دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

هنر و رسانه /

سانسور، یقه مختار را هم گرفت! +فیلم صحنه‌های سانسور شده 

یکشنبه، 17 تیر 1403
کد خبر: 396149
ساعدنیوز: «برخی بازیگران سریال مختارنامه مدعی شده بودند که هر شب آن‌ها را به استودیو می‌برند تا دیالوگ‌هایشان را تغییر دهند.» این را یکی از شاهدین ساخت سریال می‌گوید و سپس واقعیت ماجرا را توضیح می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز به نقل از فارس، امشب، همزمان با دومین شب ماه محرم، دومین قسمت سریال «مختارنامه» به کارگردانی داوود میرباقری ساعت 11 از شبکه آی فیلم پخش می‌شود. کتاب «پرونده مختارنامه» به قلم رضا استادی که از ابتدا تا انتها در جریان ساخت این سریال بوده، چالش‌های ساخت آن را از سال 1381 تا 1390 توضیح می‌دهد؛ چالش‌های پشت‌پرده‌ای که طرفداران این سریال متوجه آن نشده‌اند؛ چالش‌هایی مثل اتهام سانسور!

با این حال استادی در بخشی از این کتاب نوشته: «مختارنامه از معدود آثار تلویزیونی بود که سانسور زیادی نداشت.» این در حالی است که او در بخش دیگری از کتابش نوشته: «در همان مقطع سریال‌هایی بودند که ممیزی شدیدی نسبت به آن‌ها اعمال می‌شد. مثلاً درباره سریال «یک مشت پر عقاب» گفته می‌شد افرادی از خارج از صداوسیما به محل تدوین می‌آمدند و دستور حذف بخش‌هایی از سریال را می‌دادند.»

او درباره سریال مختارنامه توضیح داده: «برخی بازیگران در زمان پخش مدعی شده بودند که هر شب آن‌ها را صدا زده و به استودیو می‌برند تا دیالوگ‌هایشان را تغییر دهند که این ادعا کاملاً غلط است و این اصلاحات صرفاً مربوط به دیالوگ‌هایی بود که در زمان ساخت خوب ضبط نشده بود.»

او سپس می‌افزاید: «سانسورهای مختارنامه فقط محدود به چند صحنه خاص بود. مثلاً در زمان پخش در تاریخ 29 بهمن 1389 غسل شهادت مختار و ابراهیم به طور کامل نمایش داده شد؛ ولی در بازپخش این صحنه جرح و تعدیل شد.»

فیلم این قسمت را ببینید:

استادی همچنین شرح می‌دهد که صحنه‌های کشته شدن پسر عمر هم به دلیل خشونت موجود در آن تعدیل شد.

فیلم این صحنه را هم ببینید:


1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 17 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ویدیو/ خاطرات فرار از صف مدرسه با مخفی شدن در کلاس/ حالا این کلاس کمد داشت ناظم ندید، بقیه بگن کجا مخفی می‌شدین؟
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
ترجمه تخصصی متن
اکرم بانو بیرانوند و لیلا حسینی همسران فوتبالیست های معروف در یک سالن زیبایی/ تیپ های اسپرت دخترانه و به روز خانم ها +عکس
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
هزینه چاپ یک کتاب
نوحه ترکی مسعود پزشکیان با رخت عزای امام حسین در مجلس با فرا رسیدن ماه محرم+ویدیو/ حسینه یئرلر آغلار، گویلر آغلار
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
خطرناک ترین و در عین حال زیباترین ترند آرایش در مصر باستان/ ریسک بزرگی که زنان مصر بخاطر زیبایی افسانه ای خود، به جان می خریدند
(عکس) خرید های گران قیمت و لوکس جورجینا از یک برند خاص / چه شیک هم کادو پیچ کردن برا بانو جورجینا