دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

بازار / رپورتاژ آگهی /

روش‌های اخذ مدرک دیپلم در تبریز 

پنجشنبه، 04 مرداد 1403
درحال‌حاضر چندین روش مختلف برای دریافت دیپلم تبریز برای شما که در این شهر سکونت دارید، وجود دارند.

برای آن دسته از ساکنین تبریز که قصد ادامه تحصیل در مراکز آموزش عالی را دارند یا می‌خواهند در شرکت‌های دولتی و خصوصی مشغول به‌ کار شوند، اخذ مدرک دیپلم تبریز اهمیت فوق‌العاده‌ زیادی دارد. به‌طور معمول اگر وقفه‌ای در روند تحصیل ایجاد نشود، افراد می‌توانند در سن 17 الی 18 سالگی دیپلم دریافت کنند. بدون داشتن مدارک تحصیلی دوره دبیرستان هم می‌توان دیپلم گرفت؛ شما باید روش‌های اخذ دیپلم، انواع دیپلم و فرآیند اخذ دیپلم را بشناسید تا به‌راحتی این مدرک مهم تحصیلی را دریافت کنید.

روش‌های اخذ مدرک دیپلم

درحال‌حاضر چندین روش مختلف برای دریافت دیپلم تبریز برای شما که در این شهر سکونت دارید، وجود دارند. اولین روش که طولانی‌ترین روش دریافت دیپلم است، تحصیل در مدارس است. در این روش شما باید 12 سال به‌طور متوالی یا غیر متوالی تحصیل کنید. در پایان هر سال تحصیلی از شما امتحان گرفته می‌شود و با کسب نمره قبولی، به پایه بالاتر هدایت می‌شوید تا اینکه پس از 12 سال تحصیل مدرک دیپلم را بگیرید.

معرفی انواع دیپلم

در کل سه دیپلم یعنی فنی و حرفه‌ای، دیپلم نظری و دیپلم کار و دانش به افراد محصل ارائه می‌شوند:

دیپلم نظری

دیپلم نظری یکی از معتبرترین مدارک آموزش و پرورش است که تا سال 1398 برای دانش‌آموزان تحصیل کرده در رشته‌های ریاضی فیزیک، علوم انسانی و علوم تجربی صادر می‌شد. افرادی که سه سال دوره دبیرستان خود را با موفقیت پشت‌سر بگذارند، می‌توانند دیپلم نظری در رشته تحصیلی مورد نظر خود را دریافت کنند و وارد دانشگاه شوند.

دیپلم فنی‌ و‌ حرفه‌ای

از دیگر دیپلم‌های رسمی و قانونی آموزش و پرورش دیپلم فنی و حرفه‌ای است. فارغ‌التحصیلان حوزه فنی‌ و‌ حرفه‌ای بلافاصله پس از اینکه دوره تحصیلی خود را به پایان می‌رسانند، می‌توانند این دیپلم را دریافت کنند. دیپلم تبریز فنی‌ و حرفه‌ای مدرکی علمی و تخصصی است که برای رشته‌های گوناگون فنی‌ و ‌حرفه‌ای صادر می‌شود. این دیپلم برای استخدام در ارگان‌های دولتی، ارتقا در شغل، مهاجرت و اپلای و دریافت جواز کسب مناسب است.

دیپلم کار و دانش

نوع دیگری از دیپلم که متقاضیان می‌توانند دریافت کنند، دیپلم کار و‌ دانش است. متقاضیان برای دریافت دیپلم کار و دانش باید 3 سال در دوره متوسطه دوم به تحصیل بپردازند و در کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های مرتبط با موضوع تحصیل خود حضور یابند. رشته‌های کار و دانش بیشتر رشته‌های عملی هستند تا مهارت فنی متقاضیان را افزایش دهند. با دریافت این دیپلم افراد می‌توانند به راحتی در بازار کار فعالیت کنند.

راهنمای جامع دریافت مدرک دیپلم تبریز

مدرک دیپلم جزو اولین مدارک معتبر تحصیلی افراد است و گواهی می‌دهد که یک فرد دوران تحصیلی 12 ساله را پشت‌سر گذاشته است. اصولا زمانی که صحبت از اخذ دیپلم به میان می‌آید، ریز نمرات افراد، مدارک اصل پیش دانشگاهی و مدارک شناسایی افراد مورد نیاز هستند. برای اخذ دیپلم لازم است مراحل زیر را پشت‌سر بگذارید:

دریافت ریزنمرات

برای اخذ دیپلم آموزش و پرورش معمولا ریزنمرات دبیرستان و پیش دانشگاهی حائز اهمیت هستند. در قدم اول باید به دبیرستان محل تحصیل خود مراجعه کنید و ریزنمرات دوره‌های تحصیلی خود را از مسئولین دبیرستان دریافت کنید. فراموش نکنید حین دریافت ریزنمرات باید یک عکس همراه شما باشد تا این عکس به همراه ریزنمرات مهر شود. بدون مهر، ریزنمرات تحصیلی شما هیچ اعتباری نخواهند داشت.

مراجعه به اداره آموزش و پرورش منطقه

بلافاصله بعد از صدور ریزنمرات به اداره آموزش و پرورش منطقه زندگی خود بروید و پیگیر روند اخذ دیپلم باشید. در این مرحله مسئولین اداره ریزنمرات صادر شده را مهر و امضا می‌کنند.

مراجعه به اداره کل آموزش و پرورش استان

برای الصاق تمبر و ثبت مهر اداره کل آموزش و پرورش نیز باید به اداره آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی مراجعه کنید تا در نهایت دیپلم خود را دریافت کنید.

منتظر دیپلم باشید

پس از اینکه مدارک تحصیلی آماده شدند، باید درخواست دیپلم بدهید و منتظر مدرک دیپلم خود باشید. مدرسه محل تحصیل شما یک گواهی تحت عنوان دیپلم موقت به شما می‌دهد که برای ثبت‌نام در دانشگاه کاربردی است.

دریافت مدرک دیپلم بعد از ترک تحصیل

افرادی که ترک تحصیل کرده‌اند و مدرک سیکل دارند نیز می‌توانند دیپلم بگیرند. این افراد باید به سازمان‌های وابسته به نظام آموزش و پرورش استان مراجعه کنند و دیپلم رسمی خود را از این سازمان‌ها دریافت کنند.

آن‌ها می‌توانند یکی از رشته‌های نظری، فنی و کار ‌و ‌دانش را انتخاب کنند و با پرداخت هزینه های مورد نیاز دیپلم بگیرند. البته موسسات فنی ‌و‌ حرفه‌ای و کار و دانش شرایط خاصی همچون شرکت در دوره‌ها و کلاس‌های اخذ دیپلم دارند و افراد شاغل نمی‌توانند از این امتیاز بهره‌مند شوند.

هزینه اخذ دیپلم تبریز

اخذ دیپلم از مدرسه هزینه‌های خاص خود را دارد که شامل هزینه‌های تحصیل در مدرسه و هزینه‌های مربوط به صدور مدارک ارائه دیپلم می‌شود.

هزینه‌های ثبت‌نام دریافت دیپلم، هزینه شرکت در آزمون‌های مربوطه و هزینه گرفتن دیپلم از موسسات مختلف مهم هستند. ممکن است نوع رشته تحصیلی که شما انتخاب می‌کنید، دلیل متفاوت بودن هزینه دیپلم تبریز باشد. برای اطلاع از هزینه‌های دریافت دیپلم باید ابتدا مؤسسات و روش مورد نظر خود را انتخاب کنید و با رجوع به مؤسسات مورد نظر از میزان دقیق هزینه‌ها اطلاع یابید.

بسیار راحت دیپلم خود را دریافت کنید!

مدرک دیپلم، مدرک معتبر و کاربردی برای ورود به بازار کار یا دانشگاه است. افرادی که دوره 12 ساله تحصیل خود را در مدارس پشت‌سر گذاشته‌اند یا مدرک سیکل دارند، می‌توانند به راحتی دیپلم اخذ کنند. دریافت دیپلم در شهر تبریز نیاز به مدارک ‌مختلف، انتخاب روشی درست و طی کردن مراحل گوناگون دارد. اگر قصد گرفتن دیپلم را دارید، باید هزینه‌های مرتبط با دیپلم رشته مورد نظر خود را پرداخت کنید. شما می‌توانید در تبریز با مراجعه به آموزشگاه https://fartabriz.com ، دیپلم خود را بعد از گذراندن دوره های مورد نیاز دریافت کنید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 11 شهریور
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
8 میوه مفید برای رشد سریع مو/ بنظرتون استفاده از قرص‌های مکمل ارزونتر و بصرفه‌تره یا این میوه‌ها؟+ عکس
(عکس) رونمایی پردیس پورعابدینی، بازیگر سریالهای "آقازاده" و "گناه فرشته"، از خواهر پزشکش/ قبول دارین تنها شباهتشون لبخندشونه؟
مراحل سابمیت مقاله
بیدار کردن علیرام نورایی از خواب خوش صبحگاهی به دست پسرش با مجسمه‌های T -REX +ویدیو/ مذاکره مسالمت آمیز آقای بازیگر با نویان برای خوابیدن بیشتر😂
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
پذیرایی درجه یک و مخصوص از شیدا مقصولو همسر مورایس در اولین سفر به کشور همسرش؛ یک تکه میوه دراگون با پرتقال و زیتون با پوره سیب زمینی و ماهی گریل شده+عکس
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
مسعود پزشکیان: همیشه در نماز می‌گوییم صراط مستقیم؛ ولی تحمل شنیدن یک نظر مخالف را نداریم+ویدیو
تبدیل پایان نامه به مقاله