دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

بازار / رپورتاژ آگهی /

ساندویچ پانل سازه مدرن 

سه شنبه، 02 دی 1399
کد خبر: 123767
ساعدنیوز: ساندویچ پانل یکی از متریال مدرن در ساختمان سازی است ، استفاده از ساندویچ پانل ها در صنعت ساختمان سازی بسیار کاربرد دارد ، ساندویچ پانل دارای برند های مختلفی است اما معروف ترین آن ها ساندویچ پانل ماموت است که هم دارای کیفیت بسیار بالایی است و هم قیمت مناسبی دارد.

ساندویچ پانل یکی از متریال مدرن در ساختمان سازی است ، استفاده از ساندویچ پانل ها در صنعت ساختمان سازی بسیار کاربرد دارد ، ساندویچ پانل دارای برند های مختلفی است اما معروف ترین آن ها ساندویچ پانل ماموت است که هم دارای کیفیت بسیار بالایی است و هم قیمت مناسبی دارد.

گروه تولیدی ماموت یکی از برترین تولید کنندگان داخلی در کشور ایران است،که تولیدات ساندویچ پانل را بر عهده دارد ، ساندویچ پانل های تولیدی گروه صنعتی ماموت به دو دسته زیر تقسیم بندی می شوند:

در ادامه به معرفی هر یک از این نوع پانل ها میپردازیم.

پانل یا پنل دیواری کاربرد های بسیاری در صنعت ساختمان سازی کانکس سازی و اتاق سازی دارد ، به دلیل عایق بودن دیواری های استفاده شده از ساندویچ پانل باعث می شود از اتلاف انرژی جلوگیری شود و در نتیجه در هزینه ها صرفه جویی می شود.
ساندویچ پنل دیواری از دو ورق گالوانیزه تشکیل شده است که در میان آن یک لایه عایق فوم قرار دارد ، عایق های به کار برده شده بستگی به کاربری شما می تواند متفاوت باشد ، از عایق های به کاربرده شده در ساندویچ پانل میتوانیم به عایق پلی یورتان ، عایق پشم سنگ ، عایق پلی اتیلن و عایق های دیگر اشاره کرد تقریبا تمام موادی که دارای خاصیت عایق دارند می توان از آن ها در داخل پانل استفاده کرد.

این متریال مدرن همانطور که در پنل دیواری ماموت مشاهده می کنید ، به دلیل شباهت بسیار زیاد به ساندویچ اسم آن را ساندویچ پنل نامگذاری کردند. همانند اجزاء یک ساندویچ این متریال مدرن هم توسط دو ورق گالوانیزه رنگی پوشانیده شده است.
دلیل استفاده از ورق های گالوانیزه و دیگر ورق های در اطراف این است که در مرور زمان دچار فرسایش و از بین رفتگی نشوند و یا سبب نشود جانوران در داخل فوم و عایق های به کاربرده باعث از بین بردن خواص عایق شوند.
سازه های پیش ساخته امروزه تماماً از پانل های سقفی و دیواری ساخته می شوند دلیل این تغییر و تحول در صنعت ساخت و ساز طول عمر بسیار بالا در استفاده از ساندویچ پانل و همچنین جلوگیری از اتلاف انرژی است.

کاربرد ساندویچ پانل دیواری

از این نوع ساندویچ پنل در ساخت دیواره سوله هایی با ابعا بسیار بزرگ ، که قابلیت دیوارکشی را ندارد می توان استفاده کرد.

در ساخت اتاق های تمیز اتاق های جراحی و داروسازی یکی از اصلی ترین کاربرد های آن می باشد به دلیل عایق بودن در مقابل صدا و عایق حرارت از بهترین گذینه ها میتواند باشد.

در ساخت اتاق حمل بار یخچالی معمولا از ورق و ساندویچ پانل استفاده می شود تا در طول مسیر حمل و نقل از مصرف انرژی بیش از حد جلوگیری شود.

در ساخت کانکس مدیرتی ، کانکس کارگاهی و... از پانل دیواری ماموت استفاده می شود. قیمت ساندویچ پانل دیواری با ساندویچ پانل سقفی و نسبت به متریال و عایق به کاربرده شده در داخل آن متفاوت است.

ساندویچ پانل سقفی

از ساندویچ پانل سقفی در ساختمان ، سازه پیش ساخته و کانکس سوله استفاده می شود کاربرد های بسیار ساندویچ پانل سقفی و مزیت استفاده از آن در مرور زمان خیلی بیشتر از انواع سیستم های عایق و ومتریال دیگر است ، برای مثال یکی از بهترین و برترین متریال برای عایق بندی سقف ساختمان ها استفاده از ساندویچ پانل سقفی است.

به دلیل طول عمر بسیار بالا هزینه بسیار کم از مزیت های این مصالح ساختمان محسوب می شود ، استفاده از ایزوگام به دلیل نیازمند بودن به ترمیم در طی مرور زمان سبب شده تا از این نوع عایق به جای استفاده از ایزوگام بر روی سقف خانه ها استفاده شود.
استفاده از پنل در شهر های بارانی و شمالی کشور بسیار به چشم میخورد و با توجه به بارندگی بسیار بالا در آن مناطق برخی استفاده از پانل را جایگذین ورق های معمولی کرده تا هم طول عمر بسیار بیشتری داشته باشد و هم عایق در مقابل سرما و برودت هوا باشد.

اما جالب است بدانید کاربرد ساندویچ پانل سقفی تنها مختص به سازه ها و وساختمان ها می باشد و مانند ساندویچ پانل دیواری کاربرد های بسیار متعددی ندارد.
پس از توضیح مختصر در مورد انواع ساندویچ پانل نوبت به آن رسیده است که بپردازیم به چگونگی اجرا پروژه ها که به آن عملیات نصب ساندویچ پانل می گویند.

نصب ساندویچ پانل

به دلیل قطعه قطعه بودن متریال در ساندویچ پانل برای استفاده و اسمبل کردن نیازمند به نصاب می باشد که در محل مورد نظر شما و با استفاده از پیچ های مخصوص و متریال مخصوص به خود سازه شما را برپا کند.
حال این سوال ذهن تمام افراد درگیر خود میکند که آیا این سازه قابلیت حمل و نقل و جابه جایی دارد یا خیر ؟!
در مقابل این سوال باید گفت که پانل های قابلیت بازشدن و جابه جایی را دارند و در هر زمان که شما بخواهید میتوانید به راحتی آن را از مکانی به مکان دیگر جا به جا کنید و در این مورد هیچگونه محدودیتی وجود نخواهد داشت ، تنها نیازمند به یک نصاب پنل می باشید که به صورت حرفه ای نسبت به کار خود مسلط باشد.

رنگ بندی ساندویچ پانل

پانل ها اصولا دارای رنگ بندی خاصی می باشند ، که این رنگ بندی از سوی ورق استفاده شده در دو سمت عایق ناشی می شود ورق های استفاده شده میتوانند دارای رنگ های مختلفی باشند و یا با توجه به نیاز شما و سفارش شما رنگ شوند ، اما معمولا پانل های موجود در بازار ایران دارای رنگ قرمز ، آبی ، سفید ، نارنجی می باشد.

فلاشینگ ساندویچ پانل

استفاده از فلاشینگ در ساندویچ پانل سقفی یکی از مهم ترین اجزاء سازه است و باید برای مقاومت سقف از آن استفاده شود اما گاهی دیده شده است استفاده از فلاشینگ به دلایلی در سازه رعایت نشده و در آخر دچار مشکل شده است.
از انواع فلاشینگ های ساندویچ پنل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فلاشینگ یو مخصوص پانل
  • فلاشینگ سه پله زد (Z) مخصوص پانل

