ساپیوسکشوال ها چه ویژگی هایی دارند؟

  شنبه، 08 خرداد 1400   زمان مطالعه 12 دقیقه
ساپیوسکشوال ها چه ویژگی هایی دارند؟
ساپیوسکشوال ها کسانی هستند که افراد برای آنها بلافاصله جذاب به نظر نمی رسند. آنها هر چه بیشتر با فردی صحبت می کنند و وی را می شناسند، آن فرد برای آنها جذاب تر به نظر خواهد رسید. در ادامه مطلب بیشتر با این افراد آشنا میشوید.

یکی دیگر از ویژگی های اشخاص ساپیوسکشوال، تمایل شان به شرکت در مباحث فلسفی، سیاسی یا اجتماعی است.

این گفت وگوها موجب تحریک شان می شود. با وجود اینکه تمایل این افراد در قالب رابطهٔ جنسی تعریف و تکمیل می شود، موارد کمیاب تری هم وجود دارند که در رابطهٔ جنسی درگیر نمی شوند.

برای نمونه می توان به عشق ها یا دوستی های افلاطونی (منظور روابطی است که منجر به رابطهٔ جنسی نمی شوند) اشاره کرد که افراد حاضر در آن ها، معمولا دارای تمایلات ساپیوسکشوال هستند.

برای ابهام زدایی بد نیست به این نکته هم اشاره بشود که ساپیوسکشوال، نوعی تمایل جنسی است و نباید با گرایش جنسی (دگرجنس گرا، هم جنس گرا و …) اشتباه گرفته بشود.

جالب است بدانید طرز تفکر طرف مقابل شان است که اشخاص ساپیوسکشوال را تحریک می کند و به چالش می کشد.

کتابدارها، معلم ها، اساتید دانشگاه و دیگر کسانی که در مؤسسات و کارهای علمی-آموزشی فعالیت دارند، بیشتر هدف ساپیوسکشوال ها قرار می گیرند.

بخش اعظم شخصیت و ویژگی های مختلف ما، ریشه در تجربیات دوران کودکی دارد و مسائل و روابط جنسی و چگونگی رویکرد ما نسبت به آن هم از این قاعده مستثنی نیست.

رابطه با پدر یا مادر، اولین تجربهٔ عاشقانه و نخستین رابطهٔ صمیمی از جمله مسائلی هستند که در این رویکرد تأثیرگذارند.

شاید ویژگی ای که در شریک زندگی مان به دنبالش هستیم، همان ویژگی ای باشد که همیشه دوست داشته ایم خودمان از آن بهره مند باشیم.

نشانه های رایج ساپیوسکشوال

ممکن است با تعاریفی که از ساپیوسکشوال ها ارائه می شود با خود فکر کنید که شاید شما نیز یکی از این افراد باشید اما چگونه می توان در این زمینه مطمئن شد؟ اگر شما اختصاصا جذب افراد باهوش می شوید احتمال دارد که ساپیوسکشوال باشید. با این حال برای آنکه اطمینان بیشتری کسب کنید در ادامه به ذکر نشانه های رایج اشخاصی خواهیم پرداخت که دارای تمایل جنسی ساپیوسکشوال هستند:

1. عاشق مباحثه هستند

اگر کسی آن ها را به شرکت در مباحثه ای بخصوص دعوت کند، با احساس تعمق بیشتری جذب آن ها خواهند شد.

در واقع در آن ها طرف صحبتی را خواهند یافت که همیشه توانایی وسعت بخشیدن به دایرهٔ تفکرشان را خواهد داشت و از استفاده کردن دانش شان برای امتحان کردن یا متقاعد کردن دیگران واهمه ای نخواهند داشت.

شخص ساپیوسکشوال با دادن القابی مانند یک دندگی یا ریاکاری آن ها را قضاوت نخواهد کرد و اشتیاق و عطش شان برای گفت وگوهای هوشمندانه را تحسین خواهد کرد.

۲. مدرک علمی اهمیتی برای اشخاص ساپیوسکشوال ندارد

مدرک علمی برای اشخاص ساپیوسکشوال وجود ندارد و مهم ترین ملاک شان، هوش و ذکاوت است. این اشخاص عادت دارند بادقت و تعمق بیشتری شخصیت سایرین را زیر نظر بگیرند. اگر در پس ظاهر آراسته و زیبای دیگران دانش و ذکاوت پیدا نکنند، حضور در کنار آن ها برایشان کسل کننده خواهد بود. حتی تصور اینکه با چنین کسی زیر یک سقف بروند، برایشان دشوار است. اشخاص ساپیوسکشوال، بیش از آنکه به میزان درآمد یا شغل و دیگر مسائل این چنینی توجه کنند. هوش و ذکاوت طرف مقابل شان را ملاک انتخاب خود قرار می دهند.

3. هوش و خرد بالا

در کنار گفت وگوهای مفهومی، موجب تحریک اشخاص ساپیوسکشوال می شود و برایشان الهام بخش است بیشتر ما از گفت وگویی خوب که هدفی را دنبال کند لذت می بریم، اما تفاوتی که شخص ساپیوسکشوال با دیگران دارد این است که طی روندی روزانه، به گفت وگو با کسی که خودش انتخاب کرده است نیاز دارد. اگر این خواسته اش برآورده نشود، احساس کمبود خواهد داشت. کسانی که دربارهٔ افکار یا پرسش ها یا اطلاعات شان دربارهٔ زندگی صحبت می کنند. تحسین این اشخاص را برخواهند انگیخت و در نظرشان جذابیت ویژه ای پیدا خواهند کرد.

ساپیوسکشوال

۴. جذابیت ظاهری را هم تحسین می کنند

اما به گفت وگو علاقهٔ بیشتری نشان می دهند مشخصا برای اینکه جذب کسی بشوید، جذابیت ظاهری او هم اهمیت دارد و نمی توان این مسئله را انکار کرد. اما اشخاص ساپیوسکشوال، نمی توانند صرفا به ظاهر زیبا بسنده کنند. مسئله کلیدی برای آن ها، گفت وگو کردن است و هر چقدر هم کسی زیبا باشد. اگر نتواند با گفت وگوهای هدفمند به دانش این اشخاص بیفزاید، به سرعت برایشان کسل کننده خواهد شد.

5. از گفت وگوهای کوتاه مدت بیزار هستند

اگر نتوانند با کسی گفت وگویی مفهومی و بلندمدت داشته باشند، از بودن در کنار او احساس خوشایندی نخواهند داشت.

گفت وگوی سرسری کابوس آن هاست و به جای گوش دادن به کسی که به عنوان مثال می خواهد دربارهٔ سردی یا گرمی هوا صحبت کند، ترجیح می دهند در خلوت و سکوت خودشان سر کنند.

بیشتر کسانی تحسین اشخاص ساپیوسکشوال را برمی انگیزند که با استفاده از دانش و ذکاوت شان به گفت وگو شاخ و برگ بدهند و با مطرح کردن سؤال ها و ایده های مختلف، آن را به گفت وگویی ثمربخش تبدیل کنند.

6. بهتر شناختن دیگران

اشخاص ساپیوسکشوال هر چه بیشتر کسی را بشناسند، بیشتر جذبش خواهند شد برخلاف انسان های معمولی که احتمالا در نگاه اول شیفتهٔ یکدیگر می شوند، اشخاص ساپیوسکشوال به تدریج درگیر رابطه می شوند. در واقع آن ها تمایل دارند برای پی بردن به عمق وجود دیگران و دانش و هوش بالایشان زحمت بکشند. کسی که شاید نتوان گفت جذاب ترین شخص در جمع است، اما از رفتار و سکناتش این طور بربیاید که نوعی شیفتگی و عطش برای زندگی و مسائل مختلف دارد. بیشترین جذابیت را برای ساپیوسکشوال ها دارد و تمام تلاش شان را می کنند تا خودِ واقعیِ او را بیشتر و بیشتر درک کنند. به مرور زمان و با پی بردن به دانش، هوش، هوش هیجانی، شیوهٔ منحصربه فرد صحبت کردن و رویکردشان در حل کردن مشکلات مختلف، بیشتر جذب او خواهند شد. این اشخاص تمایل دارند مسیر منتهی به هدف را آهسته و پیوسته طی کنند.

7. علاقه به کتاب فروشی در افراد ساپیوسکشوال

اشخاص ساپیوسکشوال جایی مثل کتاب فروشی را برای ملاقات با دیگری، به کافی شاپ و امثال آن ترجیح می دهند این اشخاص ترجیح می دهند اولین قرار ملاقات شان با جنس مخالف در جایی مثل کتاب فروشی اتفاق بیفتد و همیشه رؤیای چنین ملاقاتی را در سر دارند. برای شخص ساپیوسکشوال، کتاب فروشی به منزلهٔ مکانی است که در آن قادر خواهد بود کسی را پیدا کند که از لحاظ ذهنی و طرز تفکر متعالی تر از انسان های معمولی است. به علاوه، مکان هایی مثل کتاب فروشی می توانند الهام بخش شروع بحث ها و گفت وگوهای مفهومی تر بشوند.

8. رفتار پرخاشگرانه

رفتارها و صحبت های احمقانه و پرخاشگرانه اشخاص ساپیوسکشوال را به شدت ناراحت می کند اشخاص ساپیوسکشوال به هیچ عنوان نمی توانند کسانی را که می خواهند با پرخاشگری و به زور حرف شان را به کرسی بنشانند تحمل کنند. همین طور مردان و زنانی را که نوعی حماقت از گفتار یا رفتارشان برمی آید و به سادگی، از موضع شان کناره می گیرند. در مقابل، جذب کسانی می شوند که در کمال آرامش خاطر با موقعیت های دشوار روبه رو می شوند و با اتکا به ذکاوت شان آن را حل می کنند. کسانی تحسین آن ها را برمی انگیزند که توانایی جدا کردن احساسات از منطق را داشته باشند و به هنگام خارج شدن اوضاع از کنترل، از کوره در نروند.

۹. ساپیوسکشوال ها شنوندهٔ خوبی هستند

این اشخاص معمولا شنونده های فوق العاده خوبی هستند آن ها عاشق این هستند که از دیگران چیزی یاد بگیرند، به همین خاطر همیشه سعی می کنند شنونده های خوبی باشند و در این کار مهارت دارند. کسی که برای شخص ساپیوسکشوال حائز اهمیت است، با صحبت کردن دربارهٔ مطلب جدیدی که یاد گرفته است یا برایش مجذوب کننده بوده است، تحسین او را برخواهد انگیخت. چنین گفت وگویی اطلاعاتش را بیشتر خواهد کرد. به علاوه، دیدن اینکه کسی با شیفتگی دربارهٔ علمش به چیزی بخصوص صحبت می کند، برایش بسیار جذاب است. او می تواند ساعت ها بدون اینکه احساس خستگی کند، به صحبت های چنین کسی گوش بدهد.

۱۰. رعایت قانون صحبت کردن در افراد ساپیوسکشوال

جمله بندی درست و رعایت قواعد دستوری برای این اشخاص بسیار اهمیت دارد. یکی دیگر از نشانه های رایج اشخاص ساپیوسکشوال این است که جمله بندی های نادرست یا رعایت نکردن قواعد دستوری در پیام های متنی دیگران را نمی توانند تحمل کنند. در صورت مواجه با چنین سبک نگارشی ای، به احتمال زیاد، از ادامهٔ تبادل پیام خودداری خواهند کرد.

11. همیشه به دنبال یادگیری هستند

فکر اینکه وقت کافی برای نشستن در خانه و دیدن برنامه های مستند آموزنده داشته باشد، برای شخص ساپیوسکشوال ایده آل است. او شیفتهٔ هر چیزی است که ذهنیات و تفکراتش را گسترده تر کند و وسعت ببخشد و همیشه به دنبال موقعیت هایی برای یادگیری و پیشرفت است و معمولا سعی در برقراری ارتباط با کسانی دارد که به نظرش باهوش تر می آیند؛ چراکه می تواند از آن ها چیزهای تازه یاد بگیرد. یکی از علایق او می تواند شرکت در سخنرانی های مباحثی باشد که چندان با آن ها آشنایی ندارد. این مسئله می تواند او را به چالش بکشد. کسب اطلاعات دربارهٔ موضوعات ناشناخته برایش لذت بخش است.

12. مطالعه

صِرف مطالعهٔ زیاد برای شان به معنای باهوش بودن طرف مقابل نیست. بیشتر مردم دانش یا سواد بالا را به معنای اطلاعاتی می دانند که کسی از موضوعات محسوس یا درک شدنی دارد. این در حالی است که برای شخص ساپیوسکشوال، صِرف چنین دانشی مجذوب کننده نیست.

ویژگی هایی چون هوش هیجانی و خودآگاهی برای او جذابیت بیشتری دارند و بیش از همه شیفتهٔ کسانی می شود که درک خوبی از احساسات شان دارند و با اتکا به قدرت ذهنی، از پس موقعیت ها و مسائل مختلف برمی آیند. او در این گونه ویژگی ها نوعی پختگی پیدا می کند و از آن لذت می برد.

