روش تهیه دسر پاناکوتای نعنایی لذیذ

  یکشنبه، 07 آذر 1400   زمان مطالعه 3 دقیقه
روش تهیه دسر پاناکوتای نعنایی لذیذ
پاناکوتا ها از دسرهای بسیار خوشمزه و شیک برای مهمانی ها هستند و طعم های مختلفی دارند. دسر پاناکوتا نعناعی یکی از بینظیرترین خوش طعم ترین پاناکوتا هاست و به راحتی درست می شود. با ما همراه باشید.

پاناکوتای نعنایی یک دسر خنک و خوشمزه مناسب فصل تابستان است که با طعمی متفاوت و جدید درست می شود.

مواد لازم برای دسر پاناکوتای نعنایی

  • خامه 500 میلی لیتر
  • شیر 150 میلی لیتر
  • آب جوش 100 میلی لیتر
  • پودر شکر 80 گرم
  • پودر ژلاتین 4 قاشق چایخوری
  • اسانس نعنا 1/4 قاشق چای خوری
  • رنگ خوراکی سبز به مقدار کافی

مواد لازم برای شکلاتهای قلبی دسر پاناکوتای نعنایی

  • شکلات سفید 100 گرم
  • رنگ خوراکی سبز به مقدار کافی
  • خامه قنادی و برگ نعنا برای تزیین

طرز تهیه دسر پاناکوتای نعنایی

ابتدا آب جوش را روی پودر ژلاتین بریزید و آنقدر هم بزنید تا ژلاتین کامل در آب حل شود. موقع اندازه گیری ژلاتین قاشق ها را سر پر بر ندارید و سر قاشق را حتماً صاف کنید.

در یک شیر جوش یا قابلمه، خامه، شیر و پودر شکر را بریزید و روی شعله متوسط قرار دهید. همین طور که هم می زنید بگذارید شیر بجوشد. سپس آن را از روی شعله بردارید. حال ژلاتین حل شده در آب را به آن اضافه کنید و مخلوط نمایید. سپس اسانس نعنا و یک قطره رنگ خوراکی سبز اضافه کنید و هم بزنید. اگر رنگ کافی نبود کمی دیگر اضافه کنید تا مایع به رنگ دلخواه در بیاید.

تا مایع کرم مانند هنوز گرم است آن را داخل لیوان یا هر ظرفی که برای سرو در نظر دارید بریزید و حداقل ۳–۴ ساعت در یخچال قرار دهید. البته بهتر است دسر پاناکوتای نعنایی از شب تا صبح داخل یخچال بماند و کاملاً خنک شود.حال نوبت به تزیین دسر می رسد. می توانید پاناکوتای نعنایی را خیلی راحت با اسپری خامه و یکی دو برگ نعنای تازه تزیین کنید. استفاده از قلب شکلاتی با رگه های سبز هم یک روش تزیین دسر است.

برای تهیه شکلات قلبی، شکلات سفید را خرد کنید و در یک ظرف نشکن روی آب در حال جوش قرار دهید (روش بن ماری). روی یک سینی یا تخته گوشت کاغذ روغنی بیاندازید. وقتی شکلات ذوب شد آن را روی کاغذ روغنی بریزید و با یک لیسک روی کاغذ پخش کنید اما لایه را بیش از حد نازک نکنید. کمی از رنگ خوراکی سبز با با خلال دندان بردارید و روی سطح شکلات بریزید و به آرامی با همان خلال دندان پخش کنید و روی شکلات طرح های نامتقارن ایجاد کنید.سینی شکلات را با احتیاط طوری که کج نشود داخل یخچال یا فریزر قرار دهید تا شکلات سفت شود. سپس آن را باکاتر قلبی برش بزنید و دسر پاناکوتای نعنایی را با شکلات های قلبی زیبا تزیین کنید.

مواد لازم برای پاناکوتای نعنایی روش دوم

  • خامه‏ ۲ بسته
  • شیر ۲/۳ پیمانه
  • آب جوش ۱/۲ پیمانه
  • شکر ۱/۳ پیمانه
  • پودر ژلاتین ۴ قاشق چای خوری
  • اسانس نعنا ۱/۴ قاشق چای خوری
  • رنگ خوراکی سبز ۱ قطره

طرز تهیه پاناکوتای نعنایی روش دوم

ابتدا آب جوش را روی پودر ژلاتین بریزید و آنقدر هم بزنید تا ژلاتین کامل در آب حل شود.اگر حل نشد میتوانید از روش بن ماری استفاده کنید.در یک شیر جوش یا قابلمه،خامه،شیر و شکر را بریزید و روی شعله متوسط قرار دهید.همین طور که هم میزنید بگذارید تا شیر بجوشد، سپس آن را از روی شعله بردارید.حالا ژلاتین حل شده در آب را به آن اضافه کنید و مخلوط نمایید.سپس اسانس نعنا و یک قطره رنگ خوراکی سبز اضافه کنید،اگر کافی نبود کمی دیگر اضافه کنید تا مایع به رنگ دلخواه دربیاید.تا مایع هنوز گرم است آن را داخل لیوان یا هر ظرفی که برای سرو در نظر دارید بریزید و حداقل۳الی۴ساعت داخل یخچال قرار دهید.البته بهتر است این دسر از شب تا صبح داخل یخجال بماند و کاملا خنک شود.برای تزیین دسر هم یک لایه ژله با طعم نعنا ریختم و با خامه فرم گرفته،نعنا ، ویفر رولی و ترافل رنگی تزیین کردم.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
دو دختر داغدیده سیدابراهیم رئیسی در اولین حضور مشترکشان در دانشگاه بعد از شهادت پدر عزیزشان +عکس/ صبور و استوار (442 نظر) نگاهی به کارت ملی، بسیج و شناسنامه رهبر معظم انقلاب+عکس (260 نظر) خلاقیت قابل تحسین هنرمند هندی برای طراحی چهره نورانی رهبر معظم انقلاب روی یک برگ درخت گیلاس+فیلم (118 نظر) نگاهی به سینی چای و پنیر رهبر انقلاب در دوران جوانی/ ساده زیستی آقا از اوایل زندگی +عکس (57 نظر) پذیرایی صمیمانه و ساده رهبر معظم انقلاب از محمود پاک نیت و هنرمندان دیگر ایرانی با شیرینی و چایی در فنجان عینکی+عکس (36 نظر) سبک دکوراسیون ساده و بدون تجملات اتاق کار شهید سید ابراهیم رئیسی با رونمایی از عکس رهبر انقلاب روی میزشان +عکس (22 نظر) ذوق زدگی و خوشحالی داریوش ارجمند، حشمت فردوس وقتی متوجه میشه قالیباف خلبان هواپیماییِ که قراره با اون به اصفهان بره+عکس (19 نظر) تصویری از دیدار سام درخشانی، احسان سریال هشت و نیم دقیقه با رهبر معظم انقلاب و استقبال گرم ایشان (17 نظر) 3 قاب متفاوت از پدر شوهر لبنانیِ زینب سلیمانی فرزند کوچک سردار سلیمانی+عکس/ از دلداری به عروس ایرانی اش در مراسم پدرش تا فاتحه خوانی بر مزار حاج قاسم (15 نظر) نگاهی به کیک تولد دو طبقه با تم غمگین و تیره رنگِ هوتن شکیبا+عکس/ ست بودن رنگِ در و دیوار با لباس و کیک آقای بازیگر‌ (12 نظر) (عکس) آخرین عاشقانه پدرانه حسام محمودی، هادی سریال "گرگ و میش"، برای تولد دختر زیبایش، هانا/ آدم دلش آتیش میگیره واقعا (10 نظر) نشسته نماز خواندن احمدرضا عابدزاده در خانه اش در کنار کریم باقری+عکس (8 نظر) خلاقیت منحصربفرد مادر ایرانی با برگزاری مهمانی در خیابان جلوی خانه اش حماسه آفرید/ این مهمونا برن پشت سرشونم نگا نمیکنن🤣 (8 نظر) گریه های تلخ سام درخشانی، احسان سریال هشت و نیم دقیقه در خانه ابدی پدرش / روحش شاد و یادش گرامی (8 نظر) ناگفته های رهبر معظم انقلاب از کودکی و پدر و مادرشان/ از شعر و قرآن خوانی تا خاطره روز اول مدرسه و والیبال بازی کردن در کوچه (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 27 خرداد ماه 1403
فال روزانه امروز یکشنبه 27 خرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 27 خرداد 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 27 خرداد 1403
فواید فوق العاده پوست پرتقال برای قلب🍊 + فواید دیگر
فال ابجد روزانه یکشنبه 27 خرداد 1403
بازداشت شکارچی عروسک های شهر | او دختر بچه ها را می ربود و ...
فال انبیاء روزانه یکشنبه 27 خرداد 1403
به کوری چشم مجاهدین خلق حمید نوری آزاد شد‎
لامبورگینی خاندان سلطنتی عربستان رکوردشکنی کرد+عکس
پیشنهاد ازدواج دوم پارسا پیروزفر به خانم همسایه جوان در خلوت دونفره شان+فیلم
ناگفته های رهبر معظم انقلاب از کودکی و پدر و مادرشان/ از شعر و قرآن خوانی تا خاطره روز اول مدرسه و والیبال بازی کردن در کوچه
ناگفته هایی جالب از زندگی فرزندان رهبر معظم انقلاب؛ از استفاده نکردن از امکانات مملکتی تا وام گرفتن از صندوق های کوچک!
روایت شنیده نشده از خواهر داغدار شهید سید ابراهیم رئیسی از کارکردن رئیس جمهور همزمان با تحصیل بعد از فوت پدرشان/ دلسوز و صبور+عکس
گران بهاترین ماده جهان که قیمتش 1000 برابر نفت است +عکس/ ماده ای که جان انسان ها را نجات داد