پیچ ساندویچ پانل

پانل ها دارای پیچ های مختلف هستند ، استفاده از پیچ های مختلف برای وصل کردن قسمت های مختلف سازه به یک دیگر استفاده می شوند ، پیچ های به کاربرده شده به طول عمر سازه کمک بسیاری میکند و همچنین از هزینه های اضافه در طی مرور زمان می کاهد. از انواع پیچ استفاده شده در ساندویچ پانل می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

  • سرمته واشر دار گالوانیزه: پیچ سرمته ای 2 اینچ ، 3 اینچ ، 4 اینچ ، 5 اینچ ، 6 اینچ
  • پیچ سر عدسی (آلن)

مزیت عایق های ساندویچ پانل

عایق های به کاربرده شده در سازه و پانل ها بستگی به کاربرد شما میتواند متفاوت باشد که با توجه به این مورد عایق ها متفاوت هستند برای کسب اطلاعات بیشتر در موردر عایق های ساندویچ پانل و کاربرد هر یک از آن ها میتوانید با مشاورین ما در تماس باشید.

عایق پلی یورتان ساندویچ پانل

عایق پلی یورتان در مواردی که میخواهیم از عایق حرارتی ، عایق ضد رطوبت و دما داشته باشیم استفاده می شود. از مزیت های دیگر این عایق میتوانیم به وزن کم و سبک بودن آن اشاره کنیم.

عایق پلی استایرن (فوم پلی استایرن)

از مهم ترین ویژگی های عایق پلی استایرن ساندویچ پنل میتوانیم به ضد رطوبت بودن آن ، ضد حریق بودن اشاره کرد ، معمولا از این عایق برای سازه های بسیار بزرگ و یا اتاق هایی گاهاً خطر آتش سوزی در آن ها وجود دارد استفاده می شوند.

قیمت ساندویچ پانل

استفاده از متریال مختلف در ساندویچ پانل سبب شده است قیمت ثابتی را در بازار نداشته باشد و قیمت آن با توجه به متریال به کار رفته در داخل پانل متفاوت باشد و اختلاف قیمت آن بسیار باشد ، به همین دلیل جهت استعلام قیمت حتما باید به صورت تلفنی اقدام نمایید در غیر این صورت قیمت هایی که در سطح اینترنت وجود دارد به صورت حدودی می باشند.
قیمت پنل های ساخته شده با توجه به شرکت سازنده متفاوت بوده و انواع خاصی را دارد ، از تولید کنندگان ساندویچ پانل میتوانیم به شرکت ماموت پانل اشاره کنیم که یکی از با کیفیت ترین پانل های بازار را در حال حاضر به مشتریان خود ارائه می دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان میتوانید با شماره های زیر در تماس باشید.
021-44030122
021-44030121


1 پسندیدم 2 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه ها
ایران پانل
3 سال پیش

خوب یود
پاسخ
younesmoradi
3 سال پیش

سلام ببخشید یه سوال داشتم آیا میشه به جای سقف خانه از ساندویچ پانل ها استفاده کرد؟
پاسخ
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
نگاهی به تغذیه مدرسه ساده و سالم پناه و نبات دخترای شاهرخ استخری در بلژیک+عکس/ مثل همیشه مقوی و مفید
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
عکس قدیمی دیده نشده از جواد نکونام و لیلا اوتادی با یک ژست عجیب و غریب! / واقعا مغز طراح این ژست رو باید تو موزه نگه داشت!
گردش لاکچری شبنم قلی خانی بازیگر نقش مریم مقدس در یک کافه سر سبز در دبی/ خوش بگذره +عکس
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
تماشای بازی تیم استقلال در کنار مزار جوان تازه فوت شده توسط دوستان بامعرفتش+ویدیو/ بامرام شما هستن بقیه اداتون رو درمیارن👌
ماجرای تسبیح رایگانی که به زائران حج امسال هدیه داده می شود!
نگاهی به جشن تولد 93 سالگی پدر حمید معصومی نژاد گوینده خبر از رُم/مبارکا باشه +عکس