دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / دنیای مد و زیبایی / آرایش و زیبایی /

روش های خانگی دتوکس تراپی مو 

دوشنبه، 14 شهریور 1401
اگر همیشه از روش های خانگی و مواد طبیعی برای زیبایی پوست و موی خود استفاده می کنید و تمایلی به مصرف مواد شیمیایی ندارید، روش های خانگی دتوکس تراپی مو که در ادامه معرفی کردیم را امتحان کنید.

دتوکس تراپی مو چیست؟

دتوکس تراپی مو شامل پاکسازی عمیق موهای شما با یک شامپو سم زدای آماده یا داروهای طبیعی و خانگی است. این روش به حذف کثیفی و تجمع محصولات روی پوست سر کمک می کند. اگر پوست سر سم زدایی نشود، ممکن است مانع از اثرگذاری محصولات و روتین مراقبت از مو شما بشود. دتوکس تراپی موها و پوست سر شما را برای سایر مراقبت های مو آماده می کند. همانطور که گفته شد، استفاده از محصولات مراقبت از مو ممکن است منجر به تجمع کثیفی و چربی در موهای شما شود. زیاده روی در محصولات مراقبت از مو ممکن است بیشتر به ضرر شما منجر شود. در چنین مواقعی توصیه می کنیم برای جوان سازی موهای خود آن ها را سم زدایی کنید. دستور العمل های ساده دتاکس تراپی مو را دنبال کنید تا موهای خود را احیا کنید، آن ها را صاف کنید و پوست سر خود را کاملا تمیز کنید. این درمان ها کاملا موثر و بی ضرر هستند زیرا از مواد طبیعی استفاده می کنند که اثر شفاف کنندگی دارند. همچنین برای رسیدن به حداکثر نتایج، از یک رژیم غذایی متعادل سالم پیروی کنید. این روش همچنین مزایای دیگری نیز دارد که ما در ادامه به آن ها اشاره می کنیم

روش های خانگی دتوکس تراپی مو

  • سم زدایی مو با خیار و لیمو: لیمو منبع غنی اسید سیتریک است که اسید سیتریک پوست سر شما را تمیز می کند. خیار موجود در این دستور التهاب پوست سر شما را کم می کند. برای درست کردن این ترکیب به موارد زیر نیاز دارید:

  1. ۱ عدد لیمو بزرگ
  2. یک عدد خیار متوسط
  3. اسانس (اختیاری)
  • خیار و لیمو را پوست بگیرید و به قطعات کوچک خرد کنید. مواد را با اسانس دلخواه مخلوط کنید. از این ترکیب به عنوان یک شامپوی معمولی استفاده کنید. و طبق معمول همیشگی آبکشی کنید.
  • این ترکیب را یکبار یا دوبار در هفته استفاده نمایید تا نتیجه فوق العاده آن را مشاهده کنید.
  • سرکه سیب: برای سم زدایی موها با سرکه سیب کافی ست ۲ لیوان آب را با ۲ قاشق غذاخوری سرکه سیب مخلوط کنید. توجه داشته باشید که حتما سرکه را رقیق کنید و آن را به طور مستقیم روی موهایتان نریزید. بعد از اینکه موهایتان را با شامپو شستید و آبکشی کردید، مخلوط سرکه و آب را روی کف سر بریزید. مراقب باشید که در این حین چشمانتان بسته باشد چون سرکه به شدت باعث سوزش چشم می شود. پس از ۵ دقیقه موهایتان را آبکشی کنید؛ این روش را هفته ای یک بار انجام دهید تا نتایج خوبی از آن بگیرید
  • خاک رس: خاک رس می تواند به از بین رفتن شوره سر و چربی بیش از حد موها کمک زیادی کند. بری استفاده از آن کافی ست ۴ قاشق غذاخوری سرکه سیب را با نصف فنجان آب و نصف فنجان ژل آلورا ترکیب کنید. سپس نصف فنجان خاک رس پودر شده به آن بیافزایید. پس از ترکیب کردن مواد یک خمیر غلیظ به دست می آید که باید آن را روی پوست سر خود بمالید. یک مشما یا کلاه روی سرتان بگذارید و ۳۰ دقیقه صبر کنید. بهتر است اجازه ندهید ماسک خشک شود و هر چند ثانیه یک بار چند پیس آب روی موهایتان اسپری کنید. سپس موهایتان را با شامپو و نرم کننده سبک بشویید؛ استفاده از این روش یک بار در هفته کافی ست.

  • نمک دریا: می توانید با نمک دریا دیتاکس تراپی را انجام دهید و یک شامپو دتوکس برای خود درست کنید. برای این کار کافی ست مقداری شامپو کف دست خود بریزید و ۲ تکه نمک دریا درشت را به آن اضافه کنید. سپس آن را روی موهای خود بمالید و پوست سر را چند دقیقه ماساژ دهید تا خوب کف کند. در آخر موهایتان را با آب ولرم رو به خنک بشویید. برای راحتی بیشتر می توانید نصف قاشق چایخوری نمک دریا را داخل ظرف شامپوی خود بریزید و ماهی یک بار موهایتان را با آن بشویید. نمک دریا بهترین لایه بردار برای پوست سر است و می تواند سلول های مرده پوست را به خوبی از بین ببرد و آن را آبرسانی کند.

  • ماسک شیکاکای: شیکاکای می تواند پوسته ریزی، خارش، خشکی و چربی پوست سر را از بین ببرد. در صورت استفاده منظم ممکن است به پاکسازی پوست سر شما کمک کند. مواد لازم:

  • ۲ قاشق غذاخوری پودر شیکاکای
  • آب

به مقدار کافی آب به پودر شیکاکای اضافه کنید تا به شکل خمیری درآید. موهایتان را خیس کنید و خمیر شیکاکای را روی آن بمالید. پوست سر خود را به مدت ۲ دقیقه ماساژ دهید و خمیر را همچنین به ساقه موهای خود بمالید. بعد از چند دقیقه با آب خنک موهایتان را بشویید. این ترکیب خمیری را یک الی دوبار در هفته استفاده کنید.

  • آلوئه ورا: یکی دیگر از روش های درست کردن شامپو دیتاکس استفاده از ژل آلوورا و شیر نارگیل است. شیر نارگیل با کم کردن ریزش پروتئین باعث استحکام بیشتر موها می شود؛ به علاوه در تمیز کردن مو هم نقش مفیدی دارد. برای ساختن این شامپو خانگی کافی ست ۳ قاشق غذاخوری ژل آلوورا را با ۵ قاشق غذاخوری شیر نارگیل ترکیب کنید. خمیر را در قالب های کوچک بریزید و داخل فریزید قرار دهید. یک شب قبل از اینکه بخواهید موهایتان را دیتاکس تراپی کنید قالب یخ را در یخچال بگذارید. برای استفاده اول موهایتان را خیس کنید و بعد ماسک را روی سر، مخصوصا کف سر، بمالید و چند دقیقه ماساژ دهید. بعد از ۱۵ دقیقه موهایتان را آبکشی کنید.

  • عسل: عسل خاصیت مرطوب کنندگی بالایی دارد و علاوه بر نرم و مرطوب نگهداشتن موها به پاکسازی و سم زدایی آن هم کمک شایانی می کند. برای استفاده از آن کافی یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی را با ۳ قاشق غذاخوری آب مخلوط کنید. البته این مقدار به حجم و اندازه موهایتان بستگی دارد و اگر موهای بلند تری دارید مقدار بیشتری عسل و آب نیاز خواهید داشت. پس از ترکیب کردن مواد موهایتان را خیس کنید و ماسک را روی کف سر بمالید. می توانید آن را روی ساقه و کل موها هم پخش کنید. پس از ۲۰ دقیقه موهایتان را با آب خنک بشویید و از تمیزی و نرمی آن لذت ببرید.

  • سفیده تخم مرغ: برای دیتاکس تراپی موهایتان می توانید از جوش شیرین، سفیده تخم مرغ و آب پاک کننده هم استفاده کنید. کافی ست مقدار مساوری از تمام مواد را با هم مخلوط کنید و یک حبه سیر رنده شده هم به آن بیافزایید. ماسک مو را روی کف سر و موهای خود ماساژ دهید و پس از ۱۰ دقیقه موهایتان را با آب خنک بشویید. این ترکیب سرشار از خاصیت برای موها است؛ سفیده تخم مرغ باعث تقویت موها می شود، جوش شیرین چربی های اضافه پوست سر را از بین می برد (برای پوست های خیلی خشک و حساس مناسب نیست) و سیر هم به رشد مو کمک می کند. البته دقت کنید که سیر را با کمی روغن زیتون ترکیب کنید و ماسک را زیاد روی موهایتان نگذارید. در غیر این صورت ممکن است پوست سر با سیر بسوزد.

غذاهایی که ممکن است به سم زدایی موهای شما کمک کند

برنامه های کاربردی موضعی در صورت پیگیری منظم می توانند نتایج قابل مشاهده ای ایجاد کنند. با این حال سم زدایی از بدن به سلامت کلی مو نیز کمک می کند. شواهد نشان می دهد که غذاهای زیر می توانند کمک کننده باشند:

  • خیار
  • زنجبیل
  • لیمو
  • نعناع
  • هندوانه
  • پرتقال
  • سبزیجات برگ دار
  • آووکادوها
  • غذاهای غنی از پروتئین بدون چربی
  • مصرف مقادیر کافی مایعات از جمله آب می تواند بدن را هیدراته نگه دارد و سموم را دفع کند.

راه های موثر تر کردن دیتاکس تراپی مو

  • از شامپوی مناسب موهای خود استفاده کنید.
  • از برس یا شانه مو مناسب استفاده کنید.
  • استفاده از روغن های طبیعی برای سلامت مو و پوست سر خود را فراموش نکنید.
  • از کره مو به عنوان نرم کننده طبیعی مو استفاده کنید.
  • استفاده از مواد شیمیایی، حرارت و صاف کننده ها را به حداقل برسانید.
  • تغذیه و رژیم غذایی مناسب خود را داشته باشید. برای بهبود سلامت کلی موهای خود می توانید غذاهایی مانند خیار، زنجبیل، هندوانه و سبزیجات برگ دار مصرف کنید.

پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 17 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
سابمیت مقاله چیست؟