ساعدنیوز
ساعدنیوز

آمار بستری و فوتی‌های کرونا در کشور صعودی شد+ نمودار

  یکشنبه، 20 تیر 1400 ID  کد خبر 158192
آمار بستری و فوتی‌های کرونا در کشور  صعودی شد+ نمودار
ساعد نیوز:در هفته ۷۲ اپیدمی کرونا در کشور، ۲۵ استان روند صعودی دارند، در عین حال روند رعایت پروتکل های بهداشتی کاهشی بوده و این موضوع نگرانی هایی را در زمینه شیوع بیشتر ویروس دلتا و افزایش مرگ های ناشی از کرونا ایجاد می کند.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از ایسنا، تاکنون در جهان ۱۸۶ میلیون و ۸۳۹ هزار و ۵۷۳ نفر به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده اند که از این تعداد ۱۷۰ میلیون و ۸۸۷ هزار و ۷۴۴ نفر بهبود یافته و چهار میلیون و ۳۵ هزار و ۱۶۴ نفر جان باخته اند. در کشور ما نیز طبق آخرین آمار رسمی وزارت بهداشت مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به سه میلیون و ۳۵۵ هزار و ۷۸۶ نفر رسیده که از این تعداد تا کنون سه میلیون و ۱۰ هزار و ۹۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند، اما متاسفانه مجموع جان باختگان این بیماری در کشورمان نیز به ۸۵ هزار و ۶۹۴ نفر رسیده است.

باید توجه کرد که بر اساس اعلام دکتر علیرضا رییسی- سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، وضعیت فعلی در دنیا نشان می دهد بیشترین ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا در کشور برزیل بعد هند و بعد اندونزی و سپس روسیه است که درگیری زیادی عمدتا با ویروس دلتا دارند. در ایران نیز ۲۵ استان روند صعودی دارند و تقریبا اکثر شهرهای این استانها دارد درگیر می شود.

وضعیت شهرهای درگیر کرونا

به گفته وی، در حال حاضر ۱۴۳ شهرستان قرمز، ۱۸۶ شهرستان نارنجی و ۱۱۹ شهرستان نیز در وضعیت زرد قرار دارند. بیشترین شهرهای درگیر بیماری شامل کرمان با ۱۶ شهر درگیر، فارس با ۱۳ شهر، تهران با ۱۳ شهر، مازندران ۱۳ شهر، هرمزگان ۱۲ شهر، سیستان و بلوچستان ۱۰ شهر، بوشهر ۸ شهر و یزد ۸ شهر درگیر بیماری هستند. همچنین سایر استان ها مانند گلستان و گیلان و همچنین اصفهان بین پنج تا شش شهرشان درگیر است. در برخی از استان ها نیز یک یا دو شهر هستند که به سمت تغییر رنگ به سمت قرمز متمایل هستند.

در عین حال بنا بر اعلام وزارت بهداشت، از روز شنبه ۱۹ تیر ماه، علاوه بر شهرهای قرمز قبلی، شهرستان های خوی از آذربایجان غربی، اردبیل از استان اردبیل، آران و بیدگل و خمینی شهر از اصفهان، دره شهر از ایلام، بروجن از چهارمحال و بختیاری، قوچان از خراسان رضوی، هندیجان از خوزستان، گرمسار از سمنان، ممسنی از فارس، آق قال، کردکوی، گالیکش و گرگان از گلستان، بندر انزلی، رودبار و رودسر از گیلان، دلفان و سلسله از لرستان، بهشهر، جویبار، رامسر و فریدونکنار از مازندران و دلیجان و محلات از استان مرکزی در وضعیت قرمز قرار گرفته اند.

