دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

سیاست /

صادرات نفت ونزوئلا به رغم تحریم‌های آمریکا سه برابر شد 

چهارشنبه، 12 آذر 1399
کد خبر: 118762
ساعد نیوز: با وجود تشدید تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا و سنگ‌اندازی واشنگتن در روابط این کشور با چین، کاراکاس با افزایش سه برابری، صادرات نفتی خود را به بیش از نیم میلیون بشکه در روز رساند.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از ایرنا: تارنمای ونزوئلایی کارابوبنیو نوشت: براساس گزارش ارسالی و داده های پردازش کشتی ها، صادرات نفتی کاراکاس در ماه نوامبر (آبان- آذر) به بیش از نیم میلیون بشکه در روز رسید.

با وجود تشدید تحریم های آمریکا در برابر شرکت هایی که به دنبال روابط تجاری با ونزوئلا هستند، این کشور آمریکای لاتین صادرات نفتی خود را به سه برابر افزایش داد.

این رسانه ونزوئلایی به نقل از بخش تخصصی مالی و بازار بلومبرگ، با اعلام این خبر تصریح کرد که ونزوئلا بیش از نیم میلیون بشکه در روز به کشور چین نفت صادر می کند.

بلومبرگ براساس آخرین داده های سند داخلی این کشور، میزان تولید نفت این کشور در نوامبر(آبان) را به میزان ۴۸۴ هزار بشکه اعلام کرد. این میزان که نسبت به سال گذشته ۴۸ درصد کاهش داشته، اما نشان می دهد که این کشور به رغم تحریم ها و اقدامات فلج کننده آمریکا، بیش از اکوادور نفت تولید می کند.

قدرت نمایی پیوند پکن- کاراکاس در برابر تحریم ها

ایالات متحده آمریکا روز دوشنبه با اتهام حمایت از نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا تحریم هایی علیه شرکت ملی صادرات واردات الکترونیک چین اعمال کرد.

با این وجود، مانع تراشی در روابط نفتی این دو کشور دشوارتر شده است. هفته گذشته خبرگزاری رویترز گزارش داد به رغم تحریم های آمریکا ونزوئلا انتقال مستقیم محموله های نفتی خود به چین را از سر گرفته است.

روابط گسترده تهران- کاراکاس

این کشور آمریکای لاتین با داشتن بزرگترین ذخایر نفتی جهان، همچنین به منظور تاثیرگذاری بیشتر بر انزوای آمریکا، روابط خود را با ایران نیز تقویت کرده است.

ایران نیز با فراهم آوردن بنزین، قطعات پالایشگاهی و محموله میعانات گازی موردنیاز ونزوئلا، مانع از خروج نفت از مهم ترین میدان تولیدی این کشور شده است.

«خورخه ارئاسا» وزیر امور خارجه ونزوئلا چندی پیش، با اشاره به سفر اخیر «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران به کاراکاس و اعزام نفت کش های ایران به ونزوئلا، خاطرنشان کرد که با وجود تحریم های ظالمانه آمریکا و محدودیت های ناشی از همه گیری ویروس کرونا در جهان، رفت وآمد هیات های سیاسی و مبادلات تجاری و همکاری های راهبردی و اقتصادی بین دو کشور بطور منظم برقرار بوده است.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 09 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
دارالترجمه رسمی فوری ترکی استانبولی
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
مراحل سابمیت مقاله
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب