسانه احساس کردیم تصویری که از ایران ارائه می‌دهند واقعی نیست. وظیفه رسانه‌ها و مسئولین است که تصویر واقعی کشور را به آن‌ها ارائه دهند تا آن‌ها دچار اشتتباه محاسباتی نشوند.

رئیسی ادامه داد: ریشه تصمیم‌گیری‌های غلط در غرب نسبت به کشورمان را اشتباهات محاسباتی آنها در تصویرهایی که از ما دریافت می‌کنند می‌دانیم.

رئیس جمهور گفت: آمادگی جمهوری‌اسلامی را برای کار با کشورهای جهان و سازمان‌های بین المللی اعلام کردیم. 20 نشست و جلسه داشتیم و در این جلسات تلاش کردیم آنچه از مواضع ایران است را تبیین کنیم.

وی افزود: محور جلسات ما توجه به ارتباطات تجاری و اقتصادی و برنامه آتی جمهوری اسلامی برای این ارتباطات بود. آمادگی جمهوری‌اسلامی را برای کار با کشورهای جهان و سازمان‌های بین المللی اعلام کردیم.

لوح هخامنشی

لوح هخامنشی

بنا به روایت ایرنا، بیش از 85 سال از خروج گِل‌نبشته‌هایی که فقط برای مطالعه در اختیار دانشگاه شیکاگو قرار گرفته بود می‌گذرد و حالا با بعد ده‌ها سال رایزنی‌های وزارت امور خارجه و میراث فرهنگی به موطن اصلی خود بازمی‌گردند؛ الواح هخامنشی که در تخت جمشید پیدا شده بود و جهت بررسی و یک دوره مطالعاتی سه ساله و به امانت به آمریکا فرستاده شد اما با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، دولت آمریکا مانع از استرداد آنها شد.

بر اساس اطلاعات کسب شده توسط خبرنگار حوزه دولت ایرنا، 3506 لوح با محتوای مدیریت منابع راه‌ها، روابط اجتماعی، مایحتاج اساسی زندگی، دستمزدها، اقتصاد جامعه هخامنشی به خط میخی و زبان عیلامی و آرامی که در 9 صندوق از طریق هواپیمای حامل هیأت‌ ایرانی وارد خاک کشور می شوند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (645 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (193 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (56 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (13 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان