دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

دانشگاه / آموزش / رشته های دانشگاهی / مشاوره تحصیلی /

روشهای برنامه ریزی برای مطالعه و آمادگی برای کنکور ارشد چیست؟ 

یکشنبه، 05 فروردین 1397
کد خبر: 3855
ساعدنیوز: در این مقاله ساعدنیوز به بررسی این سوال می پردازد که روشهای  برنامه ریزی برای مطالعه و آمادگی برای کنکور ارشد چیست ؟

اگر در انتهای دوره تحصیلی هستید و قصد ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر و به خصوص کارشناسی ارشد را دارید باید خود را برای کنکور ارشد اماده کنید. کنکور ارشد رقابت و امتحانی است که سالانه برگزار می شود و تمامی افراد و فارغ التحصیلان کارشناسی رشته های مختلف برای به دست آوردن صندلی دانشگاه با یکدیگر به رقابت می پردازند. اما چه شیوه ای را برای مطالعه و خواندن دروس برای کنکور ارشد باید به کار بندیم تا دراین امتحان موفق شویم؟ ساعدنیوز در این مقاله به بررسی این سوال می پردازد که روشهای برنامه ریزی برای مطالعه و آمادگی برای کنکور ارشد چیست؟

روشهای آمادگی برای کنکور ارشد 

اولین قدم در هر مطالعه و آموزشی برنامه ریزی است اما از دیدگاه ما باید یک قدم جلوتر رفت و اول نگاهی به گذشته و خود نمود. اولین قدم برای برنامه ریزی برای شروع مطالعه و درس خواند کنکور ارشد این است که به خود و توانایی های خود نگاه کنیم و هر گونه برنامه ریزی برای مطالعه آینده را بر اساس و با در نظر گرفتن شرایط زندگی خود انجام دهیم. خیلی دیده شده است که برنامه های بلند پروازانه ای برای درس خواندن می کنیم که چون با شرایط فکری و ذهنی ما همخوانی ندارند معمولا اجرا نمی شوند.

دومین شیوه برای برنامه ریزی مطالعه و درس خواندن برای کنکور ارشد این است که برنامه تنظیمی با توجه به پتانسیل و توانایی خود ما تنظیم شود و برنامه را برای خود بنویسیم. معمولا برنامه ای که توسط فرد دیگری هر چند هم که با تجربه باشد نوشته شود تاثیر مثبت و درست خود را نخواهد داشت و موفق نخواهد بود، چون ویژگی های اخلاقی و موقعیتی شما در آن مدنظر قرار نگرفته است.

سومین کاری که در برنامه ریزی مطالعه و درس خواند کنکور ارشد باید آن را انجام دهیم این است که باید برنامه زمانبندی خود را هفتگی تعیین کنیم. معمولا برنامه ریزی هایی که روزانه و ساعت به ساعت تنظیم می شوند موفق نخواهند بود زیرا بارها شده است که به دلیل اتفاقی در یک روز نشود برنامه را اجرا کرده که در هفته می توان برنامه ای برای جبران ان ریخت.

در نهایت سعی کنید ایده های خلاقانه و مواردی که خود به آن می رسید در برنامه ریزی خود لحاظ کنید. یادتان باشد که هیچ فردی به اندازه خود شما درگیر و نگران شرایط کاری و فکری شما نمی باشد و هیچ کس بهتر از شما با نوع تفکر و شخصیتتان آشنایی ندارد. پس در برنامه ریزیتان خلاق و پویا باشید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 14 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
مراحل اکسپت مقاله
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
سابمیت مقاله چیست؟
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم