طرز تهیه خوراک گوشت لذیذ

  سه شنبه، 19 مرداد 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
طرز تهیه خوراک گوشت لذیذ
عطر خوراک گوشت و سبزیجات ، آنقدر جذاب است که هر کسی را جذب خود می‌کند. تکه‌های گوشتی که در کنار هویچ و سیب زمینی و سس خوش مزه پخته می‌شوند، تصویری رویایی به خصوص برای عاشقان گوشت می‌سازد. خوراک گوشت قرمز سرشار از پروتئین و آهن، در کنار سبزیجات مملو از ویتامین و فیبر، از نظر مواد مغذی هیچ کم و کاستی نخواهد داشت.

گوشت یکی از مواد خوراکی بسیار مغذی است که بدن به مصرف آن نیاز دارد. برای این که مواد مغذی که گوشت شامل آنها می شود را به بدن برسانید باید غذا های مختلفی که با استفاده از گوشت تهیه می شود را بشناسید و آنها را در برنامه غذایی خود قرار دهید. غذاهای ایرانی زیادی هستند که ماده اولیه اصلی آنها گوشت است و علاوه بر طعم بسیار لذیذی که دارند برای سلامتی و قوای جسمانی شما بسیار مفید هستند.

مواد لازم برای تهیه خوراک گوشت

  • سیب زمینی 5 عدد
  • گوشت خورشتی 450 گرم
  • هویج نصف 1 عدد
  • پیاز بزرگ نصف 1 عدد
  • رب گوجه 150 گرم
  • آب 2 پیمانه
  • عصاره فشرده گوشت یا مرغ 1 پاکت
  • برگ بو یا پودر آویشن 3 عدد یا 1/2 قاشق چایخوری
  • روغن به مقدار کافی
  • نمک و فلفل به مقدار کافی

طرز تهیه خوراک گوشت

ابتدا گوشت را تکه تکه کنید (در ابعاد مناسب خورش). کف یک قابلمه چدنی را چرب کنید و روی شعله قرار دهید تا داغ شود. سپس گوشت خرد شده را داخل آن بریزید و تفت بدهید تا اطراف تکه های گوشت سرخ شود.پیاز را به صورت نگینی خرد کنید و به گوشت اضافه کنید. دو سه دقیقه تفت بدهید.

در این مدت هویج را به صورت خلالی خرد کنید و آن را نیز داخل قابلمه بریزید. سپس نمک، فلفل و برگ بو یا آویشن را اضافه کنید و مواد را زیر و رو کنید.

رب گوجه را داخل ظرف دیگر بریزید. یک پیمانه آب گرم به آن اضافه کنید و هم بزنید تا رب در آب حل شود. سس گوجه را داخل قابلمه بریزید. حال عصاره گوشت یا مرغ را داخل ۱ پیمانه آب گرم حل کنید و آن را نیز داخل قابلمه بریزید. شعله گاز را کمتر از متوسط قرار دهید و درب قابلمه را بگذارید. اجازه بدهید ۱ ساعت به پخت ادامه دهد تا گوشت کاملاً نرم و پخته شود.

سیب زمینی ها را پوست بکنید و خرد کنید و بعد از پخته شدن گوشت، به بقیه مواد اضافه کنید.شعله را کمی بیشتر کنید و بگذارید حدود نیم ساعت دیگر روی حرارت بماند. پخته بودن سیب زمینی را با فرو کردن چنگال در آن امتحان کنید.

مواد لازم برای تهیه خوراک گوشت و سبزیجات

  • پیاز سفید متوسط یک عدد
  • سیر دو حبه
  • گوشت بدون استخوان گوساله یک کیلو و 200 گرم
  • هویچ متوسط سه عدد (حدود 340 گرم)
  • سیب زمینی متوسط سه عدد ( حدود 340 گرم)
  • آب گوشت نصف پیمانه
  • نمک یک و نیم قاشق چای خوری
  • فلفل سیاه نصف قاشق چای خوری
  • روغن مایع گیاهی دو قاشق غذاخوری
  • رب گوجه فرنگی یک قاشق غذاخوری
  • پودر آویشنیک قاشق چای خوری
  • سس ورشستیر (سس استیک)دو قاشق غذاخوری
  • ذرت یک قاشق غذاخوری
  • نخودفرنگی سه چهارم پیمانه
  • جعفری تازه (خرد شده برای سرو)به مقدار لازم

مراحل پخت خوراک گوشت و سبزیجات

گوشت را به تکه های مکعبی متوسط (چهار سانتی متر) خرد کنید. سپس آنها را با نصف قاشق چای خوری نمک و نصف قاشق چای خوری فلفل سیاه ترکیب کنید و با یک قاشق غذاخوری روغن نباتی در یک قابلمه بریزید و حدود هفت تا 10 دقیقه تفت دهید تا سطح روی آنها قهوه ای شود.

پیاز و سیر را خرد کنید. آنها را در قابلمه ای دیگر بریزید و با نمک و فلفل و یک قاشق روغن در حدود سه تا چهار دقیقه تفت دهید تا سبک شوند. رب گوجه فرنگی و آویشن را به پیاز و سیر اضافه کنید و حدود یک دقیقه سرخ کنید.بعد آب گوشت و سس ورشستیر (سس استیک) را اضافه کنید. هم بزنید. این سس گوشت تقریبا رنگ قهوه ای به خود می گیرید.

سیب زمینی ها پوست بکنید و به صورت مکعب های متوسط خرد کنید. هویچ ها را هم پوست بکنید و به صورت مورب خرد کنید.سبزیجات خرد شده را همراه با گوشت و سسی گوشتی که درست کردید، داخل زودپز بریزید حدود 35 دقیقه فرصت بدهید تا گوشت آن کاملا بپزد.

ذرت ها را با آب، کمی بپزید. در زودپز را باز کنید. ذرت و نخودفرنگی را به آن اضافه کنید و حدود یک تا دو دقیقه بگذارید تا خوراک با ذرت و نخودفرنگی بپزد و سس غلیظ شود. خوراک گوشت و سبزیجات خوشمزه با دست پخت عالی شما آماده است.برای سرو می توانید با کمی جعفری خرد شده تزیین کنید تا ترکیب رنگ زیبایی داشته باشید.

سس ورشستیر نوعی سس استیک است که می توانید آن را آماده از فروشگاه ها تهیه کنید. اگر دوست داشته باشید می توانید خودتان هم سس ورشستیر را درست کنید.سعی کنید اندازه تکه های گوشت متوسط باشد تا خوب بپزد.برش های سبزیجات را متوسط رو بزرگ در نظر بگیرید چون قرار است در زودپز، پخته شوند. اگر تکه ها ریز باشند، ممکن است له شوند.

