دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / گردشگری /

روستای ونان قم: معروف به عروس خلجستان +تصاویر جذاب و دیدنی 

یکشنبه، 06 خرداد 1403
کد خبر: 390180
ساعد نیوز:روستا ونان از مناطق ییلاقی استان قم به شمار می رود. عروس خلجستان نام دیگر آن می باشد. بیشتر این افراد به صورت فصلی در این محل زندگی می کنند. این روستا طبیعت سرسبز و چشم‌نوازی دارد. و طرفداران زیادی را جمع کرده است. با ما همراه باشید.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعد نیوز به نقل از پانا، روستای ونان قم در یکی از غربی‌ترین مناطق استان قم واقع شده است. این روستا یکی از زیبا ترین روستاهای ایران به شمار می رود. کوه (توس) بین دو روستای ونان و کهندان قرار گرفته است و توریست زیادی را دارد. شغل بیشتر اهالی آن زراعت در زمین ها می باشد. در ادامه با ما همراه باشید.

روستای ونان قم

ونان، روستایی است از توابع دهستان کهندان بخش قاهان شهرستان جعفرآباد در استان قم ایران. در گذشته اهالی ونان درآمد خود را از کشاورزی و دامداری داشتند؛ اما باخشکسالی‌های اخیر عده ای به شهر (اغلب تهران)مهاجرت کرده‌اند.

این روستا در دهستان کهندان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال 1385، جمعیت آن 192 نفر (66خانوار) بوده‌است.

مسیر دسترسی

فاصله روستای ونان از تهران حدود 190 کیلومتر است. برای دسترسی به این روستا از تهران باید وارد جاده ساوه شوید و تا ساوه ادامه دهید. پس از رسیدن به ساوه، مسیر را در جاده سلفچگان به طرف جنوب ادامه دهید و در کیلومتر 36، از خروجی سمت راست (به طرف غرب) از جاده اصلی خارج شوید و مسیر فرعی را ادامه دهید تا پس از 23 کیلومتر به روستای ونان برسید.

شغل اهالی روستای ونان قم

شغل بیشتر اهالی آن زراعت در زمین ها و باغ های زیبای این روستا است.

منظره طبیعی

روستای ونان دارای درختان سر به فلک کشده ی بسیاری است که این روستا رو زیبا کرده و طرفداران زیادی رو جمع کرده است.

معرفی روستا

فاصله آن تا قم حدود 100 کیلومتر، و فاصله آن تا تهران حدود 170 کیلومتر، و فاصله آن تا ساوه حدود 58 کیلومتر است که بین دو روستای نویس و کهندان قرار گرفته است.

روستای ونان یکی از زیباترین روستاهای ایران است که به عروس خلجستان معروف است. این روستا به دلیل طبیعت سرسبز و چشم‌نواز خود، همواره مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد.

نام روستای ونان از درختان ون فراوانی گرفته شده است که در گذشته در این روستا وجود داشته‌اند. جمعیت این روستا حدود 600 نفر است که بیشتر به صورت فصلی در روستا سکونت دارند. محصولات روستای ونان شامل غلات، باغات و انواع میوه‌های سردسیری است.

آداب و رسوم و غذاهای محلی روستای ونان قم

مردم روستای ونان آداب و رسوم خاص خود را دارند. آش گندله، آش ویشیل، اشکنه و شله سفید از جمله غذاهای محلی این روستا هستند. سابقه تاریخی سابقه تاریخی روستای ونان به پیش از اسلام می‌رسد. هرچند امروزه اثر تاریخی مشهوری در این روستا وجود ندارد، اما طبیعت چشم‌نواز آن سبب شده است که این روستا به یکی از مقاصد گردشگری محبوب تبدیل شود.

ونان

ونان در تمام فصل‌های سال زیباست، اما بهترین زمان بازدید از این روستا فصل بهار است. در این فصل طبیعت سرسبز و بوی بیدمشک هر گردشگری را مسحور می‌کند.

  برچسب ها: ایران سفر

1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 06 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
نگاهی به خونه زندگی مجلل کاظم نوربخش، سلمان سریال نون خ+ویدیو/ چه چیدمانی، خوش سلیقگی از در و دیوار میباره
تسلی دادن و همدردی بازیگران و هنرمندان با ستاره و لاله اسکندری در مراسم ختم پدرشان +عکس/ اشک های خانم بازیگر در پی از دست دادن عزیزترین فرد زندگی اش
(عکس) دراز کشیدن و بازی کردن نوه علیرضا زاکانی در بیت رهبری، خانه پدری همه مردم ایران ...
(ویدئو) هوش بی‌نظیر شامپانزه در کمک گرفتن از یک انسان برای فرار از تشنگی/ تعامل دیدنی حیوانی وحشی با عکاس فرانسوی در قعر جنگل‌های تاریک کامرون
نسبت فامیلی قاضی زاده هاشمی با وزیر دولت روحانی چیست؟
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
(ویدئو) تیکه سنگین شهربانو منصوریان و پدرش به خسیس بودن سهیلا، خواهر کوچکترش/ ببین چه جوابیه ای داده سهیلا منصوریان
هزینه چاپ یک کتاب
نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