روش تهیه فریزر کردن لوبیا سبز برای مدت طولانی

  پنجشنبه، 27 مرداد 1401   زمان مطالعه 3 دقیقه
روش تهیه فریزر کردن لوبیا سبز برای مدت طولانی
لوبیا سبز یکی از سبزیجات خوشمزه و پرخاصیت است که در تهیه انواع غذا کاربرد دارد. از لوبیا سبز می توان در تهیه لوبیا پلو، خوراک لوبیا، کوکو لوبیا، ترشی لوبیا و بسیاری از خوراک ها استفاده کرد و یک غذای خوشمزه و کم کالری درست کرد.

لوبیا سبز دارای ارزش تغذیه ای بسیار بالایی است و بهترین جایگزین برای گوشت است. لوبیا سبز سرشار از ویتامین C ، K ، B1 ، A ،آهن، کلیسی، فسفر، منگنز و فیبر، پتاسیم، فولات، منیزیم، ویتامین، مس،پروتئین، امگا 3 و نیاسین می باشد. بهترین زمان برای تهیه لوبیا سبز، فصل تابستان است، بنابراین برای داشتن لوبیا سبز در سایر فصول بهتر است با روش های نگهداری از آن آشنا باشید. فریز کردن لوبیا سبز یکی از روش های نگهداری طولانی مدت است که در این قسمت از رازهای خانه داری در ساعد نیوز بدان می پردازیم.

پاک کردن لوبیا سبز

ابتدا با یک چاقوی تیز ابتدا و انتهای لوبیا سبز ها را جدا کنید. برخی از انواع لوبیا سبز دارای الیاف رشته ای هستند که از بالا تا پایین غلاف لوبیا کشیده شده است. اگر لوبیایی که استفاده می کنید دارای این رشته هستند، حتما آن را جدا کنید.

شستن لوبیا سبز

بعد از پاک کردن لوبیا آن ها را درون یک ظرف پر از آب ریخته و چند دقیقه صبر کنید تا گل و آلودگی اضافی آن پاک شود. سپس با آب سرد آن ها را آبکشی کنید. سپس صبر کنید آب اضافی آن ها گرفته شود.

خرد کردن لوبیا سبز

لوبیا ها را دسته کرده و شروع به خرد کردن آن ها به اندازه دلخواه کنید. می توانید مقداری از لوبیا را به شکل درسته نگهدارید تا برای خوراک لوبیا از آن ها استفاده کنید.

بلانچینگ لوبیا سبز

در یک قابلمه بزرگ آب ریخته و صبر کنید تا به جوش بیاید. سپس لوبیا ها را درون آن بریزید. بسته به اندازه لوبیا لوبیاهای کوچک را 2 دقیقه، لوبیاهای متوسط ​​را 3 دقیقه و لوبیاهای درشت را 4 دقیقه بجوشانید.

مواد لازم برای تهیه نحوه فریز کردن لوبیا سبز

  • لوبیا سبز ۱ کیلوگرم
  • گوجه فرنگی ۱ کیلوگرم
  • روغن زیتون یا روغن معمولی به مقدار لازم
  • قند ۲ حبه
  • نمک و زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه فریزر کردن لوبیا سبز برای مدت طولانی

ابتدا لوبیا سبز را باید خرد کنید. ابتدا سر و ته لوبیا سبز را باید با دست بگیرید و بعد دسته کنید و با کمک یک چاقوی تیز در انداره دلخواه خرد کنید. دقت کنید بهتر است همه اندازه های لوبیا را یکدست بزنید اگر خیلی بزرگ برش بزنید ظاهر خوبی ندارد و اگر خیلی ریز بزنید بعد از پخت آب می رود و جمع می شود.

در ادامه لوبیا سبز را باید بپزید برای این کار باید لوبیا را داخل قابلمه ریخته و به آن ۱ استکان آب و روغن و حدود ۱ ق چای خوری زردچوبه اضافه کنید و هم بزنید و درب قابلمه را قرار دهید و برای ۲۰ دقیقه بگذارید تا لوبیا ها نرم شود. افزودن زردچوبه باعث رنگ فوق العاده لوبیا می شود.گوجه فرنگی را بشورید و رنده ریز کنید و به همراه دو حبه قند و کمی نمک به لوبیا سبز اضافه کنید. می توانید از غذاساز یا گوشتکوب برقی برای میکس کردن گوجه استفاده کنید. گوجه را اضافه کنید و برای چند دقیقه با حرارت بالا تفت دهید تا آب گوجه کشیده شود و بعد از روی حرارت بردارید و صبر کنید تا خنک شود و بعد داخل زیپ کیپ قرار دهید و داخل فریزر نگهداری کنید. نوش جان