می توانید خوراک گوشت و سبزیجات را روی گاز بدون قابلمه زودپز هم بپزید، ولی زمان خیلی بیشتری باید در نظر بگیرید تا گوشت کامل بپزد. و حتما سبزیجات را دیرتر به خوراک اضافه کنید تا له نشوند.نخودفرنگی در مرحله آخر پخت به خوراک اضافه می شود تا تغییر رنگ ندهد. اگر دوست دارید بیشتر پخته شود، کمی زودتر به خوراک اضافه کنید.خوراک گوشت و سبزیجات را می توانید حدود سه تا چهار روز در یخچال نگهدارید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
دو دختر داغدیده سیدابراهیم رئیسی در اولین حضور مشترکشان در دانشگاه بعد از شهادت پدر عزیزشان +عکس/ صبور و استوار (332 نظر) مراسم تشییع پدر علی دایی، با حضور چهره های سرشناس و فوتبالی +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (92 نظر) نگاهی به دکوراسیون شیک و اروپایی مراسم سومین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با رونمایی از تم آبی رنگِ خاصِ جشن+عکس/ مثل همیشه متین و باوقار (64 نظر) نگاهی به سینی چای و پنیر رهبر انقلاب در دوران جوانی/ ساده زیستی آقا از اوایل زندگی +عکس (52 نظر) باقالی قاتوق پختن به سبک مینا مختاری، همسر باسلیقه و کدبانوی بهرام رادان+ویدیو/ با یه بچه کوچیک همچین غذایی رو پختن احسنت داره (48 نظر) ناگفته های رهبر معظم انقلاب از کودکی و پدر و مادرشان/ از شعر و قرآن خوانی تا خاطره روز اول مدرسه و والیبال بازی کردن در کوچه (35 نظر) پذیرایی صمیمانه و ساده رهبر معظم انقلاب از محمود پاک نیت و هنرمندان دیگر ایرانی با شیرینی و چایی در فنجان عینکی+عکس (35 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: گاهی وقتا حرفمون خوبه اما بد تحویل میدیم مثل شربتی که بکنیم تو آفتابه +ویدئو😂👌 (34 نظر) در آستانه عید قربان یادی کنیم از خلاقیت خنده دار و هوشمندانه قصاب اهوازی برای فریب گوسفند و قربانی کردنش+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (33 نظر) کیک تولد خاص و چند بعدی آیسان آقاخانی برای تولد آقا رضا گلزار/ خوشمزه به نظر میرسه+عکس (32 نظر) شکسته شدن قبح شرب خمر و لمس نامحرم در نبود نظارت کافی و پاسخ ساترا (26 نظر) آشپزی سرصبحی مینا مختاری همسر کدبانو و شیک بهرام رادان/ ماشاءالله با یه بچه کوچیک غذاهای جورباجور هم میپزه+عکس (25 نظر) سبک دکوراسیون ساده و بدون تجملات اتاق کار شهید سید ابراهیم رئیسی با رونمایی از عکس رهبر انقلاب روی میزشان +عکس (21 نظر) صحبت های تامل برانگیز آقای قرائتی: نکته سنجی های مسعود پزشکیان از زبان ایشان+ویدئو/ وقتی انگشت های دست به ده تا رسید نیاز به حساب و کتاب نداره... (16 نظر) (عکس) آخرین عاشقانه پدرانه حسام محمودی، هادی سریال "گرگ و میش"، برای تولد دختر زیبایش، هانا/ آدم دلش آتیش میگیره واقعا (16 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال ابجد روزانه سه‌شنبه 29 خرداد 1403
فال روزانه امروز سه شنبه 29 خرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز سه شنبه 29 خرداد 1403
اولین جزئیات از شرایط جسمانی آیت الله مکارم شیرازی، مرجع تقلید عالیقدر بعد از انتقال به بیمارستان
رهبر معظم انقلاب چندبار به سفر حج مشرف شده‌اند؟+عکس ایشان در لباس احرام
سوابق علمی 6 کاندیدای چهاردهمین دورهٔ انتخابات ریاست جمهوری
فراخوان دانشگاه تهران برای جذب سرباز امریه در شهریور ماه
آچمز شدن دوباره منافقین با دو ضربه مهلکی که خوردند / بدبخت ترین گروه تروریستی دنیا!
زنده بیرون درآوردن نوزادان دوقلوی یاسوجی از سردخانه!
تبلیغات نامزدها در صداوسیما با اولین مناظره/ دوشنبه 28 خرداد
سیدحسن خمینی: هر کس دلش برای مملکت می‌سوزد، نسبت‌ به حضور در انتخابات مسئول است
دخترِ جوان تهرانی در حالت مستی تصادف کرد و مرد!
قربانیان تجاوز راز خود را به خواستگارشان بگویند؟
خرید و فروش میلیونی همستر کامبت و معاوضه با خودرو!
سرانجام مجلل‌ترین عروسی قرن در ایران به کجا کشید؟ ترس عروس از سوار شدن بر «فیل» تا...