دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / دنیای مد و زیبایی / آرایش و زیبایی /

روش های نرم کردن ریش صورت 

یکشنبه، 15 خرداد 1401
ریش و سیبیل یکی از اجزای زیبایی در چهره مردان می باشد. اما خوب این جز بسیار مهم زیبایی می تواند به هر دلیلی دچار مشمل گردد و چهره فرد را نازیبا سازد. یکی از این موارد زبری ریش است. اگر شما هم به دنبال یک راه مناسب و درمان زبری ریش صورت می باشید پیشنهاد می کنیم این مطلب را از دست ندهید.

داشتن ریش نرم و لطیف کار مشکلی نیست، فقط باید به آن توجه نمود. اینکه فکر کنید ریش برای خودش می روید و احتیاج به مراقبت و توجه ندارد، یک فکر کاملاً اشتباهی می باشد. ریش نیز مانند سایر اعضای بدن احتیاج به رسیدگی و توجه داشته و می تواند در کنار زیبایی اعتماد به نفس فرد را افزایش دهد.

علت زبری ریش

علت های مختلفی می تواند باعث ایجاد زبری ریش گردد که به طور خلاصه می توان به برخی از موارد مهم اشاره نمود.

  • خشکی مو: وقتی به اندازه کافی آب نمی نوشید، در نتیجه کم آبی، ریش و پوست شما خشک می شوند و در نتیجه حالت چهره تان خسته به نظر می رسد. سعی کنید مرتب آب بنوشید.
  • دمای پایین محیط: فصل سرد زمستان بر ریش مردانه تأثیر منفی دارد و باعث خشکی آن می شود. در دمای پایین سعی کنید ریش خود را با شال گردن بپوشانید و مرتب از انواع روغن نرم کننده ریش مرطوب کننده ریش استفاده کنید.
  • نظافت نامناسب: ریش در طول روز بیشتر در معرض آلودگی های محیط و گردوغبار قرار دارد و باید مرتب آن را پاکسازی کنید. ریش کثیف به معنی ناسالم بودن آن نیست، ولی حالتی خشک و زبر دارد و ظاهر شما را بد نشان می دهد.
  • اصلاح نامناسب: اگر برای اصلاح صورت از قیچی نامناسب استفاده کنید، باعث زبری و دوشاخه شدن موهایش می شوید. این مسئله منجر به خشکی و زمختی ریش مردانه می شود. سعی کنید از انواع مناسب لوازم پیرایش کمک بگیرید و کیفیت اصلاح خود را افزایش دهید.
  • و …

راه های نرم کردن ریش

زیبایی ریش و سبیل با زیبایی و جذابیت مردان رابطه مستقیمی دارد. اگر می خواهید ریشی زیبا و در نتیجه صورتی جذاب تر داشته باشید، باید به نرمی و حالت پذیری ریشتان بیشتر توجه کنید، ریش نرم نسبت به ریش خشک رطوبت بیشتری دارد و کمتر دچار ریزش می شود. به این ترتیب سلامت مو های صورت شما نیز حفظ خواهد شد. ریش مردانه تأثیر بسیار زیادی بر اعتمادبه نفس آقایان دارد. عاشق ریش هستید، ولی از زبری و زمختی ریش و سبیل خود خسته شده اید؟ با ما همراه باشید تا راه های نرم كردن ريش و سبیل را توضیح بدهیم.

1. استفاده از روغن ریش

یکی از رایج ترین راه های نرم کردن ریش، استفاده از روغن ریش است. موهای صورت آقایان زبرتر از موهای سرشان است. اگر حس می کنید ریشتان خشک و زمخت شده است، نشانه کم آبی ریش است. روغن ریش باعث آب رسانی، نرمی، لطافت، جلوگیری از شوره و خارش ریش آقایان می شود. بهترین زمان برای استفاده از روغن ریش بلافاصله بعد از دوش گرفتن است.

۲. استفاده از بالم ریش

بالم ریش باعث می شود بافت ریش مردانه پرپشت تر شود و با استفاده مرتب از آن متوجه افزایش رطوب ریش و سبیل خواهید شد. این محصول برای انواع مدل ریش کوتاه و بلند مناسب است.

۳. استفاده از موم ریش

این محصول از موم زنبور عسل و روغن هایی تشکیل می شود که رطوبت ریش را حفظ می کنند. موم ریش از ریزش موهای ریش و سبیل جلوگیری می کند و باعث افزایش سلامت مو و نرمی آن می شود. آقایان با ریش بلند و پرپشت با خیال راحت می توانند از موم ریش استفاده کنند.

۴. استفاده از صابون و شامپوی ریش

تمیزکردن مرتب ریش از نفوذ باکتری ها و قارچ ها به آن جلوگیری می کند. برای پاکسازی ریش و سبیل خود از انواع شامپو و صابون مناسب ریش استفاده کنید. این شوینده های مخصوص طوری طراحی شده اند که باعث تقویت، آب رسانی، نرمی و لطافت ریش می شوند. سعی کنید روزانه ریش خود را تمیز کنید.

۵. استفاده از نرم کننده ریش

نرم کننده ریش با آب رسانی به کوتیکول مو باعث نرم شدن آن می شود و تا حد زیادی از موخوره و گره خوردگی ریش جلوگیری می کند. برای نتیجه بهتر، می توانید ۳ بار در هفته از نرم کننده ریش استفاده کنید.

۶. استفاده از روغن های طبیعی

بسیاری از روغن های ضروری مانند روغن اکالیپتوس خاصیت ضدمیکروبی و ضدالتهابی دارند و باعث کاهش شوره ریش می شوند. همچنین این روغن ها سبب آب رسانی و در نتیجه نرم شدن ریش می شوند. البته توجه داشته باشید که اگر روغن های ضروری را به تنهایی به پوست تان بزنید، باعث تحریک آن می شوید؛ بهتر است این روغن ها را با انواع روغن حامل ترکیب کنید. روغن های ضروری عبارت اند از:

  • مریم گلی؛
  • اسطوخودوس؛
  • درخت چای؛
  • آویشن؛
  • یلنگ یلنگ؛
  • چوب صندل؛
  • رزماری؛
  • گل سرخ؛
  • زنجبیل.

روغن های حامل عبارت اند از:

  • نارگیل؛
  • زیتون؛
  • آرگان؛
  • آفتاب گردان؛
  • جوجوبا.

۷. استفاده از وازلین

وازلین باعث آب رسانی به ریش می شود. هرزمان حس کردید موهای ریشتان خشک و زبر شده اند، می توانید با مقداری وازلین ماساژشان دهید.

۸. داشتن تغذیه سالم

داشتن یک برنامه غذایی سالم و طبیعی در کنار آنکه به سلامت بدن کمک می کند می تواند مشکلات پوست و مو را نیز درمان نموده و زیبایی را به پوست و مو هدیه دهد. داشتن رژیم غذایی سالم و تأمین ویتامین های ضروری، تأثیر شگفت انگیزی بر سلامت موها دارد. اگر شروع به خوردن پروتئین کافی کنید، به تدریج شکنندگی موهایتان کاهش خواهد یافت.

۹. مرتب کردن ریش

برای نرم کردن ریش و سبیل مرتب آنها را شانه بزنید و با کمک قیچی کمی کوتاهشان کنید تا از دوشاخه شدن و گره خوردگی موها جلوگیری کنید. یک شانه چوبی مخصوص ریش کمک می کند تا ریش نرم و یکدست داشته باشید. شانه زدن ریش کمک می کند تا رطوبت و روغن های موجود در سطح پوست ریش به تمام نقاط ریش انتقال پیدا کند و کثیفی و ناخالصی ها از سطح مو زدوده گردد و ریش یکدست و زیبا در کنار یکدیگر قرار بگیرند.

۱۰. آب رسانی منظم به ریش و بدن

همانطور که موی سر به مراقبت و رطوبت رسانی احتیاج دارد ریش صورت نیز به مراقبت احتیاج داشته و آبرسانی به آن باید حفظ گردد. به همین علت می توان از محصولات طبیعی آبرسان: روغن ریش صورت، نرم کننده ریش، گیاهان دارویی و … برای ریش استفاده نمود و یا آب بدن را به وسیله نوشیدن آب و مایعات دیگر تضمین نمود. اگر روزانه در معرض آفتاب قرار می گیرید، به احتمال بسیار زیاد ریش های شما خشک و زمخت می شوند. بهتر است هر روز ۸ لیوان آب بنوشید و ریش های خود را با کمک انواع روغن ریش آب رسانی کنید.

در این مقاله، راه های نرم کردن ریش را توضیح دادیم تا بتوانید به کمک این روش ها اعتمادبه نفس و جذابیت خود را افزایش دهید. اگر این مقاله را دوست داشتید، می توانید آن را برای دوستانتان هم بفرستید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
گام به گام مراحل چاپ کتاب
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
مراحل اکسپت مقاله
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن