طرز تهیه خوراک نخود لبنانی لذیذ

  یکشنبه، 10 مرداد 1400   زمان مطالعه 3 دقیقه
طرز تهیه خوراک نخود لبنانی لذیذ
اگر به دنبال یک غذای ساده و سریع هستید، ما برای شما یک پیشنهاد لذیذ داریم؛ خوراک نخود لبنانی، انتخابی خوشمزه است. این غذا که بیشتر در وعده صبحانه سرو می‌شود، به دلیل داشتن ارزش غذایی بالا طرفداران بسیاری دارد. همچنین خوراک نخود که نوعی فته (پیش‌غذا) محسوب می‌شود، برای افطار نیز گزینه مناسبی است. فته انواع مختلفی دارد و با مواد متفاوتی آماده می‌شود.

خوراک نخود لبنانی با نان پیتا و ماست تند یکی از غذا های عربی است. در میان غذا های معروف و خوشمزه آسیایی غذا های لبنانی دارای جایگاه خاصی هستند. این خوراک در سراسر دنیا توانسته طرفدار های زیادی را به خود جذب کندو به نام فته حمص نیز شهرت دارد. این غذا علاوه بر اینکه دارای طعمی بی نظیر است بلکه از ترکیبات کاملا متفاوت و جالبی تهیه شده است. خوراک نخود لبنانی انواع گوناگونی دارد و در کشور های عربی دیگر هر کدام با توجه به ذائقه خود آن را طبخ می کنند. البته نوع اصلی این غذا همان نخود پخته شده با نان برشته اما با ورژن های گوناگون می باشد. نخود لبنانی با نان پیتا و ماست تند تلفیقی از آشپزی عربی و فرانسوی می باشد که اعجاز شگفت انگیزی را در حیطه آشپزی بوجود آورده است. این خوراک می تواند برای گیاه خوران گزینه مناسبی باشد. در ادامه این مطلب ما به شما آموزش مرحله به مرحله این غذای خوشمزه لبنانی را ارائه می دهیم پس با ما با یک غذای جدید و خوشمزه دیگر همراه باشید.

مواد لازم برای خوراک نخود لبنانی با نان پیتا و ماست تند

  • نخود 1 و 1/2 پیمانه
  • نان پیتا 1 عدد
  • روغن زیتون 1/2 پیمانه
  • نمک به مقدار کافی
  • فلفل سیاه به مقدار کافی
  • مغز کاج 3/4 پیمانه
  • ماست پر چرب 1 پیمانه
  • برگ نعنا خرد شده 3 قاشق غذاخوری
  • فلفل قرمز 1/4 قاشق چایخوری
  • سیر خرد شده 2 حبه
  • کره قهوه ای 3 قاشق غذاخوری

طرز تهیه خوراک نخود لبنانی با نان پیتا و ماست تند

نخود ها را از چند ساعت قبل در آب (ترجیحاً همراه با یک قاشق چایخوری بیکینگ پودر) بگذارید. موقع طبخ غذا، آب نخودها را بگیرید و آنها را در قابلمه ای بریزید. مجدداً روی نخودها چند سانتیمتر آب بریزید و به مدت حدوداً ۳۰ دقیقه بپزید تا کاملاً نرم شوند. سپس آبکش کنید و به بشقاب گودی منتقل کنید.

فر را روشن کنید و روی دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد تنظیم نمایید. نان پیتا را تکه تکه کنید (تکه های ۲ سانتیمتری). حال نان ها را همراه با یک سوم لیوان روغن، نمک و فلفل روی سینی فر بریزید و پخش کنید تا به صورت یک لایه صاف و یکدست درآیند. سینی را به مدت ۸-۱۰ دقیقه در فر قرار دهید تا نان ها برشته و طلایی رنگ شوند.

صبر کنید نان های برشته شده خنک شود و سپس آنها را با نخودها مخلوط کنید. روغن باقی مانده را در تابه ای بریزید و تابه را روی حرارت نسبتاً زیاد قرار دهید. مغزهای کاج را به مدت ۴-۵ دقیقه در روغن تفت بدهید و کنار بگذارید.

ماست را در کاسه ای با نعنا، فلفل قرمز، فلفل سیاه، سیر خرد شده مخلوط نمایید. ماست تند شما آماده است. ماست تند را روی ترکیب نان پیتا و نخود بریزید و روی خوراک نخود لبنانی را با مغز کاج بپوشانید. برای طعم بهتر، کمی کره ی قهوه ای هم روی مغزها بریزید.کره قهوه ای که در آشپزی فرانسوی کاربرد زیادی دارد، به راحتی با استفاده از کره معمولی تهیه می شود. کافی است کره را تا کمی بعد از نقطه ذوب آن روی حرارت باقی بگذارید تا شیر جامد درون کره جدا شود و کره قهوه ای رنگ شود و عطر دل انگیز آن خارج شود. البته باید مراقب باشید و چشم از کره برندارید چون کره بلافاصله بعد از قهوه ای شدن، شروع به سوختن می کند.

نکات تهیه خوراک نخود لبنانی

  • در تهیه کره قهوه ای بهتر است بخش های ته­ نشین شده را تا جای ممکن جدا کنید و مصرف ننمایید.
  • می توانید مقداری تاهینی به ماست خود اضافه کنید.
  • اگر مدت زمان طولانی تری تا سرو غذا دارید. می توانید ابتدا همه مواد را مخلوط کرده و ماست را نگه دارید و هنگام سرو آن را به ترکیب خود اضافه کنید. به این صورت از خمیر شدن نان ها جلوگیری می کنید.
  • برای تزئین یا در صورت تمایل هنگام تفت دادن مواد، می توانید مقداری پیاز ریز خرد شده نیز به آن اضافه کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (119 نظر) شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند (72 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (37 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (32 نظر) نگاهی به خونه زندگی مجلل کاظم نوربخش، سلمان سریال نون خ+ویدیو/ چه چیدمانی، خوش سلیقگی از در و دیوار میباره (22 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (18 نظر) آشتی کردن آشا محرابی، فروغ سریال هشت‌ونیم دقیقه با پدرش بعد از 40 سال (16 نظر) نگاهی به کیک تولد چند طبقه و هزار رنگ رضا داوودنژاد/ لبخندهای از ته دل آقای بازیگر کنار همسرش غزل بانو (14 نظر) رونمایی از خواهر باکلاس فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش/ مگه داریم انقد شباهت+عکس (9 نظر) نگاهی به سلیقه خاص و متفاوت علی انصاریان در چیدمان میز تنقلات و میز شام در میزبانی از بازیگران+عکس/ باقالی پلو و سالادالویه و... (9 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (9 نظر) خلاقیت منحصربفرد مادر ایرانی برای ترک سیگار فرزندش حماسه آفرید/ دست همه سازمان های ترک اعتیاد رو از پشت بست😂 (8 نظر) ثبت عکس عاشقانه آیسان آقاخانی از رضا گلزار در طبیعت گردی آخر هفته شان (8 نظر) میز غذای خوشمزه و مفصل سپیده بزمی پور برای مهمانانش/ خوش به حال آقا شاهرخ با این خانوم کدبانو (8 نظر) نگاهی به کیک تولد شیک و 3 طبقه نعیمه نظام دوست با طرح بال فرشته/ جذاب و لاکچری+عکس (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 7 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 7 تیر 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 7 تیر 1403 + فیلم
فال روزانه امروز پنجشنبه 7 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 7 تیر 1403
برای بازیگر زن سریال «ستایش» دعا کنید+عکس/ عمل جراحی سنگین تومورِ خانم بازیگر
آموزش انواع کرلی در خانه+عکس
چه کسی می‌خواهد مملکت را اداره کند؟ همین آقای خامنه‌ای...!/پاسخ صریح شهیدجمهور به ریاست جمهوری آیت الله خامنه ای
سرگردانی دختر 21 ساله در شهر / پدر و مادرم فقط پسر می‌خواستند ؛ از خانه بیرونم کردند!
برای جلوگیری از نیش «پشه» چه چیزی روی پوستمان بمالیم؟
4 پسر و 2 دختر رهبر معظم انقلاب، داماد و عروس چه کسانی هستند؟+عکس
خاطره رهبر انقلاب از روزی که پدرشان فوت کرد
دانلود آهنگ جدید "آخر بهار" آرش و مسیح+فیلم/ دیدی آخر بهاره هنوز نیومدی تو سر قرارت ...
حادثه هولناک برای دختر 13 ساله در بند فریمان
لب مرز پاکستان خبری است؟ / پشت پرده فراوانی انبه در وانت‌های میوه فروشان خیابانی