روش تهیه مافین مرغ لذیذ با 3 روش

  دوشنبه، 22 آذر 1400   زمان مطالعه 5 دقیقه
روش تهیه مافین مرغ لذیذ با 3 روش
مافین مرغ غذایی است سریع و خوشمزه که آسان هم سرومیشود. امروزه غذاهای فینگرفود وتک پرسی که به شکل های متنوع سرو می شود بسیار مورد توجه قرار گرفته واز بین آنها مافین ها جایگاه ویژه ای دارند.امروز به آموزش یکی از مافین ها می پردازیم .با ما همراه باشید.

مافین مرغ یکی از غذاهای بین المللی است که می تواند گزینه یک شام سبک و خوشمزه باشد و یا برای مهمانی و تولد ها می توانید آن را تهیه کنید. همان طور که از نام غذا پیداست از مرغ برای تهیه این مافین استفاده شده است و می تواند سبزیجات مختلفی نیز همراه با مرغ بپزید. این مافین بسیار ساده است و نیازی به قالب مافین ندارید زیرا می توانید از کپسول های مقوایی استفاده کنید و در فر این مافین را بپزید البته اگر سولاردم یا توستر برقی دارید نیز می توانید مافین را بپزید.

مواد لازم برای مافین پیتزایی قارچ و مرغ

  • آرد قنادی (سه صفر): ۲۲۰ گرم
  • پودر خمیر مایه فوری: ۱ قاشق چایخوری
  • بیکینگ پودر: ۲ قاشق چایخوری
  • شکر: ۱ قاشق مرباخوری
  • شیر ولرم: ½ لیوان فرانسوی دسته دار
  • سینه مرغ: ۱ عدد بدون پوست و استخوان
  • قارچ: ۲۰۰ گرم
  • تخم مرغ: ۲ عدد
  • روغن مایع: ۱۰۰ گرم (هر لیوان فرانسوی دسته دار معادل ۲۲۰ گرم روغن است)
  • خامه: ۵۰ گرم
  • پنیر پیتزا: ۱۰۰ گرم
  • فلفل دلمه ای: ۱ عدد
  • پیازچه: ۱۰۰ گرم
  • نمک، زردچوبه، پودر سیر، پودر آویشن و فلفل سیاه: به مقدار دلخواه

طرز تهیه مافین پیتزایی قارچ و مرغ

ابتدا فر را روشن کنید و روی درجه ۱۸۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا گرم شود. سینه مرغ را نگینی خرد کنید و در روغن مقداری تفت دهید تا رنگ مرغ عوض شود. نمک و فلفل و زردچوبه را اضافه کنید و تفت دهید. اجازه دهید مرغ با آب خودش خوب بپزد و تفت بخورد. یک روش دیگر هم این است که مرغ را بپزید و ریش ریش کنید و سپس تفت دهید. حالا قارچ خرد شده را به مرغ اضافه کنید و مقداری دیگر تفت دهید. حرارت را زیاد کنید تا قارچ ها خوب سرخ شوند و آب شان کشیده شود. در ۵ دقیقه پایانی فلفل دلمه ای خرد شده را هم اضافه کنید.

تخم مرغ ها را به همراه پودر سیر، پودر آویشن، نمک و فلفل خوب هم بزنید و مخلوط کنید. سپس خامه و روغن مایع را به این ترکیب اضافه کنید و باز هم بزنید. آرد را با بیکینگ پودر مخلوط کنید و ۳ بار الک کنید. شیر ولرم و خمیر مایه را مخلوط کنید و روی ظرف را بپوشانید. ۵ دقیقه صبر کنید تا خمیر مایه عمل بیاید. خمیر مایه عمل آمده به همراه مخلوط آرد و بیکینگ پودر را به مایه تخم مرغی اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا خمیری شود. سپس مایه مرغ و قارچ و فلفل دلمه ای را به آن اضافه کنید و با هم مخلوط کنید. روی ظرف را به مدت ۳۰ دقیقه با سلفون بپوشانید و در یک جای گرم بگذارید.

در قالب مافین کپسول های کاغذی مافین بگذارید. کپسول ها را کمی با روغن چرب کنید و مایه مافین پیتزایی مرغ و قارچ را در قالب ها بریزید. قالب را به مدت ۳۰ دقیقه در طبقه وسط فر با همان دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد بپزید. در آخر پخت هم ۳ دقیقه گریل فر را روشن کنید تا روی مافین طلایی شود.برای درست کردن مافین پیتزا به عنوان یک فست فود سالم و سریع می توانید از مواد مختلف استفاده کنید. مثلا مافین مرغ و بادمجان که به جای قارچ از بادمجان های مکعبی خرد شده و سرخ شده استفاده می شود، یا به جای گوشت مرغ از انواع ژامبون و سوسیس، گوشت بوقلمون یا حتی گوشت چرخ کرده استفاده کنید و مافین پیتزا با گوشت داشته باشید. در ترکیب مافین می توانید از ذرت، هویج رنده شده، نخود فرنگی، اسفناج، زیتون یا هر ماده دیگری که می پسندید می توانید استفاده کنید.

مواد لازم برای مافین مرغ و پیازچه

  • سینه مرغ:200 گرم بدون استخوان
  • قارچ:200 گرم
  • خامه ترش:100 گرم
  • پنیر موزارلا:100 گرم
  • آبلیمو:2 قاشق غذا خوری
  • سیر:2 عدد له شده
  • پیازچه:150 گرم خرد شده
  • فلفل دلمه:1 عدد خرد شده
  • جوز هندی:1/2 قاشق چای خوری و ادویه کاری
  • بیکینگ پودر:2 قاشق چای خوری
  • آرد:100 گرم
  • فلفل سیاه:به میزان لازم فلفل سفید و نمک

طرز تهیه مافین مرغ و پیازچه

ابتدا مرغ را آبپز کرده و خرد کنید ، تابه ای را روی حرارت قرار داده و مرغ های خرد شده را با مقداری کره تفت دهید. در ادامه قارچ را خرد کرده و اضافه کنید و تفت دهید تا آب آن تبخیر شود.تخم مرغ ها را بشکنید و زرده و سفیده را جدا کرده و در دو ظرف جداگانه بریزید. زرده ها را هم بزنید و خامه ، کره آب شده ، پنیر ، آبلیمو ، سیر له شده ، پیازچه خرد شده و فلفل دلمه ای خرد شده را داخل آن بریزید و خوب مخلوط کنید. مخلوط قارچ و مرغ را هم داخل مواد بریزید،سفیده را هم جداگانه هم بزنید تا شکل گرفته و سفت شود. سپس داخل بقیه مواد افزوده و بکینگ پودر و آرد را هم بریزید و همه مواد را خوب هم بزنید تا با هم ترکیب شوند.مواد را داخل قالب های مافین بریزید و برای 45 دقیقه در فر بگذارید تا با دمای 180 درجه پخته و روی آن طلایی شود.

مواد لازم برای تهیه مافین مرغ

  • تخم مرغ ۱ عدد
  • سینه مرغ پخته شده ۱/۲ پیمانه
  • آرد ۱ پیمانه
  • فلفل دلمه ۱/۴ پیمانه
  • ذرت ۲ ق غذا خوری
  • ماست هم زده ۱/۴ پیمانه
  • روغن مایع ۱/۴ پیمانه
  • پنیر چدار ۱/۲ پیمانه
  • بیکینگ پودر ۱ ق مربا خوری
  • رزماری به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه، پاپریکا، آویشن به مقدار لازم

طرز تهیه مافین مرغ و ذرت

ابتدا سینه مرغ را به همراه یک پیاز و کمی ادویه بگذارید تا پخته شود سپس آن را با کمک بلندر یا غذاساز پوره کنید و یا می توانید به صورت ریز ریش ریش کنید و کنار بگذارید.ابتدا تخم مرغ را داخل کاسه ریخته و با همزن برقی یا دستی خوب هم بزنید تا تخم مرغ کرم رنگ و کمی حجیم شود سپس ماست هم زده را اضافه کنید و کمی هم بزنید تا مواد مخلوط شوند.

در ادامه روغن مایع را اضافه کنید و مجدد ۱ دقیقه دیگر مواد را هم بزنید حالا آرد و بیکینگ پودر را از قبل با هم مخلوط و الک کنید و به مواد اضافه کنید و با همزن بزنید حالا باید تمام سبزیجات فلفل دلمه خرد شده و ذرت و سینه مرغ و کمی رزماری و پنیر و تمام ادویه ها را افزوده و با لیسک خوب مخلوط کنید.

در این مرحله مواد حالت خمیری دارد آن را با کمک قاشق داخل کپسول بربزید و مجدد کمی به دلخواه روی آن پنیر بریزید و داخل فر از قبل گرم شده در دمای ۱۸۰ قرار دهید تا مافین ها پف کنند و طلایی شوند سپس به همراه سس دلخواه سرو کنید. نوش جان


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
سلن اردم کیه؟ ما خودمون شهربانو منصوریان داریم؛ باور ندارید؟ تصاویر جدید ‌شیرزن قهرمان رو ببینید! +ویدئو (36 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (32 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (31 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید!/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (30 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (27 نظر) چیدمان دکور عزای قاجاری ستاره اسکندری برای پدرش در منزل شخصیشان+عکس/تزئینی زیبا با شمعدونی های شاه عباسی و رومیزی ترمه و قاب عکس (24 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده شمالی برای همسر باردارش حماسه آفرید+فیلم/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (24 نظر) خلاقیت خنده دار یک مادر ایرانی برای تزئین موز مهمانی حماسه آفرید/ مامان نگو هنرمند بگو+عکس (23 نظر) نگاهی به مدل مانتو های اعیانی نسرین مقانلو در عین با حجاب بودن/ میشه هم خوشتیپ بود هم با حجاب+عکس (22 نظر) نگاهی به تاج‌ گل‌های اعیانی و گرانقیمت افتتاحیه رستوران محمدرضا گلزار در تهران؛ تبریک و شادباش دوستان و هنرمندان به سوپراستار سینما و برادرش+عکس (19 نظر) نگاهی به خونه زندگی اعیانی و شاه نشین نسرین مقانلو در آخرین تولد پسر مرحومش ارشیا به سبک پادشاه روم باستان/ حوض مرمری و آبنمای 3 طبقه+عکس (17 نظر) نگاهی به ماشین بِنزِ هوش پران حمید لولایی که همه آرزوشو دارن/آقای کمدین سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (14 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: دختره بهم میگه شما آخوندا به دو تا مو و فوکول ما گیر ندید منم بهش گفتم اگه منم عماممو دو سانت جلوتر بذارم توام به من گیر میدی +ویدئو😂👌 (16 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز برق کار آبادانی، برای نجات مردم از گرما حماسه آفرید/ لقب فرشته زمینی برازنده شماست! (14 نظر) اجرای زنده عشقانه و بدون دستگاه امیر مقاره در ماشین/ واقعا چه قدرت صدای محشر و معرکه‌ای👌+ویدیو (13 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فوت و فن خانه‌داری؛ 8 ترفند خانگی از بین بردن زردی لیوان و استکان و برق انداختن آن‌ها
عضو پیشین شورای اطلاعات ملی آمریکا: پاسخ ایران به ترور اسماعیل هنیه با هدف قرار دادن مقامات اسرائیلی
آموختن موسیقی، راه حلی برای درمان اختلال یادگیری کودکان
ناهید کیانی احساس قلبی اش درباره کیمیا علیزاده را فاش کرد
سرنوشت جالب اعجوبه کنکور سال 88 / در ایران ماند؟
پلیسِ شلیک کننده به آرزو بدری کجاست؟
(ویدیو) تولد 2 سالگی پسر شهربانو منصوریان، آرشام، با تم جذاب پسرانه در وسط یک استخر خیلی بزرگ و در کنار پدر و مادر قهرمانش/ دیدین خرس ملوان روی کیک تولدش چه بانمکه؟
(ویدئو) واکنش خیره‌کننده‌ی میمون‌های باغ وحش به شعبده بازی مرد جوان/ دیدین اون مرد چجوری ادای میمون رو درآورد؟😂 از خود میمونم میمون‌تر بود که🤣
(ویدئو) استوری کنایه آمیز شهربانو منصوریان به مبینا نعمت زاده/ اینبار با به رخ کشیدن پزشک جوان انگلیسی که مدال طلای المپیک 2024 را از آن خود کرد
(عکس) ترکیب رنگ مسحورکننده‌ی مانتوی بلوچ‌دوزی شده‌ی مینا مختاری، همسر خوش‌سلیقه‌ی بهرام رادان/ میدونین چی باعث شده این مانتو اینقدر خاص باشه؟
نوه مصدق: پدربزرگم ترجیح می‌داد ایران فقیر ولی مستقل از امریکا و انگلیس باشد
تصاویر دیده نشده از کودکی بازیگر مردمی و با اخلاق جوکر2!/ الیکا عبدالرزاقی چه کوچولو بوده!😍
(تصاویر) دکوری‌های سنگی و شیک خانه‌ی مینا مختاری و بهرام رادان/ از شومینه پر از سنگ تا جا شمعی و میوه‌‌خوری سنگی/ حتی دکوری‌های اتاق پسرشونم مینیمال و باکلاسه
(عکس) عاشقانه ها و رمانتیک بازی همسر مهدی سلوکی ، بازیگر سریال طوبی/ فقط ببین چه خلاقیت و سلیقه ای به خرج داده خانوم👌
درخواست طلاق بر سر عمل دماغ / می‌خواستی زن نگیری!!!
منتخب روز   
صورت زخمی و خونی آیت الله هاشمی رفسنجانی در بیمارستان +عکس/ تروری که ناموفق ماند خاطره خنده دار مهران مدیری : میگه رفتم کلاس زبان استاد گفت هِلو منم گفتم سلام علیکم گفت زهرمارو سلام حق نداری یه کلمه فارسی حرف بزنی+ویدئو افتادن عینک از دست سیدعباس عراقچی در مجلس همانا و شکار این لحظه توسط عکاس دوربین به دست همانا+عکس شعر خوانی شاعر یزدی در محضر آیت الله خامنه ای و خنده های از ته دل رهبر انقلاب / شاعر : همه را شکل یار می بینم ، پیرزن را نگار می بینم همسر شهید مجبور به فروش روکش دندان شد+ عکس در 27 مرداد سالروز تولد آیت الله آل هاشم؛ یادی کنیم از بوسه پدر امام جمعه شهید بر مزار پسرش+ عکس/ روحش شاد و یادش تا ابد گرامی خاطره خنده دار شهاب حسینی : میگه وقتی رِنوی طوسی اردکان 11 رو کنار ماشین لاکچری رضا گلزار پارک کردم برای خودش کُمدی کلاسیکی بود +ویدئو تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد!