دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

اقتصاد /

سامانه پاسخگویی مشکلات یارانه‌ای از دسترس خارج شد/ بیکاری ۱۲۰ معلول در مرکز تماس یارانه‌ها 

دوشنبه، 14 شهریور 1401
کد خبر: 221644
ساعد نیوز: یک هفته گذشته پس از انتشار گزارش خبرگزاری میزان در خصوص اختلال در پاسخ‌دهی سامانه ۶۳۶۹ وزارت کار که برای مشکلات و سوالات یارانه‌ای متقاضیان در نظر گرفته شده بود، اکنون این سامانه به صورت کامل از دسترس خارج شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعد نیوز به نقل از میزان، سه شنبه هفته گذشته خبرگزاری میزان در گزارش با عنوان «اختلال در پاسخگویی سامانه ۶۳۶۹ وزارت کار/ اعتراضات یارانه ای شهروندان بدون پاسخ ماند» خبر از مشکلات شهروندان در تماس با سامانه پاسخگویی به مشلات یارانه ای شهروندان داده بود؛ اکنون با گذشت کمتر از یک هفته از انتشار این گزارش و پیگیری های دوباره خبرنگار ما، سامانه ۶۳۶۹ به طور کلی از دسترس خارج شده و ارتباط با آن مقدور نیست.

بر اساس این گزارش، اردیبهشت ماه سال جاری وزارت کار با اطلاع رسانی در خصوص سامانه مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها به نشانی hemayat.mcls.gov.ir، پاسخگویی تلفنی به شکایات و انتقادات مردمی به یارانه ها را نیز در همکاری دو سویه به موسسه نیکوکاری رعدالغدیر سپرد تا این موسسه نیز ضمن اشتغالزایی برای ۱۲۰ نفر از معلولان در شیفت های مشخص، پاسخگویی به سوالات و شکایات مردمی را نیز در دستور کار خود قرار دهد.

بر همین اساس، اواخر اردیبهشت ماه معاون اول رئیس جمهور در بازدید از این مرکز کارآفرینی معلولان در جریان فعالیت مرکز تماس و عملکرد توان یابان در پاسخگویی به مشکلات یارانه ای عموم مردم در قالب سامانه ۶۳۶۹ قرار گرفت و گزارش های خبری متنوعی نیز در خصوص این اقدام وزارت کار در برون سپاری فعالیت ها به موسسه ای مردمی و با هدف حمایت و اشتغالزایی معلولان در رسانه ها منتشر و مورد توجه عموم قرار گرفت.

اینک اما با گذشت حدود ۴ ماه از فعالیت این سامانه و اشتغال ۱۲۰ فرد دارای معلولیت در این مرکز تماس، گزارش ها حکایت از بدقولی وزارت کار در پرداخت تعهدات خود به این مؤسسه در قبال حقوق و دستمزد این اشخاص بوده و به نوعی مرکز تماس ۶۳۶۹ به ورطه تعطیلی کشانده شده است. به این ترتیب پشتیبانی در پاسخگویی به سوالات یارانه ای و مشکلات هموطنان در خصوص سامانه مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها تا اطلاع ثانوی از این مسیر مقدور نخواهد بود.

حال باید دید وزارت کار به عنوان یکی از متولیان اصلی اشتغالزایی و حمایت از اقشار آسیب پذیر در قبال بیکاری این تعداد از توان یابان چه برنامه ای خواهد داشت و از سوی دیگر پیگیری های شهروندان در خصوص طرح مردمی سازی یارانه ها را نیز چگونه پاسخ خواهد داد.

شایان توجه است، پیگیری های خبرنگار ما از وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و سازمان هدفمندی یارانه ها در مورد مسدود بودن این سامانه و فرایند همکاری با موسسه مردمی معلولان تاکنون بی نتیجه مانده است.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 18 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
هزینه چاپ یک کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه