دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / دانستنی های خودرو /

روش های جلوگیری از نشتی روغن گیربکس 

دوشنبه، 25 دی 1402
نشتی روغن گیربکس یکی از مشکلات رایج در خودروها می باشد. ما در این مطلب از ساعد نیوز روش های جلوگیری از این عارضه را بیان می کنیم. با ما همراه باشید.

قطعات تشکیل دهنده خودروها با شکل و کارکردهای مختلف، در کنار هم قرار می گیرند. این قطعات که دارای وظایفی هستند، برای عملکرد صحیح خود نیاز به مراقبت دارند. روغن واسکازین برای روان و نرم کردن حرکت آن ها به کار می رود. گیربکس خودروها با کمک این روغن، کارایی بهتری داشته و مانع تعویض و تعمیرهای کوتاه مدت آن ها می شود.

چطور از نشتی روغن گیربکس خودرویم جلوگیری کنم؟


  • در هربار تعویض روغن گیربکس، حتما سطح روغن را بررسی کنید.

  • به رنگ روغن گیربکس خودروی خود خیلی دقت کنید. روغن جدید معمولا به رنگ قرمز روشن و شفاف است. اما اگر رنگ روغن‌تان نسبت به قبل کدرتر شده و مایل به سیاه یا قهوه‌ای سوخته شده، بهتر است روغن گیربکس را عوض کنید.

  • یکی از دلایل رایج نشتی روغن گیربکس که معمولا هم نادیده گرفته می‌شود، پارگی دائم لاستیک‌های مهر و موم کننده محفظه روغن است. بنابراین برای پیشگیری از نشتی روغن، وضعیت این لاستیک‌ها را دائما بررسی کنید.

سخن پایانی


هر چه بیشتر با ماشینی که نشتی روغن دارد رانندگی کنید، روغن بیشتری تخلیه می شود. در برخی مواقع دیگر روغنی باقی نمی ماند و به طور کامل تخلیه میشود و گیربکس شما آسیب خیلی جدی می بیند. اگر نشتی کوچک باشد، می تواند برای شما وقت بخرد تا برای تعمیر به نزدیکترین تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک بروید.البته نشت روغن گیربکس برای محیط زیست و حیوانات بسیار خطرناک است، بنابراین باید هرچه سریعتر آن را تعمیر کنید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 28 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
جدیدترین ژست عاشقانه المیرا دهقانی و همسر قدبلند و خوش‌تیپش در مکانی با بافت سنتی و قدیمی/ ظاهر شدن خانوم بازیگر با استایل ساده و بدون آرایش
ترجمه تخصصی کتاب
آیتک سلامت با پوشیدن مانتو کوتاه طرح سنتی و شلوار بگ استایلی جذاب مناسب خانوم های قد بلند ساخته است +عکس
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
ویدیویی از بازسازی سه‌بعدی شهر باستانی دارابگرد/ شگفتی‌های شهر افسانه‌ای شاهنامۀ فردوسی را ببینید
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه