دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

سیاست /

عربستان سعودی: ما در کنار مردم فلسطین می مانیم! 

چهارشنبه، 26 شهریور 1399
کد خبر: 101542
علیرغم تلاش ترامپ برای عادی سازی روابط اعراب با اسرائیل و زمینه سازی برای عملی کردن طرح خاورمیانه جدید، عربستان سعودی اعلام کرد که حکومت پادشاهی آل سعود قصدی برای عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس را ندارد و همچنان بر تشکیل دولت مستقل فلسطینی بر اساس مرزهای سال 1967 تأکید دارد.

به گزارش ساعد نیوز به نقل از تی آر تی ترکیه، کابینه دولت پادشاهی عربستان سعودی طی بیانیه ای اعلام کرد که آل سعود در کنار مردم فلسطین باقی خواهد ماند و قصدی برای عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس شریف ندارد. این بیانیه تأکید دارد که تنها با تشکیل دولت مستقل فلسطینی بر اساس مرزهای 1967 است که مسأله فلسطین قابل حل است. پیشتر ترامپ به هنگام امضای توافقنامه آبراهام میان بحرین، امارات و اسرائیل اعلام کرده بود که عربستان سعودی به زودی روابط دیپلماتیک خودش را با اسرائیل عادی سازی خواهد کرد. او گفت، طی گفتگویی که با شاهزاده بن سلمان آل سعود داشته احساس کرده است که عربستان در آینده ای بسیار نزدیک به مردم فلسطین پشت خواهد کرد. ترامپ معتقد است که صلح خاورمیانه در گرو حل مسأله فلسطین به نفع اسرائیل است. او گفت امکان دارد حتی 9 کشور بزرگ عربی روابط دیپلماتیک خودشا را با اسرائیل عادی سازی کنند. این در حالی است که ترکیه و عربستان و ایران همچنان بر مواضع خودشان بر علیه اسرائیل علیرغم اختلافات سلیقگی ای که دارند، تأکید می کنند. و این شکست بزرگی برای ترامپ در آستانه انتخابات سوم نوامبر در این کشور است.

به گزارش ساعد نیوز، تا به حال چهار کشور عربی روابط خودشان را با اسرائیل عادی سازی کرده اند. مصر در سال 1979، اردن در سال 1994، و امارات و بحرین در سال 2020. این چهار کشور به شدت از سوی محور مقاومت، مورد نقد و اعتراض قرار می گیرند. حقیقت آن است که مسأله فلسطین فقط در صورت محو شدن رژیم صهیونیستی از روی زمین و به تعبیر مقام معظم رهبری امام خامنه ای از طریق تشکیل کشور فلسطینی از "بحر تا نهر" قابل حل است.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 09 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
مراحل اکسپت مقاله
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
گام به گام مراحل چاپ کتاب
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
سابمیت مقاله چیست؟