رنگ بندی کرونایی در کشور

روند کاهشی رعایت پروتکل های بهداشتی

در این شرایط اما، یکی از نگرانی های وزارت بهداشت هم روند کاهشی رعایت پروتکل ها در کشور است. به طوری که به گفته سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، میزان رعایت پروتکل ها حدود ۶۶ درصد است که بسیار جای تاسف دارد. باید توجه کرد که اگر پروتکل ها زیر ۸۵ درصد رعایت شوند، قطعا کارساز نخواهد بود.

رئیسی تاکید کرد: ما نه تنها شاهد افزایش رعایت پروتکل ها طی هفته های گذشته نیستیم، بلکه علی رغم شیوع بیماری، میزان رعایت پروتکل ها پایین می آید. شاید خود مردم هم متوجه هستند که عادی انگاری ایجاد شده و مردم کمتر ماسک می زنند یا تجمع بیشتر است که این می تواند آسیب زا باشد. بنابراین از مردم خواهش می کنم اوضاع را جدی بگیرند.

بر همین اساس هم در نقشه زیر می توانید میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در استان های مختلف را تا ۱۶ تیر ماه مشاهده کنید. استان های سفید با رعایت ۷۲ تا ۸۱ درصدی بیشترین میزان رعایت پروتکل های بهداشتی را به خود اختصاص داده اند که شامل استان های اردبیل، زنجان، کرمانشاه، سمنان، خراسان جنوبی، کرمان و فارس هستند. همچنین استان های با رنگ بنفش تیره با ۳۵ تا ۳۸ درصد، دارای کمترین میزان رعایت پروتکل ها بوده و شامل استان های هرمزگان و یزد هستند.

کرونا در ایران
کرونا در ایران

افزایش ۴۰ درصدی موارد سرپایی در کشور در هفته اخیر نسبت به هفته ماقبل

باید توجه کرد که در کشور از ۱۱ تا ۱۷ تیر ماه مقارن با هفته ۷۲ اپیدمی کرونا در کشور، تعداد موارد سرپایی مثبت شناسایی شده، ۹۷۷۶۱ مورد بوده است. همچنین تعداد موارد بستری جدید ۱۰۹۰۵ و تعداد موارد فوتی جدید ۱۰۰۸ نفر بوده است.

بر این اساس در هفته گذشته، نسبت به هفته ماقبل در کشور شاهد افزایش ۴۰ درصدی در موارد سرپایی مثبت، افزایش ۱۷ درصدی در موارد مثبت بستری و افزایش ۱۰ درصدی در تعداد بیماران فوت شده هستیم.

کرونا در ایران
کرونا در ایران

تهران

در تهران نیز در هفته اخیر تعداد موارد سرپایی مثبت شناسایی شده ۱۱۳۰۳ مورد، تعداد موارد بستری جدید ۲۲۶۹ و تعداد موارد فوتی جدید ۱۶۲ نفر بوده است.

در تهران نیز در هفته اخیر، نسبت به هفته ماقبل شاهد افزایش ۴۹ درصدی در موارد سرپایی مثبت، افزایش ۸ درصدی در موارد مثبت بستری و کاهش ۴.۷ درصدی در تعداد بیماران فوت شده بوده ایم.

در عین حال در تهران در هفته اخیر موارد بستری افزایش یافته و موارد فوت استان تهران کاهش مختصری داشته است. بروز موارد بستری از متوسط کشور بیشتر و مرگ و میر معادل متوسط کشور شده است.

روند کرونا در استان تهران
روند کرونا در استان تهران

البرز

روند بستری و فوت استان در هفته اخیر افزایش داشته است. بروز موارد بستری و میزان مرگ و میر از متوسط کشوری بیشتر است.

روند کرونا در استان البرز
روند کرونا در استان البرز

ایلام

تداوم روند افزایش بستری برای چهارمین هفته متوالی مشاهده می شود. در این هفته میزان بروز موارد بستری از متوسط کشور بیشتر و میزان مرگ و میر استان از متوسط کشوری کمتر است.

روند کرونا در استان ایلام
روند کرونا در استان ایلام

یزد

در هفته اخیر افزایش موارد بستری استان برای ششمین هفته متوالی تداوم یافته و فوت نیز افزایش یافته است. میزان موارد بستری و میزان مرگ و میر استان، از حد متوسط کشور فاصله بیشتری گرفته است.

روند کرونا در استان یزد
روند کرونا در استان یزد

کرمان

در هفته اخیر افزایش بارز موارد بستری برای چهارمین هفته متوالی مشاهده می شود، اما موارد فوت ثابت مانده است. بروز موارد بستری و میزان مرگ و میر در این استان همچنان از متوسط کشور بیشتر است.

روند کرونا در استان کرمان
روند کرونا در استان کرمان

مازندران

در هفته اخیر افزایش بارز موارد بستری و فوت مشاهده می شود. میزان بروز موارد بستری در این استان از متوسط کشوری بیشتر شده، اما میزان مرگ و میر استان از متوسط کشوری کمتر است.

روند کرونا در استان مازندران
روند کرونا در استان مازندران

بوشهر

موارد بستری و فوت مجددا افزایش یافته اند. میزان بروز موارد بستری از متوسط کشوری بیشتر و میزان مرگ و میر هم همچنان از متوسط کشوری بیشتر است.

روند کرونا در استان بوشهر
روند کرونا در استان بوشهر

خراسان شمالی

در هفته اخیر روند بستری و فوت افزایش یافته است. میزان بروز و میزان مرگ و میر استان از متوسط کشوری بالاتر است.

روند کرونا در استان خراسان شمالی
روند کرونا در استان خراسان شمالی

سیستان و بلوچستان

در هفته اخیر افزایش موارد بستری و فوت در این استان تداوم یافته است. بروز موارد بستری از متوسط کشور بیشتر شده است، اما مورتالیتی استان از متوسط کشور فاصله بیشتری گرفته است و همچنان در رتبه اول است.

روند کرونا در استان سیستان و بلوچستان
روند کرونا در استان سیستان و بلوچستان

گلستان

روند بستری در هفته اخیر برای پنجمین هفته متوالی افزایش یافته و فوت نیز افزایش یافته است. میزان بروز بستری استان از متوسط کشور بیشتر شده، اما مورتالیتی از متوسط کشور کمتر شده است.

روند کرونا در استان گلستان
روند کرونا در استان گلستان

فارس

در این هفته افزایش بارز موارد بستری برای چهارمین هفته متوالی دیده می شود، اما موارد فوت استان کاهش یافته است. میزان بروز موارد بستری هنوز از متوسط کشور کمتر است و میزان مورتالیتی هم از متوسط کشور کمتر شده است.

روند کرونا در استان فارس
روند کرونا در استان فارس

گیلان

روند بستری و فوت در استان برای سومین هفته متوالی افزایش یافته است. البته بروز موارد بستری و میزان مرگ و میر استان از متوسط کشوری کمتر است.

روند کرونا در گیلان
پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
چهره دلنشین و معصومانه رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ رهبری اینجا 12 ساله بودند و معمم (278 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (113 نظر) بنر جالب شهرداری اصفهان برای حمایت از سگ ها در سطح شهر/ بهتر از این نمیشد مردمو قانع کرد! (68 نظر) پذیرایی منحصربفرد رهبر معظم انقلاب از مهمانان؛ چای، شیرینی نارگیلی و یک پارچ آب به جای آب معدنی! (43 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (15 نظر) عرص ارادت احساسی روحانی، هاشمی و احمدی نژاد به رهبر معظم انقلاب در عیادت از ایشان در بیمارستان+عکس/ صف کشیدن روسای جمهور برای احوالپرسی با حضرت آقا (15 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! (11 نظر) تعریف و تمجید و شوخی خنده دار رهبر معظم انقلاب با اشعار یک شاعر درباره عشق و عاشقی دو درخت کاج+ویدیو/ بچه دار هم شدن (11 نظر) نگاهی به کیک تولد 1 سالگی و 4طبقه آروکو پسر سپهر حیدری و آرام خانوم/ کیک نیست کاخه برا خودش+ عکس (11 نظر) نگاهی به میز عزای لوکس و تجملاتی زنداداشِ پزشکِ رابعه اسکویی با رونمایی از عکس‌های آتلیه‌ای مرحومه+ویدیو/ روحش شاد چقد جوون بود (10 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز نقاش خوش ذوق خیابانی در زیبا سازی شهر/ دستت طلا هنرمند+ عکس (9 نظر) تبریک برادر عروس رهبر معظم انقلاب بابت تولد سومین فرزندِ پسرِ رهبری+عکس/ ماشالا خدا حفظش کنه (8 نظر) (فیلم) خاطره جالب روحانی معروف از آوازخوانی در حضور رهبر معظم انقلاب و آیت الله جوادی آملی / آقا فرمودند آوازشو بیشتر کن ... (8 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه سحر ولدبیگی +عکس / عاشقانه های سحر و نیما فلاح ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (7 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی در مورد زلیخا: من نمی تونم روی زلیخا را زمین بیاندازم 😅+ویدئو (7 نظر)
دیگران می‌خوانند   
چهره دلنشین و معصومانه پارسا پیروزفر، مولانای فیلم مست عشق در کودکی/ زیبایی ذاتی و خیره کننده سوپراستار ایرانی+عکس خلاقیت جذاب و تحسین برانگیز شهرداری شیراز در نصب المان زیبا و فاخر/ اصیل و ایرانی پسند+عکس گوشه‌ای از خانه شیک و امروزی پیمان معادی با دکوراسیون لوکس و منحصر به فرد/ ساده ولی زیبا و خاص+عکس دلتنگی شدید فرزاد حسنی برای مادرش و گلباران کردن خانه ابدی مادر ساداتش+عکس/ روحش شاد چیدمان میز کنسول شیک و خاص خانه مدرن علیرضا بیرانوند با لوازم دکوری آنتیک/ خونه اس یا عتیقه فروشی؟ فال انبیاء روزانه چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403 ابتکار هوشمندانه و زیبای یک شخص در ایجاد کندوی عسل مدرن پشت پنجره خانه اش+ویدیو/ مغز تو رو واقعا باید طلا گرفت (ویدئو) غوغای صدای بهشتی پسر چوپان در صحرا با خوانندگی آهنگِ خدایا بی پناهم ،زتو جز تو نخواهم/حنجرشو فرشته ها بوسیدن... سکانس فراموش نشدنی از سریال باغ مظفر/حیف نون میگه به من رحم نمی کنین به عیالم رحم کنین!😂 تجدید دیدار وزیر ورزش با سرمربی سابق تیم ملی در خانه اش/ مدال ها و افتخارات محمد مایلی کهن در دیوار ساده خانه اش +عکس تنها قاب خانوادگی کامبیز دیرباز در کنار همسر و دخترش+عکس/ کنار هم خوشبخت بشین نگاهی به خلاقیت زیبا و جذاب شهرداری ایرانی برای طراحی نیمکت پارک/ چقدر خاص و دلپسند+عکس تبرک جستن رهبر معظم انقلاب از تربت حرم امام حسین (ع) +ویدئو/یا رب این گل از شش جهتش دار نگاه... نوه خوشگل و دوست داشتنی ایرج طهماسب با موهای فرفری در پارک/ چقدر ناز و گوگولیه+عکس (ویدئو) سکانسی خنده دار و فراموش نشدنی از دعوای برره ای/ فقط آخرش که کیانوش میپره!! عکس باورنکردنی و زیبا از خواهر و شوهرخواهر خوشتیپ و باکلاس هانده ارچل/ چه خانواده صمیمی و باحالی داره! عکس های 55 سالگی بانو یومیول، پیشگوی دربار» سریال جومونگ نگاهی به تیپ و استایل هندی و رنگارنگ عمو پورنگ بخاطر عشق اهل هندیش؛ از ساده تا آتلیه ای+عکس/ یعنی باید بادا بادا مبارک بادا رو بخونیم یا زوده؟ آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی) فال ابجد روزانه چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 تولد حیرت انگیز یک نوزاد عجیب الخلقه ایرانی با یک بدن اما دو سر و گردن در قم+عکس خواهر دکتر و تحصیلکرده پوریا پور سرخ با شباهت ظاهری زیاد به برادر هنرمندش !! شباهت بی حد و اندازه مادر جوان ملیکا زارعی به دخترش مریلا زارعی و خاله شادونه پرانرژی/ چقدر کم سن و سال به نظر میرسه+عکس فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403+فیلم فال روزانه امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403 (فیلم) بالکن زیبا و پر از گل سوگل طهماسبی با ویویی ابدی رو به کوه / چقدر خوش سلیقه‌اس ... بهترین پنجره های مدرن برای داشتن ویلایی لوکس عکس قدیمی دیده نشده از جواد نکونام و لیلا اوتادی با یک ژست عجیب و غریب! / واقعا مغز طراح این ژست رو باید تو موزه نگه داشت! ظاهر متفاوت فریبا متخصص، احترام السادات سریال گیلدخت در 23 سالگی/ مگه داریم این همه تغییر؟+عکس افشاگری جنجالی در خصوص علی دایی: خودش به خودش آمپول می‌زد پَرپَر کردن گل و درد و دل محمد علیزاده با پدرش بر سر مزار او+عکس/ روحشون شاد پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی رونمایی از شیوه جدید یک ایرانی در گدایی از ماشین ها در کرج بدون زحمت فقط با یک قلاب و سطل ماست+ویدیو/ قابل توضیح نیست خودتون ببینید دستور پخت فوق حرفه ای و استادانه کته به سبک مهران مدیری+ویدیو/ این آموزش ارزش صد بار دیدن رو داره😂 آخرین جلسه دادگاه تتلو برگزار شد + تصاویر / روزشماری برای اعلام حکم خواننده پرحاشیه ... (عکس) همه خانم های خانواده امیر مقاره در بک استیج کنسرتش / آقای خواننده حسابی خانواده دوسته! باریکلا پسر ... خلاقیت بی نظیر یک معمار در طراحی خانه ای با الهام از نیمرو/ مغز تو رو باید تو موزه نگه داشت+عکس عکس معنادار پیمان معادی در پشت صحنه افعی تهران بعد از هجمه‌های شدید به این سریال / بابا همش فیلمه!
تیتر امروز   
تجدید دیدار وزیر ورزش با سرمربی سابق تیم ملی در خانه اش/ مدال ها و افتخارات محمد مایلی کهن در دیوار ساده خانه اش +عکس
فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403+فیلم
فال روزانه امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403
فال ابجد روزانه چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403
فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403
فال انبیاء روزانه چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403
تولد حیرت انگیز یک نوزاد عجیب الخلقه ایرانی با یک بدن اما دو سر و گردن در قم+عکس
افشاگری جنجالی در خصوص علی دایی: خودش به خودش آمپول می‌زد
آخرین جلسه دادگاه تتلو برگزار شد + تصاویر / روزشماری برای اعلام حکم خواننده پرحاشیه ...
طلاق بی سر و صدای آرام جوینده و سپهر حیدری در پی انتشار ویدئوهای مستهجن و غیراخلاقی
فال قهوه با نشان روز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز سه شنبه 18 اردیبهشت 1403+فیلم
قتل فجیع کودک 11ساله به دست نامادری حسود
تمام کشورهای خارجی که رهبر معظم انقلاب به آن سفر کردند+عکس