فریزر کردن لوبیا سبز

نکات کلیدی در تهیه فریزر کردن لوبیا سبز خوشمزه با گوجه

  1. افزودن قند باعث گرفتن بوی ترشی گوجه می شود.
  2. زردچوبه رنگ لوبیا سبز را فوق العاده می کند.
  3. لوبیا سبز باید شکننده و سبز رنگ باشد و اگر رنگ پریده و نرم باشد تازه نیست.
  4. می توانید از روش بلانچ کردن لوبیا سبز را تهیه کنید ولی با روش بالا طعمی بی نظیری دارد و برای لوبیا پلو و خوراک مناسب است.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (121 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (85 نظر) شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند (72 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (46 نظر) نگاهی به خونه زندگی مجلل کاظم نوربخش، سلمان سریال نون خ+ویدیو/ چه چیدمانی، خوش سلیقگی از در و دیوار میباره (23 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (17 نظر) آشتی کردن آشا محرابی، فروغ سریال هشت‌ونیم دقیقه با پدرش بعد از 40 سال (16 نظر) نگاهی به کیک تولد چند طبقه و هزار رنگ رضا داوودنژاد/ لبخندهای از ته دل آقای بازیگر کنار همسرش غزل بانو (14 نظر) عاشقانه های بیرانوند و اکرم بانو با نمایی از ویلایی لاکچری/ بیرانوند استخر شنا و زمین فوتبال ویلایش را به نمایش گذاشت (11 نظر) رونمایی از خواهر باکلاس فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش/ مگه داریم انقد شباهت+عکس (9 نظر) نگاهی به سلیقه خاص و متفاوت علی انصاریان در چیدمان میز تنقلات و میز شام در میزبانی از بازیگران+عکس/ باقالی پلو و سالادالویه و... (9 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (9 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده کرمانی، با نوشته جالب پشت پژو حماسه ساز شد/ آخه جای این چیزا پشت ماشینه؟!🤣 (9 نظر) خلاقیت منحصربفرد مادر ایرانی برای ترک سیگار فرزندش حماسه آفرید/ دست همه سازمان های ترک اعتیاد رو از پشت بست😂 (8 نظر) ثبت عکس عاشقانه آیسان آقاخانی از رضا گلزار در طبیعت گردی آخر هفته شان (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
برای بازیگر زن سریال «ستایش» دعا کنید+عکس/ عمل جراحی سنگین تومورِ خانم بازیگر
آموزش انواع کرلی در خانه+عکس
چه کسی می‌خواهد مملکت را اداره کند؟ همین آقای خامنه‌ای...!/پاسخ صریح شهیدجمهور به ریاست جمهوری آیت الله خامنه ای
سرگردانی دختر 21 ساله در شهر به جرم دختر بودن / پدر و مادرم فقط پسر می‌خواستند ؛ از خانه بیرونم کردند!
برای جلوگیری از نیش «پشه» چه چیزی روی پوستمان بمالیم؟
4 پسر و 2 دختر رهبر معظم انقلاب، داماد و عروس چه کسانی هستند؟+عکس
خاطره رهبر انقلاب از روزی که پدرشان فوت کرد
دانلود آهنگ جدید "آخر بهار" آرش و مسیح+فیلم/ دیدی آخر بهاره هنوز نیومدی تو سر قرارت ...
حادثه هولناک برای دختر 13 ساله در بند فریمان
لب مرز پاکستان خبری است؟ / پشت پرده فراوانی انبه در وانت‌های میوه فروشان خیابانی
زنان در کجای برنامه‌های انتخاباتی ایستاده‌اند؟
پسر کنکوری که عاشق دختر بی بند و بار شد و به کشیدن گل روی آورد!
حلوای نذری بهانه ورود به خانه ی مرد ثروتمند/جنایت 24 میلیارد تومانی...
مریم رجوی دچار حمله شد | سرکرده منافقین را با دز بالای دارو زنده نگه داشته اند
رهبر انقلاب: مشارکت مردم در ذات جمهوری اسلامی است