دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

ورزش /

رونمایی رضا علیپور سنگنورد المپیکی از سگ بولداگ ترسناکش +تصاویر/ با این هیولا چطوری تنها می مونی؟ 

یکشنبه، 28 مرداد 1403
ساعدنیوز: رضا علیپور نفر چهارم مسابقات المپیک پاریس در رشته سنگنوردی در فضای مجازی به یک فنومن جالب تبدیل شده است. بیش از یک میلیون و دویست هزار نفر در یک ماه به پیج او اضافه شده اند. در اینجا تصاویری از سگ ترسناک او را می بینید.

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز، رضا علیپور در دیدار رده‌بندی سنگنوردی سرعتی المپیک با اختلافی بسیار کم به ساموئل واتسون باخت تا دستش از مدال کوتاه بماند اما ادای احترام این سنگورد جوان آمریکایی به علیپور و پستی که درباره او در اینستاگرام منتشر کرد، توجه زیادی را به همراه داشت. به‌طوری که واتسون چند روز بعد با انتشار یک استوری دوزبانه، از مردم ایران تشکر کرد. او اکنون در گفت‌وگو با "ورزش سه" درباره اتفاقات چند روز اخیر صحبت کرده است.

تو یک استوری دوزبانه فارسی-انگلیسی در اینستاگرام منتشر کردی تا از مردم ایران تشکر کنی. چه چیزی باعث شد که چنین کاری انجام بدهی؟
این قطعا اهمیت زیادی برای من داشت، ... پُستی که من منتشر کردم، تنها مجموعه‌ای از تصاویر از المپیک بود و در مورد بعضی از چیزهایی که در ذهنم بود، صحبت کرد. و یک پاراگراف آن در مورد تشکر از رضا و مردم ایران بود. من در آن تنها گفتم که او ستاره ایران و ستاره سنگوردی برای من است. و بعد از آن حجم زیادی از حمایت از طرف ایرانی‌ها به سمت من سرازیر شد. بنابراین من یک پُست کوتاه منتشر کردم تا تشکر کنم. واضح است که همه انگلیسی صحبت نمی‌کنند، بنابراین من آن قسمت از متن را ترجمه کردم و یک پیام تشکر هم در استوری و هم در کامنت سنجاق شده زیر آن پُست قرار دادم.

و این قطعا اهمیت زیادی برای من داشت. دیدن کامنت‌های زیادی که تنها پرچم ایران بودند و بعضی پرچم آمریکای ما، برای کشوری که روابط ژئوپلتیک دشواری دارند، دانستن اینکه مردم از طریق ورزش کنار هم هستند، واقعا اهمیت زیادی داشت.

انتظار داشتی که انتشار یک عکس رضا علیپور در کنار یک یادداشت کوتاه درباره او این‌طور مورد توجه هواداران ایرانی قرار بگیرد؟
نه، اصلا. منظورم این است که این پست مانند متن زیر آن، مجموعه‌ای از عکس‌های المپیک بود. او بود، پنگ وو، مربیانم و در متن پاراگراف‌هایی در مورد نحوه آماده کردن خودم برای مسابقه رده‌بندی و اینکه چه نگاهی به سایر ورزشکاران از جمله ورزشکاری از اسلوونی داشتم. بنابراین آن پست تنها در مورد او یا ایران نبود. این نظرات شخصی من بود و صد درصد واقعی بود. اصلا به دنبال جلب توجه نبودم.

تو در پست اینستاگرامی‌ات رضا را با عنوان "یکی از قهرمانان دوران کودکی‌ام" توصیف کردی. اولین باری که مسابقه او را تماشا کردی، به یاد داری؟
اولین‌باری که مسابقه او را دیدم، او در سال 2017 رکورد جهان را با زمان 5.48 در چین شکست. و فکر می‌کنم این اولین‌باری بود که در مورد او می‌شنیدم به عنوان چیتای ایرانی.

فکر می‌کنم آن مسابقه مقابل باسا ماوِم (از فرانسه)، یک ورزشکار المپیکی دیگر بود و واقعا جالب بود چون باسا در آن مسابقه جلو افتاده بود و این مسابقه واقعا باعث شد تا من به آینده سنگنوردی سرعتی فکر کنم، به نظر می‌رسید که او برنده خواهد شد. واقعا شرایط جالبی بود چون هر زمانی ممکن بود رقم بخورد، 5.3 ممکن بود، 5.3 ممکن بود و 4.6 هم ممکن بود، برای همین خیلی جالب بود.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 28 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
نگاهی به تِراس باصفا با گل های بزرگ کمند امیرسلیمانی +فیلم/ چه با احساس به گل ها آب میده
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
رونمایی از همزاد و بدل ترکیه‌ای ساره بیات+عکس/ یکی از یکی معروف تر و هنرمند تر
ویدیو/ رمزگشایی از نمادهای ایران باستان در نقوش درختان سرو و گل‌های 12 پر حکاکی شده در تخت‌جمشید
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
صحبت های خنده دار الهی قمشه ای: سَر و سِر دختر کشیش و باغبان وقتی کشیش مچ باغبون رو میگیره+ویدئو😂👌
رهبر انقلاب : راه طولانی پیمودید و حسینیه ما را از رایحه دل‌های ولایت‌مدارتان معطر کردید ؛ سلام مرا به بوشهری‌ها برسانید
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
اصول مهم ویراستاری تخصصی کتاب چیست؟