ساعدنیوز
ساعدنیوز

روت کردن موبایل چیست و چگونه انجام میگیرد؟

  سه شنبه، 12 تیر 1397 ID  کد خبر 9361
روت کردن موبایل چیست و چگونه انجام میگیرد؟
ساعد نیوز: در این مطلب نحوه ی روت کردن تقریبا تمامی اسمارت فون های موجود را به شما آموزش خواهیم داد

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از نت نوشت: 

شاید تا به حال همه ی شما با سوال  چگونه گوشی را روت کنیم ؟ مواجه شده باشید. اگر به دنبال کنترل نامحدود بر روی اسمارت فون اندرویدی خود هستید، روت کردن گوشی تلفن همراه بهترین گزینه ی پیش روی شما می باشد. البته با این کار، ممکن است تا گارانتی تلفن همراه خود را از دست دهید. با این حال، در این مطلب قصد داریم تا به سوال  چگونه گوشی را روت کنیم پاسخ دهیم. در ادامه با ما همراه باشید.

 

روت کردن چیست؟

برای اینکه به پاسخ سوال ” چگونه گوشی را روت کنیم ؟” برسیم، اول از همه باید بدانیم که روت کردن چیست؟ روت کردن یک دستگاه اندرویدی مشابه با jailbreak کردن آیفون ها می باشد. با روت کردن، شما می توانید به طور عمیق تری به زیرساختارهای دستگاه خود دست یابید. با این کار، شما به طور کامل بر روی سیستم عامل گوشی خود دسترسی خواهید داشت و اندروید را مطابق میل خود customize خواهید کرد. همچنین، روت کردن اندروید، شما را از شر محدودیت هایی که شرکت سازنده ی تلفن همراهتان برای شما وضع کرده می رهاند. فقط توجه داشته باشید که قبل از روت کردن، حتما از تمامی اطلاعات درون تلفن همراهتان نسخه ی پشتیبان تهیه کنید، زیرا اگر به درستی موفق به روت کردن دستگاه خود نشوید، خطر bricking یا خراب شدن دستگاه شما وجود دارد. پس دقت کنید که تمامی مراحل را به طور دقیق و پله پله انجام دهید.

 

مزایا و معایب روت کردن

معمولا سازندگان تلفن همراه به طور وسیعی با روت کردن گوشی های اندرویدی مخالف هستند، زیرا اگر این کار به درستی انجام نشود، می تواند به تلفن همراه شما آسیب هایی جدی وارد نماید. همچنین با روت کردن، شما ممکن است گارانتی تلفن همراه خود را از دست دهید. اما از طرف دیگر، روت کردن برای دستگاه شما مزیت های زیادی را به ارمغان می آورد. شما با روت کردن می توانید bloatware ها را حذف کنید (یعنی نرم افزارهایی که در حالت عادی امکان حذف نصب آن ها وجود ندارد و شما فقط می توانید تا آن ها را غیرفعال کنید)، سرعت پروسسور موبایلتان را بیشتر کنید، ابزارهای ویژه و کاستوم رام ها را بر روی دستگاهتان نصب کنید و به طور کلی، تمامی عناصر نرم افزاری اسمارت فون خود را به دلخواه خود تنظیم کنید.

در برخی از دستگاه ها، روت کردن باعث فعال شدن برخی تنظیماتی که توسط سازندگان به طور پیش فرض غیرفعال شده اند (مثل wireless tethering) می شود. برخی از اپ هایی که به طور اتوماتیک می توانند از تمامی اطلاعات شما بکاپ تهیه کنند فقط در گوشی های روت شده کار می کنند. برخی برنامه هایی که فقط بر روی گوشی های روت شده کار می کنند، می توانند تبلیغات اینترنت و درون اپ ها را غیرفعال کنند، تونل هایی امن در درون اینترنت برای شما ایجاد کنند، با overclock کردن پردازنده سرعت آن را بالاتر ببرند و دستگاه شما را به یک هات اسپات وایرلس تبدیل کنند.


البته روت کردن برای گوشی شما برخی خطرهای امنیتی را به همراه می آورد و بسته به اپ ها و سرویس هایی که بر روی گوشی تلفن همراه خود دارید، دستگاه شما می تواند از نظر امنیتی آسیب پذیر شود. برخی از بدافزارها از گوشی روت شده برای سرقت اطلاعات، نصب نرم افزارهای مخرب اضافی و یا هدف قرار دادن دستگاه های دیگر با ترافیک وب مضر استفاده می کنند. همچنین برخی از سرویس ها و اپ های حساس به امنیت مثل Android Pay گوگل بر روی دستگاه های روت شده کار نمی کنند.

در این مطلب نحوه ی روت کردن تقریبا تمامی اسمارت فون های موجود را به شما آموزش خواهیم داد. روت کردن برخی از دستگاه ها بیش از یک دقیقه طول نمی کشد و البته برای برخی دستگاه ها، این کار می تواند بسیار سخت و طولانی باشد. اما یقینا، شما با روت کردن دستگاه خود می توانید از توانایی های بالقوه ی بیشمار اندروید بهره مند شوید.

بهترین نرم افزارهای روت کننده ی گوشی های اندرویدی

MAGISK ROOT
Magisk با پچ های رایج استاندارد، توانایی روت کردن بسیاری از دستگاه های اندرویدی را دارد. این برنامه دارای یک رابط کاربری فوق العاده قدرتمند است که توانایی بالقوه بسیار بالایی دارد.

FRAMAROOT
این اپ هم توانایی روت کردن بسیاری از دستگاه های اندرویدی را دارد. از این لینک می توانید لیست اسمارت فون های سازگار با این برنامه را مشاهده کنید.

TOWELROOT
هرچند این برنامه به طور مخصوص برای Galaxy S5 طراحی شده، اما به طور وسیع برای اسمارت فون هایی که با کرنل های پچ نشده کار می کنند هم قابل استفاده است.

CF-AUTO-ROOT
این برنامه برای مبتدیان در زمینه ی روت کردن و کسانی که می خواهند تا حد امکان به نسخه ی stock اندرویدشان نزدیک تر باشند مفید است. CF-Root ساخته شده تا برای سخت افزارهای سامسونگ و همچنین دستگاه های Nexus مورد استفاده قرار گیرد و سریع ترین و ساده ترین راه برای کسانی است که برای اولین بار اقدام به روت کردن گوشی خود می کنند. فقط کافی است تا این برنامه را نصب کرده و SuperSU را بر روی دستگاه خود فعال کنید تا برنامه های گوشی شما بتوانند به روت دسترسی پیدا کنند.

KINGROOT
این برنامه ی قدرتمند توانایی روت کردن بیش از ۱۰۰،۰۰۰ دستگاه اندرویدی را دارد! پس شانس زیادی دارید تا دستگاه شما هم قابلیت روت شدن با این برنامه را داشته باشد.

 

 چگونه گوشی را روت کنیم ؟

همان طور که گفتیم، روت کردن دستگاه های مختلف اندرویدی با هم تفاوت هایی دارند. برخی دستگاه ها با برنامه هایی نظیر KingRoot و BaiduRoot و One Click Root و Kingo Android Root آنقدر ساده روت می شوند که نیاز به توضیحات اضافی ندارند (البته ابتدا باید مطمئن شوید که اسمارت فون شما در لیست پشتیبانی این نرم افزارها قرار داشته باشد)، در حالی که برای برخی از دستگاه ها (مخصوصا اسمارت فون های جدیدتر) این کار ممکن است کمی زمان بر و سخت باشد. نکته ی مهم در روت کردن یک گوشی اندرویدی این است که باید این کار را بسیار دقیق و بدون اشتباه انجام دهید تا به نتیجه مطلوب برسید، پس اگر جواب سوال چگونه گوشی را روت کنیم ؟ را می خواهید، به جای جستجو کردن در اینترنت بهتر است به این لینک در وب سایت www.xda-developers.com که یکی از بزرگترین مراجع برای گوشی های اندرویدی در دنیا می باشد مراجعه کنید. در لینک ذکر شده، نام اکثر اسمارت فون های معروف دنیا قرار گرفته که با پیدا کردن مدل دستگاه خود، به سادگی می توانید نحوه ی روت کردن اسمارت فون خود را فرا بگیرید.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
چهره دلنشین و معصومانه رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ رهبری اینجا 12 ساله بودند و معمم (446 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (125 نظر) پذیرایی منحصربفرد رهبر معظم انقلاب از مهمانان؛ چای، شیرینی نارگیلی و یک پارچ آب به جای آب معدنی! (98 نظر) بنر جالب شهرداری اصفهان برای حمایت از سگ ها در سطح شهر/ بهتر از این نمیشد مردمو قانع کرد! (19 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! (25 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (28 نظر) تعریف و تمجید و شوخی خنده دار رهبر معظم انقلاب با اشعار یک شاعر درباره عشق و عاشقی دو درخت کاج+ویدیو/ بچه دار هم شدن (7 نظر) تبریک برادر عروس رهبر معظم انقلاب بابت تولد سومین فرزندِ پسرِ رهبری+عکس/ ماشالا خدا حفظش کنه (20 نظر) خواستگاری الناز شاکردوست از رضا گلزار در رستوران شیک/ چشم آیسان خانوم روشن + فیلم (21 نظر) (فیلم) خاطره جالب روحانی معروف از آوازخوانی در حضور رهبر معظم انقلاب و آیت الله جوادی آملی / آقا فرمودند آوازشو بیشتر کن ... (14 نظر) نگاهی به میز عزای لوکس و تجملاتی زنداداشِ پزشکِ رابعه اسکویی با رونمایی از عکس‌های آتلیه‌ای مرحومه+ویدیو/ روحش شاد چقد جوون بود (16 نظر) رونمایی از مادربزرگ زیبای هانده ارچل بازیگر سریال مست عشق؛ وقتی خوشگلی رو از مامان بزرگت به ارث میبری/ خدا شانس بده والا😅 (17 نظر) عرص ارادت احساسی روحانی، هاشمی و احمدی نژاد به رهبر معظم انقلاب در عیادت از ایشان در بیمارستان+عکس/ صف کشیدن روسای جمهور برای احوالپرسی با حضرت آقا (17 نظر) کفش بندداری که هیچوقت نصیب رهبر معظم انقلاب نشد/ آرزو به دلمان ماند! چقدر غصه خوردیم (17 نظر) نگاهی به اتاق خواب بارانا دختر علیرضا بیرانوند و اکرم بانو/چه دکوراسیون شیکی داره +فیلم (11 نظر)
دیگران می‌خوانند   
شباهت بی حد و اندازه مادر جوان ملیکا زارعی به دخترش مریلا زارعی و خاله شادونه پرانرژی/ چقدر کم سن و سال به نظر میرسه+عکس فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403+فیلم فال روزانه امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403 (فیلم) بالکن زیبا و پر از گل سوگل طهماسبی با ویویی ابدی رو به کوه / چقدر خوش سلیقه‌اس ... بهترین پنجره های مدرن برای داشتن ویلایی لوکس عکس قدیمی دیده نشده از جواد نکونام و لیلا اوتادی با یک ژست عجیب و غریب! / واقعا مغز طراح این ژست رو باید تو موزه نگه داشت! ظاهر متفاوت فریبا متخصص، احترام السادات سریال گیلدخت در 23 سالگی/ مگه داریم این همه تغییر؟+عکس افشاگری جنجالی در خصوص علی دایی: خودش به خودش آمپول می‌زد پَرپَر کردن گل و درد و دل محمد علیزاده با پدرش بر سر مزار او+عکس/ روحشون شاد پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی رونمایی از شیوه جدید گدایی از ماشین ها بدون زحمت فقط با یک قلاب+ویدیو/ قابل توضیح نیست خودتون ببینید دستور پخت فوق حرفه ای و استادانه کته به سبک مهران مدیری+ویدیو/ این آموزش ارزش صد بار دیدن رو داره😂 آخرین جلسه دادگاه تتلو برگزار شد + تصاویر / روزشماری برای اعلام حکم خواننده پرحاشیه ... (عکس) همه خانم های خانواده امیر مقاره در بک استیج کنسرتش / آقای خواننده حسابی خانواده دوسته! باریکلا پسر ... خلاقیت بی نظیر یک معمار در طراحی خانه ای با الهام از نیمرو/ مغز تو رو باید تو موزه نگه داشت+عکس عکس معنادار پیمان معادی در پشت صحنه افعی تهران بعد از هجمه‌های شدید به این سریال / بابا همش فیلمه! پیر محله‌های تهران/ ماجرای جالب یک زن فرمانروا در تهران+ فیلم تزئینات بامزه و شیک اتاق پسر بهرام رادان به دست مادر خوش سلیقه و باکلاسش مینا خانوم + ویدیو/ مثل همیشه عالی و بیست👌 رونمایی از چهره واقعی و زیبای کیمیا خاتون و شمس تبریزی برای اولین بار/ چشمان بادامی و ابروی کمانی دختر مولانا+عکس (فیلم) اعلام جنگ علی ضیا به مردم تهران / تهرونیا خودتونو اصلاح کنین! تبریک بامزه سوفیا دختر منوچهر هادی برای تولد معلم عزیزش +ویدئو / گوشگله پیدر چه شعر قشنگی برای خانوم معلم میخونه چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی زیبایی شگفت انگیز و منحصر به فرد خانه ابدی مولانا در ترکیه/ شعر عاشقانه خاص بر سر در مزار شاعر ایرانی+عکس اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری مراحل تالیف و چاپ کتاب محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب تبدیل پایان نامه به مقاله روبوسی عاشقانه و دلنشین مهدی و محمد سلوکی با پدرشان سر میز شام+عکس/ همیشه لبتون خندون هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه دریافت انواع خدمات حقوقی از مریم جلالی رونمایی از فرزند پسر دیده نشده و بزرگ مرحوم مهرداد میناوند/ چقد شبیه پدرشه +عکس رونمایی از ژست و تیپ بامزه پارسا پیروزفر، مولانای فیلم مست عشق در اول دبستان/ چه چهره جذاب و معصومی+عکس طلاق بی سر و صدای آرام جوینده و سپهر حیدری در پی انتشار ویدئوهای مستهجن و غیراخلاقی استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی هنرنمایی بامزه مادر خوش ذوق در ثبت اولین عکس از نوزادش/ فک کنم میخواد بچه شو بخوره+ عکس خلاقیت خنده دار وانتی پیاز و سیب زمینی فروش در خواستگاری از دختر موردعلاقه اش با حلقه ازدواجِ ساخته شده از پیاز+عکس/ همین اول کار اشکشو درآوردی😂 فال قهوه با نشان روز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403
تیتر امروز   
فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403+فیلم
فال روزانه امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403
فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403
افشاگری جنجالی در خصوص علی دایی: خودش به خودش آمپول می‌زد
آخرین جلسه دادگاه تتلو برگزار شد + تصاویر / روزشماری برای اعلام حکم خواننده پرحاشیه ...
طلاق بی سر و صدای آرام جوینده و سپهر حیدری در پی انتشار ویدئوهای مستهجن و غیراخلاقی
فال قهوه با نشان روز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز سه شنبه 18 اردیبهشت 1403+فیلم
قتل فجیع کودک 11ساله به دست نامادری حسود
تمام کشورهای خارجی که رهبر معظم انقلاب به آن سفر کردند+عکس
تعیین زمان دقیق برای اعلام نتایج آزمون ارشد
تسهیلات ویژۀ بنیاد نخبگان برای دانش‌آموزان مدارس سمپاد
سلاخی هولناک دختر 21 ساله به دست پدر خشمگین/ به طور نامحسوس دخترم رو تحت نظر گرفتم و دیدم که افراد ناشناسی به خانه‌اش رفت و آمد دارند
مرد 62 ساله آلمانی که 217 بار واکسن کرونا زده !!!