دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / دانستنی های جنسی و زناشویی /

روش های ترک خود ارضایی خانم ها و آقایان ! 

شنبه، 06 مرداد 1397
کد خبر: 10487
ساعد نیوز: باید پذیرفت تا زمانیکه ذهن انسان، الگوهای فکری و رفتاری درست و منطقی در زندگی شخصی خود ندارد، به چیزهای کم ارزش یا پوچ متمایل است و تا زمانیکه جادوی فکر درست و منطقی در ذهن او اثری

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از راستینه:

یکی از موضوعات و دغدغه های بسیار مهم برای اغلب نوجوانان و جوانان پس از سن بلوغ، کنترل امیال جنسی و رفع شهوت است. همه می دانیم که خودارضایی در دین مبین اسلام حرام است و عملی ناخوشایند است که باعث کاهش تنش های جنسی می شود. بسیاری از افراد می خواهند هرطور شده از آن رهایی یابند، اما به علت قوی بودن غریزه جنسی در انسان، یک کشش اجباری و اغوا کننده برای این عمل وجود دارد، طوری که مقاومت دربرابر آن سخت است. کم نیستند افراد متاهلی که بنا به دلایلی دست به خودارضایی می زنند و از این کار در عذاب هستند.

قصد داریم پاره ای از شیوه های ترک خود ارضایی را مرور کنیم. بدیهی است این موارد پاسخ قطعی و راه حل نهایی برای ترک خودارضایی نیست اما به هر ترتیب بازدارنده است. مجله سلامتی راستینه در این فرصت، روش های ترک خودارضایی را به توصیه و سفارش کارشناسان سلامت تقدیم می کند.

روش های ترک خود ارضایی در نوجوانان و جوانان کدامند؟

نبود اعتماد به نفس، بیکاری، فاصله گرفتن از تمرینات ورزشی در کنار تماشای فیلم های پورنوگرافی و تحریک کننده در اینترنت، به تکرار این عمل می انجامد.

همچنین انزوا، تنبلی، راحت طلبی، قبول نکردن مسئولیت در انجام کارهای منزل و گذراندن زمان به بطالت، گاهی با خودارضایی همراه است.

اقدام به خودارضایی

در منزل، زمانیکه حالت فوریت در اقدام به خودارضایی ایجاد می شود، از خود بپرسید چرا می خواهید خود ارضایی را ترک کنید. فکر کنید اگر والدین یا همسرتان شما را در حالت خود ارضایی ببینند چه فکری در مورد شما خواهند کرد؟ هر وقت تمایل به خودارضایی با رفتن به سایت های پورنوگرافی از طریق رایانه تان را دارید، رایانه را در محلی قرار دهید که غیر از شما دیگران نیز بتوانند صفحه مانیتور را ببینند و اگر افکار شهوانی به شما دست می دهد بلافاصله فکر خود را منحرف و به چیزهایی دیگر مثل کلاس های زبان انگلیسی و یا فوتبال معطوف کنید.

 وقت های آزاد خود را پُر کرده

یکی از راههای ترک خودارضایی این است که همواره وقت های آزاد خود را پُر کرده و برای خود اهداف ساده و کوچک تعیین کنید. ابتدا هدف این باشد که تا سه روز خودارضایی نخواهید داشت و پس از اینکه چند بار در انجام این هدف موفق شدید، کم کم تعداد روزها را افزایش دهید. در قدم بعدی مدت آن را پنج روز و سپس یک هفته کنید تا این زمان به یک ماه یا بیشتر برسد، اما در این کار بلند پروازی نکنید که شکست می خورید.

بعضی کارشناسان پیشنهاد می دهند که برای ترک خودارضایی در حمام، یک ساعت شماطه دار کوک کنید و هنگامی که زنگش به صدا درآمد سریع حمام را ترک کنید.

یکی دیگر از روش های ترک خودارضایی این است که هیچ وقت در خانه تنها نباشید. هر وقت احساس کردید باید خودارضایی کنید، شروع به راه رفتن و حتی دویدن آهسته کنید و وقتی اجبار به خودارضایی خیلی شدید و غیرقابل کنترل است، دوش آب سرد بگیرید چرا که در از بین بردن این حالت اجباری موثر است.

برای ترک خودارضایی از افکار تحریک کننده حتی برای شوخی و خنده پرهیز کنید. تماشای لباس زیر زنانه، جوراب زنانه و توجه به خانم هایی با پوشش نامناسب را کنار بگذارید و با نشان دادن شخصیت مستقل، قوی و با اراده از دوستانی که دائم از مسائل جنسی صحبت می کنند فاصله بگیرید.

 فکر درست و منطقی سخن پایانی
باید پذیرفت تا زمانیکه ذهن انسان، الگوهای فکری و رفتاری درست و منطقی در زندگی شخصی خود ندارد، به چیزهای کم ارزش یا پوچ متمایل است و تا زمانیکه جادوی فکر درست و منطقی در ذهن او اثری نکند، پیوسته بدون تغییر به مسیر پر اشتباه خود ادامه خواهد داد.

در زندگی شخصی خود اهدافی انتخاب کنید که آنقدر بزرگ باشد که در روند دستیابی به آنها، به شخص با ارزشی تبدیل شوید.

آشنایی با چهره های بزرگ اندیشه، حضرت حافظ، مولانا و سعدی و زندگی کردن با آنها از طریق مطالعه آثار و اشعار آنها البته به رغم دشواری، ذهن شما را وسعت می بخشد و پرورش می دهد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 09 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
گام به گام مراحل چاپ کتاب
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
مراحل اکسپت مقاله
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)