دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / آشپزی / غذاهای مدرن /

روش تهیه پاستا با گوشت و پنیر در فر 

شنبه، 15 مرداد 1401
پاستا یکی از غذاهای اصیل ایتالیایی است که با ترکیب اسپاگتی و پاستا با مواد و سس های مختلف بدست می آید. در این پاستا، با استفاده از یک سس سفید به همراه سوسیس و پنیر چدار، تهیه می شود. به جای سوسیس می توان از هر کدام از محصولات گوشتی و حتی گوشت چرخ کرده نیز استفاده کرد. این غذا را می توان به عنوان پیش غذا در مهمانی ها یا به عنوان وعده شام طبخ نمود.

پاستا با گوشت چرخ کرده یکی از روش های بسیار خوب برای تهیه یک پاستای ساده و خوشمزه است که با گوشت چرخ کرده تهیه می شود. البته شما می توانید از مخلوط گوشت و سویا استفاده کنید و یا به تنهایی از گوشت چرخ کرده برای تهیه این پاستا بین المللی استفاده کنید. پاستا با گوشت چرخ کرده را می توانید با سبزیجات مختلف تهیه کنید. پاستا های یکی از غذا های بسیار معروف ایتالیایی هستند که مصرف سالانه پاستا در این کشور نفری ۴۵ کیلوگرم در سال می باشد. شما می توانید پاستا با گوشت چرخ کرده را به سبک ایتالیایی دم نگذارید و بعد از آبکشی سرو کنید و یا می توانید دم بگذارید. امروز در ساعد نیوز طرز تهیه پاستا با گوشت و پنیر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم در طرز تهیه پاستا با گوشت و پنیر

  • پاستا پنه ۲۵۰ گرم
  • خامه یک چهارم پیمانه
  • عصاره مرغ ۱ عدد
  • آب دو لیوان
  • جعفری خرد شده دو قاشق غذاخوری
  • پیاز ۲ عدد متوسط
  • سیر ۱ حبه
  • فلفل دلمه ای ۱ عدد
  • قارچ ۲۰۰ گرم
  • گوشت چرخ کرده ۴۰۰ گرم
  • رب گوجه فرنگی دو قاشق غذاخوری
  • پنیر پیتزا به مقدار کافی
  • روغن به مقدار کم
  • نمک، فلفل و آویشن با توجه به ذائقه

طرز تهیه پاستا با گوشت و پنیر در فر

  1. در ابتدا برای تهیه پاستا با گوشت و پنیر باید پاستا را روی حرارت بگذارید تا نرم و پخته شود اما نه به شیوه ی معمول و همیشگی! برای این کار ابتدا خامه، آب و عصاره مرغ را با یکدیگر مخلوط کنید تا یکدست شوند. سپس پاستا را به آن اضافه کنید و تابه را با درب بسته برای ۲۰ دقیقه روی حرارت متوسط قرار دهید تا پاستا آرام آرام بپزد. در این مدت زمان فرصت دارید تا سس گوشتی پاستا را آماده کنید.
  2. ابتدا پیاز و سیر را ریز کنید و در ماهیتابه با یک قاشق روغن تفت دهید. در این فاصله تا طلایی شدن پیازها به سراغ ریز کردن قارچ و فلفل دلمه ای بروید. قارچ ها را ورقه ورقه کرده و فلفل دلمه ای را نگینی خردکنید.
  3. در مرحله ی بعد از طرز تهیه پاستا با گوشت و پنیر گوشت چرخ کرده را به پیازهای سرخ شده اضافه کنید تا با حرارت ملایم بپزد. بعد از ده دقیقه قارچ را به ترکیب گوشت و پیاز اضافه کنید. شعله را کمی بیشتر کنید تا آب قارچ ها سریع تر تبخیر شود.
  4. بعد از تبخیر شدن آب قارچ فلفل دلمه ای نگینی شده را به همراه ادویه ها به موادتان اضافه کنید و تفت دهید. در این قسمت نوبت اضافه کردن رب به مواد است. رب را تفت دهید و سپس اجازه دهید سس گوشت شما با حرارت ملایم به مدت یک ربع تا بیست دقیقه بپزد.
  5. به پاستا سر بزنید. پاستاها باید در مخلوط خامه و آب بپزند. مقداری نمک و فلفل اضافه کنید و هرچند دقیقه یک بار آن را هم بزنید تا زمانی که آب کاملاً تبخیر شود. در انتها جعفری را به پاستا اضافه کنید.
  6. فر را روشن کنید تا روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم شود. حالا یک ظرف مناسب انتخاب کنید. کف ظرف را با سس کچاپ یا سس گوجه بپوشانید، مقداری از پاستای پخته شده را کف ظرف بریزید، روی آن یک لایه سس گوشت اضافه کنید، کمی پنیر پیتزا روی سس بریزید، مجدد یک لایه پاستای پخته شده به ظرف اضافه کنید. این لایه ها را تا تمام شن مواد ادامه دهید. لایه ی آخر را به خوبی با پنیر پیتزا بپوشانید و به مدت ۴۰ در طبقه وسط فر قرار دهید.
  7. در آخرین مرحله از طرز تهیه پاستا با گوشت و پنیر برای ده دقیقه گریل را روشن کنید تا لایه ی پنیری روی پاستا برشته و طلایی شود. پاستای دلپذیر شما آماده است.

نکات و ترفندهای پاستا با گوشت و پنیر

  • فراموش نکنید که خوشمزه بودن این غذا به زیاد بودن سس گوشت آن نیست. پس در استفاده از سس گوشت زیاده روی نکنید. اگر می خواهید پاستای شما در کنار طعم عالی ظاهر خوبی هم داشته باشند باید در میزان استفاده از سس گوشت احتیاط کنید.
  • پاستا با گوشت و پنیر به دلیل داشتن خامه و پنیر پیتزا به اندازه کافی چرب است، پس تأکید می کنیم برای داشتن غذایی خوشمزه و باکیفیت در استفاده از روغن برای تهیه سس گوشت دقت کنید. استفاده بیش ازاندازه از روغن در آماده کردن مایه پاستا و همچنین استفاده از گوشت با چربی بالا عطروطعم غذای شما را خراب می کند.
  • اگر بخواهید می توانید به جای پخت پاستا با خامه از سس بشامل میان لایه های پاستا استفاده کنید اما به هیچ وجه این دو گزینه را کاملاً حذف نکنید. لطافت و طعم خامه ای این پاستا در نتیجه بسیار مؤثر است.
  • در استفاده از پنیر پیتزا محتاط باشید اما در استفاده از سس بشامل ولخرجی کنید. هرچه سس بیشتری به لایه های پاستا اضافه کنید در انتها پاستای نرم، خامه ای و لذیذتری خواهید داشت.
  • بعد از آماده شدن پاستا برای سرو غذا عجله نکنید. اجازه دهید پنیر کمی از حرارت بیفتد و پاستا کمی سرد شود. سپس می توانید آن را در کنار نوشیدنی سرو کنید.
  • طرز تهیه پاستا با گوشت و پنیر بدون فر در آماده سازی مواد تفاوتی با طرز تهیه پاستای در فر ندارد. فقط در انتها لایه های پاستا را به جای چیدن در ظرف مخصوص فر در یک تابه مستطیلی شکل ریخته و به همان ترتیبی که در بالا گفتیم لایه ها را ادامه دهید. در تابه را ببندید و به مدت نیم ساعت روی شعله قرار دهید. تنها تفاوت این است که در آخر لایه پنیری در روی پاستا طلایی و برشته نخواهد بود.

پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 17 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
مراحل اکسپت مقاله
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی