سامسونگ Knox چیست و چه کاربردی دارد؟

  یکشنبه، 05 بهمن 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
سامسونگ Knox چیست و چه کاربردی دارد؟
سامسونگ ناکس (Samsung Knox) لایه‌ای امنیتی در اندروید و تایزن است که از اطلاعات کاربران گوشی‌‌های سامسونگ محافظت می‌کند.

سامسونگ ناکس چیست

سامسونگ ناکس یک لایه ی امنیتی ویژه است که در گوشی های سطح بالای سامسونگ یافت می شود و می تواند داده های شخصی و تجاری کاربران را تفکیک کند و امن نگه دارد. برای کاربران، ناکس در Samsung Pass و Secure Folder استفاده می شود که در بخش Biometrics و Security در قسمت تنظیمات قابل دسترسی است.

Samsung Pass اطلاعات ورود به سیستم را به صورت ایمن ذخیره می کند و به کاربر امکان می دهد با استفاده از بیومتریک دستگاه خود به آن ها دسترسی پیدا کند. ازآنجاکه Secure Folder محیط جدیدی برای اسناد و برنامه ها در تلفن شما ایجاد می کند، کار با آن کمی پیچده است. پس از تنظیم و باز کردن پوشه، نسخه تازه ای از این برنامه ها در اختیار شما قرار می گیرد که پس از ریست کردن دستگاه به آن دسترسی نخواهید داشت.

به صورت پیش فرض، پس از ورود Secure Folder، فقط به چند برنامه دسترسی دارید: دوربین، گالری، پرونده های من، مخاطبان، تقویم، مرورگر اینترنت و یادداشت ها. می توانید برنامه های دیگری به لایه ی محافظتی ناکس اضافه کنید. برنامه ها و اسناد در محلی کپی می شوند که داده ها و اطلاعات آن ها از برنامه ی لایه ی «معمولی» دستگاه شما جدا است.

برای داشتن ناکس به دستگاه مناسبی نیاز دارید؛ همه ی گوشی های سامسونگ (یا ساعت ها و تبلت ها) از ناکس پشتیبانی نمی کنند؛ لیست دستگاه هایی که از ناکس پشتیبانی می کنند اینجا مشاهده کنید.

ناکس نرم افزاری است که دپارتمان فناوری اطلاعات شرکت شما، می تواند برای مدیریت همه ی دستگاه ها از آن استفاده کند.

سومین مؤلفه مهم برای مدیریت اینترپرایس، استفاده از ناکس پریمیوم یا چیزی معادل آن است. این سیستمی نیست که بتوان در خانه از آن استفاده کرد (اما اگر واقعا می خواستید می توانستید) و برای بخشی از فناوری اطلاعات، راهی برای مدیریت لایه ناکس در گوشی های متصل به گروه سرور است. مدیریت اینترپرایس درواقع راه حلی مدیریتی مبتنی بر ابر است که برای کار با ناکس ساخته شده و پلتفرمی امن با کلید است.

کشورهایی که استفاده از ناکس را در تأسیسات دولتی خود مجاز می دانند، عبارت اند فنلاند، فرانسه، قزاقستان، هلند، اسپانیا، انگلستان و ایالات متحده. همچنین ناکس در تنظیمات خاص با FIPS 140-2 و ISCCC سازگار است. به زبان ساده تر، اینکه سازمان هایی مانند وزارت دفاع آمریكا ناكس را به اندازه كافی برای استفاده كاركنانشان (آیتم های دارای سطح ایمنی حساس یا پایین) ایمن می دانند، نشان می دهد که این نرم افزار برای کاربران عادی به اندازه ی کافی ایمن است.

با اندروید Oreo، ناکس برای ایجاد امنیت هسته ی لینوکس، بررسی بدافزار و اطمینان از رویه ی بوت با Google's Enterprise solution Android ادغام می شود. سامسونگ برای اینکه تشخیص بدهد بوت نرم افزار غیررسمی نیست، از فیوز الکترونیکی استفاده می کند و در صورت شناسایی، وضعیت گارانتی را به 1×0 تغییر می دهد؛ این وضعیت حتی با فلش به فاکتوری ریست بازنشانی نمی شود.

استفاده از Knox جهت مدیریت دستگاه های کارمندان

همچنین مورد سومی نیز جهت استفاده مدیریت سازمان وجود دارد که Knox Premium (و یا چیزی معادل آن) نام دارد. این لایه چیزی نیست که در خانه از آن استفاده کنید، هر چند که می توانید این کار را نیز انجام دهید. در عوض، Knox Premium راه کاری است که با استفاده از آن، واحد آی تی شرکت ها می تواند لایه Knox موجود بر روی گوشی های متصل به یک سرور مشخص را مدیریت کند. در حقیقت، این روش یک راه کار مدیریتی مبتنی بر فضای ابری بوده که با سامسونگ Knox یکپارچه شده و در واقع یک پلتفرم مدیریتی ایمن را فراهم می آورد.

سامسونگ Knox جهت استفاده در ارگان های دولتی کشورهای فنلاند، فرانسه، قزاقستان، هلند، اسپانیا، بریتانیا و ایالات متحده، تأیید شده است. این لایه امنیتی در شرایط خاصی، با استانداردهای FIPS 140-2 و ISCCC نیز سازگار است. این موضوع بدین معنا است که سازمان هایی همانند وزارت دفاع ایالات متحده، فکر می کنند که Knox آن قدر ایمن است که کارکنان آن ها می توانند از آن استفاده کنند (در مواردی که اسناد غیرحساس و یا با درجه حساسیت پایین، ردوبدل شوند). بنابراین می توان این گونه نتیجه گرفت که سامسونگ Knox برای کاربران عادی نیز ایمن است.

در اندروید اوریو (Oreo)، سامسونگ Knox با راه کار شرکتی گوگل یعنی Android for Work یکپارچه شد تا محافظت آنی از هسته لینوکس را انجام داده، به بررسی وجود بدافزار بپردازد و همچنین بخشی از فرایند بوت ایمن باشد. سامسونگ از یک فیوز الکترونیکی استفاده کرده و بدین ترتیب در هنگام تشخیص بوت شدن یک نرم افزار غیررسمی، بررسی وضعیت گارانتی را به 0x1 تغییر می دهد. با فلش به نرم افزار کارخانه نیز، این فیوز ریست نمی شود.

آیا به استفاده از سامسونگ Knox نیاز دارید؟

مجبور نیستید که از سامسونگ Knox استفاده کنید. تا زمانی هم که کمی در سیستم عامل و بخش نرم افزاری گوشی خود عمیق نشوید، متوجه این ویژگی نخواهید شد. اگر گوشی شما از Knox پشتیبانی کند، آنگاه شما نیز آزاد هستید که از آن استفاده کنید یا خیر.

این احتمال وجود دارد که اطلاعات مهمی را در گوشی خود نداشته و کسی هم سعی نداشته باشد که داده های شما را به سرقت ببرد. اما مردم و سازمان هایی که سعی در سرقت اطلاعات کاربران دارند، فرصت طلب بوده و در صورت دسترسی به گوشی شما، سعی می کنند که اطلاعات زیادی را از آن استخراج کنند. با استفاده از Knox می توانید به سادگی فایل های حساس خود را ایمن نگه داشته و همچنین هنگامی که بحث بر سر امنیت باشد، آنگاه جریان اطلاعات را نیز بهتر ردیابی کنید.

با وجود رایگان و یکپارچه بودن با گوشی، چرا نباید از Knox استفاده کنیم؟

اگر قصد مخفی کردن فایل و پوشه های خاصی از اطرافیانتان را دارید، آنگاه سامسونگ Knox می تواند گزینه ای عالی باشد. این افراد می توانند کسانی باشند که گاهی اوقات به گوشی شما دسترسی دارند؛ همانند اعضای خانواده و یا هم اتاقی ها. با قرار دادن یک اپلیکیشن در Knox، می توانید دسترسی به داده های آن را منوط به وارد کردن پسورد کنید. همچنین با استفاده از اپلیکیشن My Files نیز می توانید فایل ها و پوشه ها از دید سایرین، ایمن نگه دارید.

علی رغم امکان انجام این کار، شاید نخواهید که جهت انجام امور روزانه همانند پیام رسانی و یا دسترسی به مخاطبین، از Knox استفاده کنید. اما در هر صورت در رابطه با موارد حساس، استفاده از Knox می تواند راه کاری عالی جهت حفظ امنیت اطلاعات باشد. به هر حال جهت ارزشمند قرار دادن اطلاعات خود، لازم نیست که حتما یکی از کارمندان یک شرکت بزرگ باشید. در این رابطه سامسونگ نیز یک ابزار عالی را در اختیار شما قرار داده است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (669 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (197 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (17 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان