دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

رویای 200 میلیون یورویی زاکانی به وقوع می پیوندد؟ 

دوشنبه، 19 تیر 1402
کد خبر: 347678
ساعد نیوز: زاکانی به‌نظر میرسد که جدی‌تر از شهرداران قبلی پیگیر ایجاد تراموا در پایتخت است. او تاکنون چندباری درباره تراموا اظهارنظر کرده است. شهردار تهران آبان‌ماه سال 1401 در حاشیه اولین جلسه‌ای موسوم به قرار خدمت تاکید کرد که در دو یا سه خط تهران امکان بارگذاری تراموا وجود دارد و مطالعات و بازدیدهای خارج از کشور هم دراین‌باره برگزار شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعد نیوز به نقل از هم میهن، شهردار تهران آبان‌ماه سال 1401 در حاشیه اولین جلسه‌ای موسوم به قرار خدمت تاکید کرد که در دو یا سه خط تهران امکان بارگذاری تراموا وجود دارد و مطالعات و بازدیدهای خارج از کشور هم دراین‌باره برگزار شده است.

اما شهرام جباری‌زادگان، کارشناس ترافیک معتقد است که تراموا در تهران به سرنوشت مونوریل در دوره شهرداری احمدی‌نژاد دچار میشود؛ او این مد حمل‌ونقلی را رویای شیرینی میداند که بعید است تعبیر شود.

شهردار تهران گفته است که مطالعاتی در‌این‌باره انجام شده و به احتمال زیاد، در هفته‌های آینده تفاهم‌نامه در این زمینه بسته می‌شود، آن هم با هزینه‎کرد احتمالی 200 میلیون یورو. مطالعاتی که شهردار از آن صحبت می‌کند اما هنوز به کمیسیون حمل‌ونقل شورای‌شهر تهران که کمیسیون تخصصی است، نرسیده است.

قدیمی‌بودن زیرساخت‌های موجود و به‌تبع‌آن هزینه‌های بالای نگهداری به‌دلیل کمبود سرمایه‌گذار و کاهش درآمدزایی سیستم به‌دلیل نوع قوانین، تعرفه‌های قدیمی و کرایه ازجمله نقاط‌ضعف تراموا در دنیا عنوان شده است.

هر اقدامی که در حوزه حمل‌ونقل انجام شودباید در طرح جامع ترافیک تهران وجود داشته باشد و به تایید شورای‌عالی ترافیک و تصویب شورای‌شهر تهران هم رسیده باشد. البته در حال حاضر تهران طرح جامع ترافیک ندارد!

  برچسب ها: تهران تراموا

پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 06 مهر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
(ویدیو) ماجرای عجیب سرقت کیف پریناز ایزدیار از زبان خودش
حسن ریوندی : برق کوچه مون رفت کُفری شدم زنگ زدم اداره برق گفتم کوچه رو‌به‌رو برق داره ما نداریم ، گفتن الان درست میکنیم 5 دقیقه بعد برق اونام رفت
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
خطای دید/ حتی افرادی با ضریب هوشی بالا نمی‌توانند "مادر بی‌مسئولیت" این «کودک رها شده» را در 4 ثانیه طلایی پیدا کنند
ریما رامین فر : پایتخت 3 یه گوساله داشتیم 3 صبح نشست وسط خونه و بلند نشد ، آقای خمسه گفت گوساله فهمید الان وقت کار نیست ما نفهمیدیم
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
همسر حامد آهنگی: برعکس برنامه ها توی خونه حامد زیاد اهل بگو بخند نیست؛ از خرید کردن خوشش نمیاد+ویدیو
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
ترجمه تخصصی کتاب