مزایا و معیاب سایپوسکشوال بودن چیست؟

همان گونه که می توان فردی را به عنوان همجنس گرا یا دگرجنس گرا دسته بندی کرد، ساپیوسکشوال بودن چیز به انتخاب شما نیست. این بخشی از ترکیب شیمیایی، DNA و سطح جذابیت طبیعی شما نسبت به انسان های هوشمند می باشد. این همچنین یعنی چون ارتباطات بیشترین اهمیت را برای شما دارند، متخصصان می گویند که روابط ساپیوسکشوال شانس بهتری برای بقای طولانی تر دارند زیرا صمیمیت در اینجا در سطح کاملاً متفاوتی است که بسیار فراتر از بدن های برهنه می باشد.

دکتر نیکی مارتینز، روانشناس، Psy.D، LCPC توضیح می دهد که “این فرد به احتمال بیشتری به سمت ازدواج یا روابطی با ذهن های درست نسبت به یک جذب شدن ساده، خواهد داشت. مسأله مهم در این باره این است که همانطور که می دانیم، یک ذهن قدرتمند باقی خواهد ماند. اگر فردی برای شما از لحاظ ذهنی جذاب است، احتمال باقی ماندن این احساس بسیار بیشتر از یک جذابیت فیزیکی است که معمولاً مبتنی بر خصوصیات فیزیکی می باشد. اگر دو نفر از لحاظ هوش در یک سطح باشند، ماندگاری رابطه آنها بسیار بیشتر بوده و علاقه آنها به یکدیگر به احتمال بیشتری قدرتمند باقی خواهد ماند.”

با وجود این گفته ها، متخصصین همچنین تذکر می دهند که یک ساپیوسکشوال لازم است که به صورت ذاتی برای داشتن قرار ملاقات با فردی، در انتخاب خود دقت بیشتری داشته باشد زیرا جذب شدن واقعی مغز برای شادمانی در یک رابطه ضروری می باشد. دی پمپو توضیح می دهد “مشکل وقتی روی می دهد که انتخاب نامناسب باشد و شما صرفاً برای جبران آنچه که ندارید با فردی همراه شوید یا فردی را بخاطر هوشمندی وی، بی دلیل در سطح بالاتری قرار دهید.”

“این مشکل آفرین است زیرا این عدم تعادل یا رتبه بندی فرد باعث ایجاد یک مقایسه ناسالم درباره بهتر یا بدتر از، می شود. روابطی که در آن طرفین یکدیگر را به صورت مساوی و مشابه ببینند، ماندگارتر و سالم تر خواهد بود. شما بدون شک می توانید از IQ طرف مقابل تعریف کنید اما برای شما نیز مهم است که صفاتی استثنایی داشته باشید که بتوانند به رابطه کمک کنند.”


8 دیدگاه
  دیدگاه ها
Aynaz
3 سال پیش

من اینجوری نیستم 🤦🏻‍♀️😂
ارسلان امیر
3 سال پیش

واقعا برام مفید و جالب بود. بنده تو سن چهل سالگی که الان هستم متوجه شدم که منم جزء همین دسته ام خوبه هنوز مجرد موندما خداروشکر 😁😁
Catalan
3 سال پیش

درود بر شما باد . فوق العاده عالی بود و واقعا لذت بردم از مطلب ... و اینکه چقد لازم و ضروریست که همه ما باید تیپ شخصیتی خودمون رو ابتدا مشخص کنیم و بعد از اون بدنبال زوج مناسب بگردیم ... با خوندن این مقاله جذاب تازه متوجه شدم که منم یک ساپیو هستم و افسوس خوردم که کاشکی سالها پیش متوجه میشدم ...در هر حال سپاس از شما ...!
فروزان
3 سال پیش

عجب نمی دانستم اتم کشف کردید خخخ
بازدیدکننده
3 سال پیش

عاشقتم لی لی
بازدیدکننده
3 سال پیش

من یک ساپیوسکشوال حرفه ای هستم چون اکثر این نشانه ها رو دارم و برای همین ازدواج برام سخت شده
لی لی
3 سال پیش

بله من این ویژگیها رو دارم بخصوص شماره ۱۰ متشکرم از نویسنده 😊
🖋Rs. Holmes
3 سال پیش

عه من اینجوریم
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (555 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (107 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (42 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (32 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (26 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (19 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (14 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان