دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / دنیای مد و زیبایی / دکوراسیون منزل /

سایبان پشت بام 

یکشنبه، 24 اردیبهشت 1402
این روزها طراحی و دیزاین پشت بام یا روف گاردن، خیلی مد شده است؛ حتی کسانی که خانه یک یا دو طبقه دارند؛ نیز برای دیزاین پشت بام خود، جدیدترین مدل‌های روز طراحی محوطه باز را بررسی می‌کنند. یکی از پرکاربردترین این متریال، سایبان پشت بام است.

این روزها طراحی و دیزاین پشت بام یا روف گاردن، خیلی مد شده است؛ حتی کسانی که خانه یک یا دو طبقه دارند؛ نیز برای دیزاین پشت بام خود، جدیدترین مدل‌های روز طراحی محوطه باز را بررسی می‌کنند. یکی از پرکاربردترین این متریال، سایبان پشت بام است. با داشتن چنین سازه‌ای در روف گاردن منزل، محل کار یا رستوران، می‌توانید یک فضای دنج را بیافرینید.

سایبان گیاهان و محصولات فضای باز

توجه داشته باشید که گیاهان و محصولات فضای باز زیر سایه آن، دوام بهتری خواهند داشت. از طرفی این سازه‌های پارچه ای پشت بام، نسبت به چترها یا آلاچیق‌های معمولی، عمر بالاتر، قیمت‌ مناسب‌تر و نمای زیباتری دارند.

می‌توانید آن را در هر جای روف گاردن، نصب کنید اما بهتر است از نظر طراحان هم بهره‌مند شوید؛ این سایبان‌های پارچه‌ای قابلیت نورپردازی هم دارند. در هنگام شب که بارش باران، نمی‌گذارد راحت در فضای پشت بام بنشینید؛ کافی‌ست سایبان را بگسترانید؛ برای اطلاع از فواید گسترده این سازه‌ها، در ادامه با ما همراه باشید تا درباره سایبان پشت بام ویلایی، بیشتر بگوئیم.

کاربرد سایبان پشت بام

سایبان مربوط به پشت بام یک سازه با پایه‌هایی از آلیاژ فولاد است؛ همچنین سطحی گسترده از پارچه و بازوهای کشیده بر سطح سایبان دارد. این سازه‌ها که به طور مکانیزه افراشته می‌شوند؛ برای انواع فضاهای روی سقف، تجهیزات خوبی هستند.

آنها هم سبب کاهش خسارت‌ها ناشی از بارش آسمانی می‌شوند؛ هم از تابش شدید آفتاب بر لوازم و پوست ساکنان، جلوگیری می‌کنند. شما می‌توانید این انواع سایبان­های پشت‌ بام را در فضاهای زیر استفاده کنید:

· سایبان پشت بام روف گاردن و برج اداری

· روف گاردن منازل

· محل استراحت کارکنان

· دیزاین پشت بام ویلایی

· محل استراحت دور استخر روف گاردن

· روف گاردن مراکز خرید یا اماکن فرهنگی

اندازه و جنس سایبان روف گاردن

برای سفارش یک سازه سایبان روف گاردن؛ باید ابتدا اندازه فضای مورد نظر پشت بام را بگیرید؛ ببینید می‌خواهید چطور از این فضا استفاده کنید, آیا قرار است کل این فضا پوشیده شود یا تنها بخشی از آن را می‌خواهید با سایبان پشت بام دیزاین کنید؟

از طرفی دقت داشته باشید که این پشت بام کاربری تفریحی دارد یا محل کسب‌و‌کار شماست؟ مثلا در یک پشت بام مجتمع مسکونی لازم نیست؛ کل ساختمان فضا را بپوشانید اما اگر روف گاردن رستوران را قرار است؛ طراحی کنید؛ بهتر است تمام فضا را با سایبان روف گاردن طراحی کنید.

به این ترتیب تعداد میز و صندلی‌های زیر سایبان بادبانی پشت بام ، بیشتر خواهد شد و مشتری‌ها راحت‌تر هستند. همچنین ممکن است بخواهید این سایبان را برای یک استخر روف گاردن ساختمان مسکونی، تعبیه کنید؛ بنابراین جهت پوشاندن دید؛ بهتر است تمام سطح استخر را سایبان بزنید.

هزینه سایبان پشت بام روف گاردن

برخی سازندگان ساختمان تصور می‌کنند اکر یک چنین سازه‌ای را روی پشت بام ساختمان، نصب کنند؛ هزینه تمام‌شده در مراحل ساخت، بسیاری بالا می‌رود. این افراد برای دیزاین روف گاردن از متریال ساده و خیلی تکراری به کار می‌برند.

در حالی‌که استفاده از سایبان پشت بام ویلایی جدید و کاربردی، باعث می‌شود که قیمت ساختمان شما به نسبت، دیگر ساختمان‌های هم‌رده‌اش؛ در همان منطقه، بالاتر برود. بنابراین هزینه‌ای که برای سایبان روف گاردن پارچه‌ مدرن، پرداخت می‌کنید؛ گران محسوب نمی‌شود.

سایبان بادبانی پشت بام چه شکلی است؟

این نوع سایبان بادبانی پشت بام طراحی ساده و مستحکمی دارد. قیمت این سایبان‌ها به نسبت انواع مکانیزه، ارزان‌تر است؛ با این‌حال به دلیل نوع افراشتگی پارچه سایبان و تابی که پارچه دارد؛ جلوی وزش ناگهانی باد گرفته می‌شود.

در نتیجه اگر از نظر بودجه کمی محدودیت دارید و می‌خواهید روی پشت بام را زیبا و دنج کنید؛ این انتخاب برای شما هوشمندانه است. می‌توانید حتی با بودجه ای‌ که می‌خواهید برای سایبان پشت بام مکانیزه بدهید؛ یک سازه بادبانی پشت بام بگیرید و با باقی‌مانده بودجه، تعدادی محصولات فضای باز را سفارش دهید.

به این ترتیب با یک تیر، دو نشان خواهید زد. البته یادتان باشد این سایبان‌ها بیشتر برای جاهایی مناسب است که دمای معتدل‌ دارند و در بیشتر سال، آب‌و‌هوا یکسان است.

سایبان پشت بام روف گاردن

برخی از انواع سایبان پشت بام روف گاردن، حالت مکانیزه یا متحرک دارند؛ یعنی اضلاع سطح سایبان، مانند ریل هستند و بازوهای سطح سایبان، روی آن حرکت می‌کنند؛ با یک دکمه جمع یا باز می‌شوند. این نوع سایبان‌ها را می‌توان در طول روز، با همین روش، باز کرد یا بست.

در نتیجه در ساعت‌های میانی روز که تابش نورخورشید، به شدت بالاست؛ می‌توان سایبان روف گاردن را باز کرد؛ مجددا در ساعت‌های عصر آن را بست و از زیبایی آسمان لذت برد.

سایبان پشت بام ویلایی

اگر می‌خواهید فضای پشت بام را درست مانند فضای زیبای یک حیاط ویلایی کنید؛ باید به جز انواع گل و گیاه‌های مناسب روف گاردن، باید تعدادی میز و صندلی مناسب فضای باز بخرید؛ در نهایت هم با یک سایبان فضای پشت بام را از تابش شدید و بارش‌های ناگهانی، حفظ کنید.

محصولات فضای باز برای پشت بام

در صورتی‌که می‌خواهید یک روف گاردن زیبا مانند این تصاویر داشته باشید؛ به جز گل و گیاه‌های مناسب فضای باز آپارتمان، باید محصولات فضای باز مناسب مساحت روف گاردن خود هم تهیه کنید؛ مثلا:

  • میز و صندلی نشیمن

  • مبلمان راحتی فضای باز

  • آلاچیق با سایبان پشت بام

  • باربکیو

  • میز و صندلی بار

  • تاب

  • صندلی

  • نیمکت

جمع‌بندی

در این صفحه به طور مفصل، درباره انواع و اقسام سایبان پشت بام گفتیم؛ توضیح دادیم که برای کاربرد این سازه‌ها در روف گاردن ویلا یا ساختمان‌های مسکونی، اداری، تجاری و اماکن تفریحی، چطور می‌توانید بهترین دیزاین را داشته باشید.

در صورتی‌که می‌خواهید در این زمینه انتخاب درستی انجام دهید؛ می‌توانید از گروه مشاوران سازه های پارچه ای و چادری ماهوت کمک بگیرید. این کارشناسان با بررسی فضایی که از پشت بام ساختمان، توضیح می‌دهید؛ می‌توانند ایده‌هایی بی‌نظیری به شما دهند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 15 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!