دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / گردشگری /

روستای تاریخی حیرت انگیز در کردستان؛ خانه های سنگی و پلکانی زیبا به سبک ماسوله و جنگلی با درختان گلابی وحشی 

دوشنبه، 29 مرداد 1403
کد خبر: 404225
ساعد نیوز: تعداد زیادی از زیباترین روستاهای ایران در دامنه کوه‌های بلند و روی زمین‌های شیب دار ساخته شده‌اند. دهکده اورامانات تخت نمونه جذابی از این نوع روستاهای زیبای ایرانی است.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعد نیوز به نقل از فرارو، بیشتر روستاهای زیبای ایران طبیعتی بکر و دست نخورده دارند، آب و هوایشان دل انگیز و سالم است، خوراکی‌های جذاب و مخصوصی دارند، اهالی آن ها مهمان نواز هستند و آداب و رسوم جذابی دارند.

دهکده اورامانات تخت، کردستان

قدمت تمدن در برخی مناطق اورامانات تخت به 40هزار سال می‌رسد. این روستا در رشته کوه زاگرس واقع شده و خانه‌های سنگی آن مثل ماسوله به صورت پلکانی روی هم قرار گرفته‌اند.

رودخانه‌های سیروان و لیله به این روستا سرزندگی می‌بخشند و جنگل‌های اطراف آن با درختان گلابی وحشی، زالزالک و بلوط، طبیعت چشم نوازی خلق می‌کنند. اورامانات تخت 1450 متر از سطح دریا فاصله دارد و این موضوع باعث شده که در بهار و تابستان آب و هوای معتدل و دل‌نشینی در این منطقه حاکم باشد.

خوب است بدانید که اورامانات تخت از 2 قسمت کوچک و بزرگ تشکیل شده که قسمت کوچک آن متعلق به شهر حلبچه در عراق است و قسمت بزرگ آن، بخشی از استان‌های کرمانشاه و کردستان محسوب می‌شود. دهکده اورامانات تخت از 3 قسمت هورامان تخت، ژاورو و لهون تشکیل شده است.

چطور به اورامانات تخت سفر کنیم؟

برای بازدید از این روستای تاریخی که یکی از زیباترین روستاهای ایران است، باید پس از عزیمت به استان کردستان 75 کیلومتر را به سمت جنوب شرقی شهرستان مریوان طی کنید.

  برچسب ها: سفر تعطیلی

پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 29 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
17 اُمین سال تولد امیررضا فرامرزی پسر بچه شیطون سریال « از سرنوشت یک »/ این همه تغییر چهره بعد از 5 سال خیلی جالبه
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
ویرایش و ویراستاری متون انگلیسی
(تصاویر) دکوری‌های سنگی و شیک خانه‌ی مینا مختاری و بهرام رادان/ از شومینه پر از سنگ تا جا شمعی و میوه‌‌خوری سنگی/ حتی دکوری‌های اتاق پسرشونم مینیمال و باکلاسه
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
دل مشغولی این روزهای ستاره معصومی همسر سابق مهدی قائدی؛ پالت رنگ، بوم نقاشی و طراحی چهره+عکس/ انصافا استعدادش توی نقاشی بینظیره👌
ترجمه تخصصی کتاب